. . .

معرفی معرفی سریال موجه: شهر باستانی

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,710
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
معرفی سریال موجه: شهر باستانی (Justified: City Primeval) | احیای یک سریال قدیمی

معرفی سریال موجه: شهر باستانی (Justified: City Primeval) | احیای یک سریال قدیمی​


سریال موجه: شهر باستانی (Justified: City Primeval)، یک مجموعه جنایی و درام، با چاشنی نئو-وسترن جدید از شبکه اف ایکس که در دنباله‌ی یک سریال قدیمی ساخته شده است.

سال ۲۰۱۰ بود که سریالی با نام Justified (موجه) به روی آنتن شبکه اف ایکس رفت؛ مجموعه‌ای که سبک اکشن، جنایی، درام و مهم‌تر از همه نئو-وسترن داشت. این سریال که توسط گراهام یوست ساخته شده بود، براساس داستان‌های المور لئونارد با محوریت شخصیت ریلان گیونز پیش می‌رفت؛ خصوصا داستان Fire in the Hole. ریلان گیونز یک معاون مارشالِ ایالات متحده‌ی سرسخت بود که عدالت را به سبک خودش اجرا می‌کرد. این سریال حول محور ساکنان و فرهنگ منطقه کوه‌های آپالاچی در شرق کنتاکی، به‌ویژه محدوده‌ی هارلان می‌چرخید؛ جایی که بسیاری از شخصیت‌های اصلی در آن بزرگ شده‌اند. این سریال با وجود ۷۸ قسمت در طی ۶ فصل، در سال ۲۰۱۵ به کار خود پایان داد.
سریال موجه در طی مدت زمان پخش خود، تا حد زیادی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و حتی برخی از مجله‌ها و خبرگزاری‌ها، آن را به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های دهه ۲۰۱۰ نام می‌برند. بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و کارگردانی هنری آن، درکنار هنرنمایی بازیگران اصلی، چیزهایی بود که تحسین منتقدان خیلی زیادی را به‌دنبال داشت؛ همین موضوع هم باعث شد تا هر ۶ فصل آن، امتیازات بالایی در متاکریتیک و راتن تومیتوز دریافت کند. سریال موجه حتی نامزد دریافت ۸ جایزه مراسم جوایز امی ساعات پربیننده شد و درنهایت ۲ مورد از آن‌ها را دریافت کرد. البته این بخشی از موفقیت‌های این سریال جنایی بود و از موفقیت دیگر آن می‌توان به رکوردشکنی بالاترین تعداد بیننده‌ها در قسمت اول اشاره کرد.
تیموتی اولفینت به همراه یک پلیس دیگر در سریال Justified: City Primeval

بعد از گذشت ۷ سال، اوایل سال ۲۰۲۱ شبکه اف ایکس و عوامل سریال Justified اعلام کردند که قصد دارند با همکاری هم، سریال Justified: City Primeval (موجه: شهر باستانی) را براساس رمان City Primeval از المور لئونارد تولید کنند. در آن زمان شایعه شده بود که قرار است یک مجموعه اسپین آفی باشد اما اف ایکس خیلی زود رسما اعلام کرد که این مجموعه جدید، حکم احیای همان سریال Justified را دارد. در آن زمان صحبت‌هایی از حضور کوئنتین تارانتینو در تیم تولید این سریال به گوش می‌رسید و قرار بود این فیلمساز یکی از قسمت‌های سریال را کارگردانی کند؛ آن هم به خاطر علاقه‌ی زیادی که به کارهای لئونارد دارد.
تارانتینو در گذشته هم فیلم Jackie Brown (جکی براون) را براساس رمان Rum Punch ساخته بود و در کارهای دیگر خود از آثار مختلف لئونارد الهام گرفته بود. اما متاسفانه اواسط سال ۲۰۲۲ بود که تارانتینو اعلام کرد این مجموعه را کارگردانی نمی‌کند. به مرور زمان بازیگران هم به تیم اضافه شدند و فیلم‌برداری رسما آغاز شد؛ اما همان فرایند فیلم‌برداری هم کم با مشکلات مختلف روبه‌رو نشد. تیموتی اولفینت در نقش ریلان گیونز، آنجانو الیس در نقش کارولین وایلدر، واندی کرتیس-هال در نقش مارکس سوئیتی، ادلاید کلمنز در نقش سندی استانتون، مارین ایرلند در نقش مورین داونی، ویکتور ویلیامز در نقش وندل رابینسون و غیره، از جمله بازیگران اصلی سریال موجه: شهر باستانی هستند.
تیموتی اولفینت در حال صحبت با وکیل در سریال Justified: City Primeval

این سریال هم درست همانند مجموعه قبلی، تا حد زیادی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و امتیازات خوب و بالایی دریافت کرد. اکثر آن‌ها معتقد بودند که جذابیت تیموتی اولفینت، اولین چیزی است که به نظر بیننده می‌آید و هیچ نشانه‌ای از کسل‌کننده بودن در سریال City Primeval مشخص نیست. آن‌ها معتقد بودند که هشت قسمت آن، کاملا برای داستان مناسب است؛ نه بیش از حد کش آمده، نه زود به کار خود پایان می‌دهد. به‌گفته‌ی منتقدان، تیم خلاقیتی یک کار غیرممکن انجام دادند؛ آن‌ها مجموعه‌ی موفق و جذاب قبلی را بدون اینکه به میراث خیانت کنند، ادامه دادند؛ مهم‌تر از آن، داستانی را برای شخصیت‌ها و مخاطبان ضروری به نظر می‌رسید، به‌طرز بسیار جذابی بیان کردند.
براساس آماری که وبسایت Reelgood منتشر کرده، سریال موجه: شهر باستانی، در یک بازه‌ی تقریبا یک هفته‌ای، بیشترین میزان بیننده را در میان تمام پلتفرم‌ها داشت و باری دیگر رکوردی را به نام خود و سازندگانش ثبت کرد. داستان این سریال، ماجرای سریال قبلی را ادامه می‌دهد و این بار حول محور ریلان گیونز می‌چرخد؛ کسی که کنتاکی را به مقصد میامی ترک کرده است. او در میامی هم در جایگاه مارشال ایالات متحده به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ آن هم در شرایطی که به همسر سابق خود در بزرگ کردن و تربیت دخترشان کمک می‌کند. او خیلی زود، خودش را در دیترویت می‌بیند که کلمنت منزل (وحشی اوکلاهما) را تحت تعقیب قرار داده است؛ کسی که از دست نیروهای پلیس دیترویت فرار کرده است.
تیموتی اولفینت در حال دعوا با جنایتکار اصلی در سریال Justified: City Primeval

جالب است بدانید دختری که نقش دختر ریلان گیونز را ایفا می‌کند، دختر واقعی خود تیموتی اولفینت یعنی ویویان اوافینت است. نکته جالب دیگری هم که درباره این مجموعه وجود دارد، این است که درست در حین فیلم‌برداری در شیکاگو، یک تیراندازی و تعقیب و گریز واقعی رخ داد که در آن دو اتومبیل به سمت یکدیگر تیراندازی کردند و از وسط تابلوهایی که بسته بودن جاده را نشان می‌داد (برای فیلم‌برداری)، رد شدند؛ اما خوشبختانه هیچکس آسیب ندید. اگر سریال Justified را تماشا نکردید، هیچ اشکالی ندارد زیرا سریال شهر باستانی، به نوبه‌ی خود یک مجموعه تماشایی به شمار می‌رود؛ بدون اینکه حس سردرگمی و جاماندن از خط داستانی اصلی را در شما به وجود بیاورد.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
17
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
16
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
27
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
20
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
28

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین