انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
معرفی و نقد فیلم بازگشت مری پاپینز
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="ARA.O.O" data-source="post: 81556" data-attributes="member: 300"><p>Mary Poppins Returns در همان نقطهای از تبدیل شدن به تکرارکنندهی مطلق مکررات فاصله میگیرد و حکم یک ریبوت/دنبالهی قابل قبول را پیدا میکند که بهجای پرداختن به والدینی که فانتزی را بیارزش میدانند، سراغ آدمهایی را میگیرد که باور داشتنشان به آن در کودکی را فراموش کردهاند</p><p>اما خوشبختانه همان تغییرات کوچک صورتگرفته در سر و شکل دادن به شخصیتها و داستان فیلم، باتوجهبه جنس خواستههای سینماروهای امروز، ترسیم شدهاند. چرا که حالا دیگر سینمای فانتزی اینقدر از نظر تصویرسازیهای گوناگون و هیجانانگیز، اشباعشده است که کسی نخواهد تنها به هدف دنبال کردن حرکت چند کاراکتر در جهانهای خیالی و تماشای رقص و اجرا شدن سکانسهایی موزیکال و دوستداشتنی با محوریت آنها، پا به سالنهای سینما بگذارد. به همین خاطر، خالقان Mary Poppins Returns به چیزی که در فیلم اکرانشده در دههی شصت میلادی دیده بودیم، ساختار تعریفشدهتر و آشناتری بخشیدهاند که شامل یک آنتاگونیست کلیشهای با اجرای تیپیکال و خالی از ضعف <em>کالین فرث</em>، مبارزهی جدیتر پروتاگونیستها بر علیه او و بحثهایی امروزیتر و گرهخورده به هویت فیلمهای فانتزی میشود. چرا؟ به این هدف که آن دستهی مشخص و قابلتوجه از بینندگانی که به سختی سراغ اثری عرضهشده در پنجاه سال قبل را میگیرند نیز، شانس ارتباط برقرار کردن جدیتر با دنیای «مری پاپینز» و لذت بردن از شیرینیهای حاضر در آن را داشته باشند. خبر خوب هم این است که فیلم به هدف گفتهشده دست مییابد و دستیابی به آن درکنار توانایی مثالزدنیاش در خلق لحظات خاطرهانگیز، تبدیل به بزرگترین نقاط قوتش میشوند.</p><p></p><p></p><p>مسئلهی جریانیافته در ساختهی مارشال، همانطور که در بهترین آثار فانتزیمحور سالهای اخیر هنر هفتم دیدهایم، به عدم باور داشتن تعداد زیادی از آدمها به فانتزی، خیالات، جهانی ورای واقعیت یا هرچه که شما میگویید، مربوط میشود. البته این بار برخلاف فیلم قبلی مجموعه که متناسب با زمانهی خود، اکثرا شخصیتهایی آمادهی پذیرش خیالات به هدیه آوردهشده توسط مری پاپینز مهربان را به تصویر میکشید و در دقایقش، تنها پدر خانواده را بهعنوان فرد مخالف با این محافظ همیشگی افکار بچهها میدیدیم، هنگام پیشروی ثانیههای Mary Poppins Returns ما شاهد مقاومت بیشتری از سوی تمامی کاراکترها هستیم.</p><p></p><p>تا جایی که حتی دو عدد از سه کودک حاضر در جایگاه پروتاگونیستهای اصلی فیلم را هم در آغاز کار، در جبههی مخالف مری پاپینز و فعالیتهای جادوییاش میبینیم و با درنظرگرفتن مقاومتهای ذهنی متفاوت آنها و پدر و عمهشان نسبت به این موارد، از جنبههایی متنوعتر، سراغ بررسی این مسئله میرویم. در این بین، نباید از یاد برد که Mary Poppins Returns حتی در انجام این کار، به هیچ عنوان از خلاقیت خاصی بهره نمیبرد و در بیان جدیتر، برخلاف Mary Poppins که جزو درخشانترین الماسهای سینمای فانتزی در زمان خود بود، قافله را به بسیاری از رقبایش میبازد. طوری که اگر تماشاگر میلی جدی به دیدن چنین قصههایی درون فیلمهای اکرانشده در دو سال اخیر را داشته باشد، بتواند با گرفتن سراغ آثار بسیار بسیار بهتری مانند «کریستوفر رابین» (Christopher Robin) خواستهاش را برآوردهشده ببیند. و از آنجایی که محصول مورد بحث همانطور که پیشبینی میشد، دربردارندهی تعلیقسازی و عنصر اوریجینال خاصی نیست، با درنظرگرفتن این ضعفها، عملا گروه تماشاگران هدف آن به کودکان، طرفداران سفتوسخت فیلمهای اینگونه که حتی نمیخواهند یکی از آنها را از دست بدهند و عاشقان اثر بزرگ و محترم اکرانشده در سال ۱۹۶۴ میلادی که با آغوش باز پذیرای سفر دوباره به دنیای آن هستند، محدود میشود.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARA.O.O, post: 81556, member: 300"] Mary Poppins Returns در همان نقطهای از تبدیل شدن به تکرارکنندهی مطلق مکررات فاصله میگیرد و حکم یک ریبوت/دنبالهی قابل قبول را پیدا میکند که بهجای پرداختن به والدینی که فانتزی را بیارزش میدانند، سراغ آدمهایی را میگیرد که باور داشتنشان به آن در کودکی را فراموش کردهاند اما خوشبختانه همان تغییرات کوچک صورتگرفته در سر و شکل دادن به شخصیتها و داستان فیلم، باتوجهبه جنس خواستههای سینماروهای امروز، ترسیم شدهاند. چرا که حالا دیگر سینمای فانتزی اینقدر از نظر تصویرسازیهای گوناگون و هیجانانگیز، اشباعشده است که کسی نخواهد تنها به هدف دنبال کردن حرکت چند کاراکتر در جهانهای خیالی و تماشای رقص و اجرا شدن سکانسهایی موزیکال و دوستداشتنی با محوریت آنها، پا به سالنهای سینما بگذارد. به همین خاطر، خالقان Mary Poppins Returns به چیزی که در فیلم اکرانشده در دههی شصت میلادی دیده بودیم، ساختار تعریفشدهتر و آشناتری بخشیدهاند که شامل یک آنتاگونیست کلیشهای با اجرای تیپیکال و خالی از ضعف [I]کالین فرث[/I]، مبارزهی جدیتر پروتاگونیستها بر علیه او و بحثهایی امروزیتر و گرهخورده به هویت فیلمهای فانتزی میشود. چرا؟ به این هدف که آن دستهی مشخص و قابلتوجه از بینندگانی که به سختی سراغ اثری عرضهشده در پنجاه سال قبل را میگیرند نیز، شانس ارتباط برقرار کردن جدیتر با دنیای «مری پاپینز» و لذت بردن از شیرینیهای حاضر در آن را داشته باشند. خبر خوب هم این است که فیلم به هدف گفتهشده دست مییابد و دستیابی به آن درکنار توانایی مثالزدنیاش در خلق لحظات خاطرهانگیز، تبدیل به بزرگترین نقاط قوتش میشوند. مسئلهی جریانیافته در ساختهی مارشال، همانطور که در بهترین آثار فانتزیمحور سالهای اخیر هنر هفتم دیدهایم، به عدم باور داشتن تعداد زیادی از آدمها به فانتزی، خیالات، جهانی ورای واقعیت یا هرچه که شما میگویید، مربوط میشود. البته این بار برخلاف فیلم قبلی مجموعه که متناسب با زمانهی خود، اکثرا شخصیتهایی آمادهی پذیرش خیالات به هدیه آوردهشده توسط مری پاپینز مهربان را به تصویر میکشید و در دقایقش، تنها پدر خانواده را بهعنوان فرد مخالف با این محافظ همیشگی افکار بچهها میدیدیم، هنگام پیشروی ثانیههای Mary Poppins Returns ما شاهد مقاومت بیشتری از سوی تمامی کاراکترها هستیم. تا جایی که حتی دو عدد از سه کودک حاضر در جایگاه پروتاگونیستهای اصلی فیلم را هم در آغاز کار، در جبههی مخالف مری پاپینز و فعالیتهای جادوییاش میبینیم و با درنظرگرفتن مقاومتهای ذهنی متفاوت آنها و پدر و عمهشان نسبت به این موارد، از جنبههایی متنوعتر، سراغ بررسی این مسئله میرویم. در این بین، نباید از یاد برد که Mary Poppins Returns حتی در انجام این کار، به هیچ عنوان از خلاقیت خاصی بهره نمیبرد و در بیان جدیتر، برخلاف Mary Poppins که جزو درخشانترین الماسهای سینمای فانتزی در زمان خود بود، قافله را به بسیاری از رقبایش میبازد. طوری که اگر تماشاگر میلی جدی به دیدن چنین قصههایی درون فیلمهای اکرانشده در دو سال اخیر را داشته باشد، بتواند با گرفتن سراغ آثار بسیار بسیار بهتری مانند «کریستوفر رابین» (Christopher Robin) خواستهاش را برآوردهشده ببیند. و از آنجایی که محصول مورد بحث همانطور که پیشبینی میشد، دربردارندهی تعلیقسازی و عنصر اوریجینال خاصی نیست، با درنظرگرفتن این ضعفها، عملا گروه تماشاگران هدف آن به کودکان، طرفداران سفتوسخت فیلمهای اینگونه که حتی نمیخواهند یکی از آنها را از دست بدهند و عاشقان اثر بزرگ و محترم اکرانشده در سال ۱۹۶۴ میلادی که با آغوش باز پذیرای سفر دوباره به دنیای آن هستند، محدود میشود. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
معرفی و نقد فیلم بازگشت مری پاپینز
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین