. . .

پزشکی راهنمای جامع انواع جراحی زیبایی

تالار پوست و مو

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
راهنمای جامع انواع جراحی زیبایی
محسن رفیعی
%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C_Large.jpg

زمان و سن و سال جراحی زیبایی اهمیت زیادی دارد. الکس کاریدیس جراح پلاستیک در لندن می‌گوید: «زنانی را با صورت‌های افتاده می‌بینم که از من می‌پرسند آیا عمل کشیدن پوست صورت برای من هنوز خیلی زود است؟ در صورتی که برای این کار دیگر خیلی دیر شده و آن‌ها این را نمی‌دانند.»

«زنان دیگری هم هستند که از آن طرف بام افتاده‌اند. منظورم زنانی است که بیست و اندی سال دارند و می‌خواهد لیپوساکشن کنند.»

زمان مناسب برای جراحی زیبایی چه موقعی است؟ در این مطلب زمان مناسب انجام جراحی زیبایی را برای قسمت‌های مختلف بدن می‌آوریم.


پیشانی
نام جراحی زیبایی: بوتاکس

بهترین سن برای بوتاکس: 35 سال به بالا

دکتر هیلاری آلن متخصص پوست مو و کارشناس بوتاکس از کلینیک وودفورد می‌گوید «چین و چروک دائم از اواخر دهه‌ی چهارم و اویل 40 سالگی به وجود می‌آید. بنابراین بوتاکس را قبل از این سنین توصیه نمی‌کنم.» بوتاکس برای از بین بردن خطوطی مفید است که در حالت استراحت صورت هم روی پیشانی هستند.


چشم‌ها
نام جراحی زیبایی: بالا کشیدن پلک‌ها

بهترین سن برای جراحی: 40 سالگی

نام جراحی زیبایی: جراحی پف زیر چشم

بهترین سن برای جراحی: 19 سال به بالا

جراح پلاستیک جن استانک می‌گوید «جراحی زیبایی افتادگی پلک‌ها یا برداشتن پف زیر چشم تغییر زیادی در ظاهر شما به وجود می‌آورد. اکثر بیماران در اوایل 40 سالگی به من مراجعه می‌کنند. اما برخی‌ها کیسه‌های بزرگی در زیر چشم دارند که ارثی است و هرچه زودتر اقدام کنند بهتر است.»

بینی
نام جراحی زیبایی: جراحی زیبایی بینی

بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی: 20 سال به بالا

جن استانک می‌گوید «جراحی زیبایی بینی را تنها زمانی باید انجام دهید که رشد استخوان‌های صورت متوقف شده باشد که در زنان 18 سالگی و در مردان 19 سالگی است. بهتر است جراحی زیبایی بینی را در سنین جوانی انجام دهید چون پوست به سرعت خود را با ساختار جدید مطابقت می‌دهد. اگر از فرم بینی خود ناراضی هستید، نباید جراحی زیبایی بینی را به تاخیر بیندازید.


صورت
نام جراحی زیبایی: کشیدن پوست صورت یا لیفت

بهترین سن برای جراحی: 45 سالگی

الکس کاریدیس می‌گوید «چرا صبر کنید تا صورت زشت شود بعد برای جراحی زیبایی اقدام کنید؟ کمی زودتر این جراحی زیبایی را انجام دهید چون کسی متوجه نمی‌شود که جراحی کرده‌اید و همه فکر می‌کنند جوان مانده‌اید.» جن استانک با این گفته موافق است و می‌گوید «بیشتر زنان جراحی زیبایی کشیدن پوست صورت را در سنین 50 سالگی تا اواخر 60 سالگی انجام می‌دهند، اما از 40 تا 50 سالگی پوست شما هنوز حالت الاستیک خود را دارد بنابراین اگر در این سنین اقدام کنید نتیجه‌ی بهتری از جراحی زیبایی می‌گیرید.»

لب‌ها
نام جراحی زیبایی: بزرگ کردن لب‌ها

بهترین سن برای جراحی: 37 سالگی

دکتر پاتریک بولر می‌گوید «مردم به دو دلیل جراحی بزرگ کردن لب‌ها را انجام می‌دهند. یکی خانم‌های جوان که دوست دارند لب‌هایی مثل لب‌های آنجلینا جولی داشته باشند و دیگری خانم‌های مسن تر که لب‌ها‌ی‌شان در اثر بالا رفتن سن نازک شده است.» جراحان می‌گویند لب‌ها از اواخر دهه‌ی سوم زندگی شروع به نازک شدن می‌کنند، اما تاثیر آن را از اواسط دهه‌ی چهارم تا اواخر آن قابل مشاهده است.

دست‌ها
نام جراحی زیبایی: برداشتن لکه‌های کهولت سن

بهترین سن برای جراحی: 50 سال به بالا

دکتر پاتریک هولر می‌گوید «با استفاده از تکنولوژی پالس نور شدید که در واقع یک نوع لیزر است، می‌توانیم لکه‌هایی کهولت سن را در یک جلسه تا 50 % و در سه تا چهار جلسه تا 80% از بین ببریم. برای انجام این جراحی زیبایی هیچ وقت دیر نیست.»


شکم
نام جراحی زیبایی: ابدومینوپلاستی یا جراحی باز شکم

بهترین سن برای جراحی: 35 سال به بالا

جراحان پلاستیک می‌گویند پس از این‌که آخرین فرزند خود را به دنیا آوردید، می‌توانید جراحی زیبایی شکم را انجام دهید. جن استانک می‌گوید «بارداری، تاثیر جراحی زیبایی شکم را از بین می‌برد چون شکم دوباره کشیده می‌شود.» جراحی زیبایی شکم موقعی انجام می‌شود که بیمار هیچ راه دیگر برای کوچک‌تر کردن شکم ندارد و هم‌چنین برای مادرانی که چندین فرزند به دنیا آورده‌اند توصیه می‌شود. برای این جراحی زیبایی بیمار باید از لحاظ بدنی آماده و قوی باشد بنابراین استانک ترجیح می‌دهد آن را روی خانم‌های بالای 60 سال انجام ندهد. همین طور برای خانم‌های زیر 35 سال هم به ندرت این عمل را انجام می‌هد.

پوست
نام جراحی زیبایی: لایه برداری از پوست با لیزر

بهترین سن برای جراحی: 50 سال

نام جراحی زیبایی: جوان سازی پوست

بهترین سن برای جراحی: 35 سالگی

دکتر هیلاری آلن می‌گوید «لایه برداری از پوست با لیزر یک عمل تهاجمی است. انجام این جراحی زیبایی قبل از 50 سالگی فایده‌ای ندارد. در عوض، جوان سازی پوست را از سنین بیست سال به بالا انجام می‌دهیم که برای رفع آفتاب سوختگی، رگ‌های قرمز زیر پوست و بهبود بافت آن صورت می‌گیرد. انجام این جراحی زیبایی در کنار بوتاکس می‌تواند بدین معنا باشد که دیگر نیازی به کشیدن صورت نخواهید داشت.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین