Paradox
مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
معاون
بخشدار
مدیر
کاربر VIP
کاربر منتخب
کاربر طلایی
کاربر نقرهای
کاربر ثابت
- نام هنری
- پارادوکس
- مقام خاص
- همیار کپیست و طراحی
- بخشدار
- - آموزش
- مدیر کتابدونی
- - ویراستاری
- شناسه کاربر
- 310
- تاریخ ثبتنام
- 2021-01-20
- موضوعات
- 521
- نوشتهها
- 5,497
- راهحلها
- 105
- پسندها
- 1,795
- امتیازها
- 1,313
- سن
- 19
- محل سکونت
- قبرستانیمتروکهبه نام«ذهن»
مدیریت بازرگانی مناسب چه کسانی است؟
همانطور که از اسم این رشته پیدا است، مدیریت بازرگانی رشتهای است که میخواهد به مخاطبین خود آموزش هایی را ارائه کند تا بتوانند از طریق آنها خروجی کسب و کارها را مدیریت کرده و بری آنها رشد و سودآوری به ارمغان آورند. تحصیل کردگان رشته مدیریت بازرگانی ممکن است خود مدیریت سازمان را به عهده داشته باشند و یا به صورت مدیر یک بخش فعالیت کنند؛ این رشته متناسب افرادی است که از چالشها استقبال میکنند، به دنبال حل مسئله هستند و از اینکه بتوانند نیازهای محیط کسب و کار و بازار را شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام کنند لذ*ت میبرند. لازمه موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تعامل بیشتر است؛ چرا که بازرگانی سازمان برای موفقیت، باید اطلاعات مناسبی از محیط کسب و کار و به خصوص مشتریان داشته باشد. برای این امر نیاز به تیمسازی است و البته دارا بودن مهارتهای رهبری نیز میتوانند سبب موفقیت بیشتر شوند. همچنین، دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی، باید به مسائل اقتصادی علاقهمند باشد، خلاقیت و توانایی حل مسئله داشته باشد و هر مسئلهای را از جنبههای گوناگون مورد بررسی قرار دهد. برای موفقیت بیشتر دانشجوی این رشته باید بتواند خوب تحلیل کند، کمی پیشبینی بلد باشد و بتواند با اطلاعاتی که از محیط اقتصادی داخلی و خارجی به دست میآورد بهترین پیشنهادات را ارائه کند. به عنوان مثال، تاثیر تغییرات نرخ ارز، تغییرات جمعیت، قوانین و مقرراتی که دولت و مجلس تصویب میکند را به خوبی درک و اثری که روی کسب و کارها دارند را بررسی کرده و قبل از سایر رقبا راهکارهای خود را ارائه کند. جهت وارد شدن به رشته مدیریت بازرگانی لطفاً اولویت را مباحث مالی قرار نداده و فقط به بازار کار آن اکتفا نکنید، چراکه اگر این رشته با روحیات، علایق، انتظارات شما هماهنگی نداشته باشد نمیتوانید در آن به موفقیت چندانی برسید. موفقیت در این رشته نیازمند مطالعه زیاد، تحقیق و بررسی، تفکر و برنامهریزی، داشتن هوش بالا، توانایی در دیدن فرصتها، توانایی حل مسئله، توانایی برنامهریزی، انجام کار تیمی، هدفگذاری، مذاکره حرفهای، توانایی انتخاب شایسته نیروی انسانی و به کارگیری صحیح آنها است. اگر علاقهمند هستید و میتوانید متفاوت نسبت به سایرین باشید و برای رسیدن به موفقیت حاضر به انجام کارهایی متفاوت و بیشتر از دیگر افراد هستید این رشته می تواند برای شما یک سکوی پرتاب باشد و زندگیتان را در آینده تضمین کند. در صورتیکه بخواهیم مثالی عملیاتیتر برای شما مخاطبین ارائه کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که سالهای گذشته که زمان ورود موبایل به بازار بود، انتظارات مصرف کنندگان در سطح یک تماس تلفنی و ارسال پیامک بود، اما امروزه با گوشیهای هوشمندی طرف هستیم که امکانات متنوع و بسیار زیادی دارند و هر روز نیز به فهرست این امکانات افزوده میشود؛ در فضای کسب و کار هم به همین صورت است، شاید در سالهای گذشته با مدرک تحصیلی دانشگاهی به راحتی جذب بازار کار میشدید، اما امروزه مانند گوشی موبایل فقط تماس تلفنی و پیامک نمیتواند باعث موفقیت و جذب شما شود و باید مهارتهای دیگری (مانند گوشیهای هوشمند که امکانات بیشتری دارند) را کسب کرده باشید تا بتوانید وجوه تمایز بیشتری داشته باشید و شانس خود را بالاتر ببرید.
همانطور که از اسم این رشته پیدا است، مدیریت بازرگانی رشتهای است که میخواهد به مخاطبین خود آموزش هایی را ارائه کند تا بتوانند از طریق آنها خروجی کسب و کارها را مدیریت کرده و بری آنها رشد و سودآوری به ارمغان آورند. تحصیل کردگان رشته مدیریت بازرگانی ممکن است خود مدیریت سازمان را به عهده داشته باشند و یا به صورت مدیر یک بخش فعالیت کنند؛ این رشته متناسب افرادی است که از چالشها استقبال میکنند، به دنبال حل مسئله هستند و از اینکه بتوانند نیازهای محیط کسب و کار و بازار را شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام کنند لذ*ت میبرند. لازمه موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تعامل بیشتر است؛ چرا که بازرگانی سازمان برای موفقیت، باید اطلاعات مناسبی از محیط کسب و کار و به خصوص مشتریان داشته باشد. برای این امر نیاز به تیمسازی است و البته دارا بودن مهارتهای رهبری نیز میتوانند سبب موفقیت بیشتر شوند. همچنین، دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی، باید به مسائل اقتصادی علاقهمند باشد، خلاقیت و توانایی حل مسئله داشته باشد و هر مسئلهای را از جنبههای گوناگون مورد بررسی قرار دهد. برای موفقیت بیشتر دانشجوی این رشته باید بتواند خوب تحلیل کند، کمی پیشبینی بلد باشد و بتواند با اطلاعاتی که از محیط اقتصادی داخلی و خارجی به دست میآورد بهترین پیشنهادات را ارائه کند. به عنوان مثال، تاثیر تغییرات نرخ ارز، تغییرات جمعیت، قوانین و مقرراتی که دولت و مجلس تصویب میکند را به خوبی درک و اثری که روی کسب و کارها دارند را بررسی کرده و قبل از سایر رقبا راهکارهای خود را ارائه کند. جهت وارد شدن به رشته مدیریت بازرگانی لطفاً اولویت را مباحث مالی قرار نداده و فقط به بازار کار آن اکتفا نکنید، چراکه اگر این رشته با روحیات، علایق، انتظارات شما هماهنگی نداشته باشد نمیتوانید در آن به موفقیت چندانی برسید. موفقیت در این رشته نیازمند مطالعه زیاد، تحقیق و بررسی، تفکر و برنامهریزی، داشتن هوش بالا، توانایی در دیدن فرصتها، توانایی حل مسئله، توانایی برنامهریزی، انجام کار تیمی، هدفگذاری، مذاکره حرفهای، توانایی انتخاب شایسته نیروی انسانی و به کارگیری صحیح آنها است. اگر علاقهمند هستید و میتوانید متفاوت نسبت به سایرین باشید و برای رسیدن به موفقیت حاضر به انجام کارهایی متفاوت و بیشتر از دیگر افراد هستید این رشته می تواند برای شما یک سکوی پرتاب باشد و زندگیتان را در آینده تضمین کند. در صورتیکه بخواهیم مثالی عملیاتیتر برای شما مخاطبین ارائه کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که سالهای گذشته که زمان ورود موبایل به بازار بود، انتظارات مصرف کنندگان در سطح یک تماس تلفنی و ارسال پیامک بود، اما امروزه با گوشیهای هوشمندی طرف هستیم که امکانات متنوع و بسیار زیادی دارند و هر روز نیز به فهرست این امکانات افزوده میشود؛ در فضای کسب و کار هم به همین صورت است، شاید در سالهای گذشته با مدرک تحصیلی دانشگاهی به راحتی جذب بازار کار میشدید، اما امروزه مانند گوشی موبایل فقط تماس تلفنی و پیامک نمیتواند باعث موفقیت و جذب شما شود و باید مهارتهای دیگری (مانند گوشیهای هوشمند که امکانات بیشتری دارند) را کسب کرده باشید تا بتوانید وجوه تمایز بیشتری داشته باشید و شانس خود را بالاتر ببرید.
نام موضوع : مدیریت بازرگانی
دسته : رشته علوم انسانی