. . .

معرفی معرفی سریال لاک‌وود و شرکا

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,711
امتیازها
613

  • #1
معرفی سریال لاکوود و شرکا (Lockwood & Co) | شکارچیان روح نوجوان

معرفی سریال لاکوود و شرکا (Lockwood & Co) | شکارچیان روح نوجوان​


سریال لاکوود و شرکا (Lockwood & Co.) یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های جدید شبکه نتفلیکس با ژانر کاراگاهی و دلهره‌آور محسوب می‌شود که اکثرا آن را گوست باسترهای نوجوان می‌خوانند.
در سال ۲۰۱۷ پروژه ساخت سریال Lockwood & Co. (لاکوود و شرکا) آغاز شد اما در همان مراحل اولیه باقی ماند. گذشت و گذشت تا به اواسط سال ۲۰۲۰ رسید که مشخص شد سرویس استریم نتفلیکس قصد دارد این مجموعه را با حضور جو کورنیش به‌عنوان کارگردان و تهیه کننده اجرایی بسازد و جلو ببرد. تا اوایل سال ۲۰۲۲ هیچ بازیگری برای این سریال استخدام نشده بود و استارت همه چیز با سه بازیگر اصلی یعنی روبی استوکس، کامرون چپمن و علی حاجی-حشمتی خورده شد. بلافاصله فرایند فیلم‌برداری آغاز شد و خیلی زود هم به پایان رسید.
این سریال براساس سری کتابی از جاناتان استرود که با همین نام منتشر شده بود، ساخته شده است. فصل اول سریال لاکوود و شرکا که هشت قسمت دارد، براساس دو قسمت از این سری کتاب به نام The Screaming Staircase و The Whispering Skull ساخته شده است. منتقدانی که این سریال را تماشا کرده بودند، امتیازات خوب و مثبتی را برایش ثبت کردند. خیلی از بینندگان، این مجموعه را تا حدودی با داستان و فضای سری فیلم Harry Potter (هری پاتر) مقایسه کردند. هرچند که طبیعت و ماهیت توانایی‌های شخصیت‌ها متفاوت است و کیفیت این مجموعه به قدرت هری پاتر نیست، اما شباهت‌هایی دارند.
روبی استوکس، کامرون چپمن و علی حاجی حشمتی در سریال Lockwood & Co

داستان این سریال بیشتر از هر چیزی حول محور شخصیتی به نام لوسی کارلایل می‌چرخد که توانایی‌هایش او را به یک «شنونده» تبدیل کرده است؛ کسی که می‌تواند حضور و وضعیت احساسی روح‌ها را حس کند. او با استفاده از این تواناییِ کاربردی می‌تواند در نبردها از زنده‌ها محافظت کند و از اتفاقات پیش‌رو اخطار دهد. او که در یکی از مدارس بزرگ و مشهور در حال آموزش دیدن بود و چیزی تا فارغ‌التحصیلی‌اش باقی نمانده بود، به خاطر حادثه‌ای غم‌انگیز در یکی از تمرین‌هایش، از مدرسه بیرون انداخته می‌شود. به همین دلیل هم تصمیم می‌گیرد که به لندن برود.
دست سرنوشت، لوسی را به لاکوود و شرکا می‌رساند؛ یک آژانس مستقل شکار ارواح که توسط آنتونی لاکوودِ جاه‌طلب و بی‌پروا و همچنین معاون او یعنی جورج که خوره‌ی تحقیق و اطلاعات جدید را دارد، اداره می‌شود. در سرتاسر فصل اول سریال لاکوود و شرکا، اعضای این تیم در رقابت با دیگر آژانس‌های مطرح، شدیدا تلاش می‌کنند تا اعتبار و شهرت پیدا کنند؛ بلکه به این طریق بتوانند پرونده‌های خوبی را به‌دست بیاورند. سال‌ها پیش اتفاقی با عنوان «مشکل» در سرتاسر جهان رخ می‌دهد که هیچکس از علت آن باخبر نیست؛ اتفاقی که باعث شده مرده‌ها ارتباط خیلی کم و ظریفی با دنیای زنده‌ها داشته باشند.
با تماشای این سریال و همچنین مطالعه‌ی کتاب‌های استرود کاملا می‌توان به تاثیر ادبیات بسیار محبوب بزرگسالان، خصوصا رمان‌های هری پاتر، پی برد؛ آن هم با وجود ارتباط جذابی که بین سه قهرمان نوجوان داخل داستان وجود دارد. حتی مدل صحبت کردن، تن صدا و ماهیت شخصیت لوسی، کاملا مخاطب را به یاد هرماینی گرنجر می‌اندازد و امکان ندارد که هنگام شنیدن صدای او به یاد شخصیت هرماینی نیفتید. درست است که لاکوود تخیل داستان‌گویی رمان‌ها یا فیلم‌های هری پاتر را به‌صورت کامل ندارد؛ اما باز هم نمی‌توان گفت که این مجموعه به خودیِ خود جذابیتی ندارد و تماشایی نیست.
کامرون چپمن به همراه روبی استوکس و علی حاجی حشمتی در سریال Lockwood & Co

بازیگران بااستعداد، داستان جذاب، سرعت مناسب در پیش‌روی ماجرا و المان‌های دیگری که در سریال لاکوود و شرکا وجود دارد، خیلی خوب می‌تواند آن را به یک مجموعه‌ی تماشایی تبدیل کند. نکته‌ی بسیار جالبی که درباره این سریال وجود دارد و آن را نسبت به هری پاتر و آثار مشابه دیگر متمایز می‌کند، این است که بزرگسالان نمی‌توانند ارواحی که دارند آن‌ها را می‌کشند یا مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، ببینند یا صدایشان را بشنوند. تنها یک سری کودکان با مهارت‌ها و استعدادهای خاص هستند که می‌توانند آن‌ها را حس کنند و به مبارزه با آن‌ها بپردازند؛ کسانی که به محض بالغ شدن، توانایی خود را از دست می‌دهند.
تک تک این بچه‌ها، مهارت‌های منحصربه‌فردی دارند و هر کدام از آن‌ها در بخش خاصی از مبارزه به کار می‌آیند. این کودکان حتما باید زیر نظر بزرگسالان فعالیت کنند و به هیچ عنوان نمی‌توانند بدون سرپرست به مأموریت بروند؛ به همین دلیل هم است که سازمان آن‌ها توسط بزرگسالان اداره می‌شود و شرکت لاکوود و شرکا غیرقانونی عنوان می‌شود. این سریال در داستان خود ژانرهای دلهره‌آور، ماوراطبیعی، کاراگاهی، المان‌های جادویی و ذهنی و غیره را ترکیب کرده تا یک داستان بسیار جذاب و البته متفاوت را به وجود بیاورد؛ آن هم با وجود یک سری شخصیت کم سن و سال و نوجوان.
شخصیت آنتونی لاکوود و لوسی کارلایل در سریال Lockwood & Co

هنوز هیچ خبری مبنی بر تمدید برای فصل دوم منتشر نشده است. درست است که این سریال یکی از مجموعه‌های برجسته‌ی جدید سرویس استریم نتفلیکس به شمار می‌رود و انتظار می‌رود که شاهد فصل دوم آن هم باشیم؛ اما فاکتورهای زیادی وجود دارند که سرنوشت یک اثر را تعیین می‌کنند. مواردی مانند امتیازات، تعداد بینندگان و هزینه تولید و غیره. باتوجه‌به این فاکتورها، اینطور به نظر نمی‌رسد که این سریال برای فصل دوم تمدید شود؛ خصوصا باتوجه‌به عملکردی که نسبت به دیگر آثار مشابه داشت و کاهش شدید تعداد بیننده‌ها در هفته‌های دوم و سوم پخش.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
25
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
22
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
27
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
22
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
29

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین