. . .

معرفی راهنمای خرید باتری لپ تاپ

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
شاید شما هم از آن دسته از کاربران باشید که فکر می کنید خرید اینترنتی قطعات لپ تاپ جز خریدهای سخت است!در این مقاله فرض را بر این گذاشته ایم که شما قصد خرید اینترنتی باتری لپ تاپ را دارید! در ادامه ی مطلب تمام نکاتی که شما برای خرید باتری لپ تاپ به صورت اینترنتی نیاز دارید را برای شما توضیح خواهیم داد.


باتری سازگار با لپ تاپ را چطور پیدا کنم؟​

زمانی که لپ تاپ شما به اندازه کافی روشن نمی ماند، باتری لپ تاپ خراب شده و باید باتری جدید برای آن خریداری کنید.باید توجه کنید که جستجو کردن در گوگل راه حل مناسبی برای پیدا کردن باتری مورد نظرتان نیست چرا که با میلیون ها مدل متنوع باتری رو به رو خواهید شد و برای انتخاب سردرگم می شوید.در این مقاله می خواهیم بهترین راه حل ها و نکاتی که به شما در جهت پیدا کردن باتری سازگار با لپ تاپتان کمک خواهد کرد را به شما بگوییم.

مواردی که در خرید باتری لپ تاپ باید در نظر بگرید​

نوع باتری​

باتری های استاندارد در انواع nicad (نیکل کادمیوم)، nimh (نیکل هیدرید فلز) و li-ion (یون لیتیوم) تولید می شوند.

تولیدکننده باتری​

بعضی از دستگاه های الکترونیکی قابل حمل صرفا از باتری های یک تولیدکننده خاص استفاده می کنند. قبل از خرید حتما در مورد این مسأله تحقیق کنید و همین طور مطمئن شوید که باتری موردنظر شما در انحصار شرکت سازنده لپ تاپ نبوده و به صوت جداگانه قابل خریداری است.

ولتاژ باتری​

این ویژگی در باتری های مختلف بسیار متنوع است و دقت در انتخاب باتری با ولتاژ مناسب، اهمیت زیادی دارد.

توان الکتریکی باتری​

این ویژگی با واحد میلی آمپر سنجیده می شود و بسته به نوع باتری و لپ تاپ مقادیر متنوعی دارد.

ضمانت و خدمات پس از فروش​

هنگام خرید باتری حتما از بین انواعی که دارای ضمانت معتبر و قابل اطمینان هستند، انتخاب کنید. در صورت داشتن چندین گزینه، خرید باتری هایی با ضمانت طولانی تر ارجحیت دارد. به این ترتیب اگر بعد از خرید باتری با مشکلی روبه رو شوید، می توانید به راحتی آن را تعویض کرده یا مرجوع کنید.
خوب باید بگویم کلا تشخیص کیفیت قطعات لپ تاپ کاری سخت است و از روی ظاهر نمی توان آن را تشخیص داد!چرا که شما در جریان ساخت آن قطعه نبوده اید!بر خلاف آنچه فروشندگان در زمان خرید به عنوان کیفیت باتری بیان می کنند, تنها چیزی که می تواند کیفیت باتری شما را مشخص کند اعتبار و سیاست های بازگشت مناسب جایی است که شما قصد خرید قطعه ی مورد نظر را از آنجا دارید!

پیدا کردن باطری سازگار با لپ تاپ​

خوب در وهله ی اول شما باید یک سایت معتبر برای خرید باطری خود پیدا کنید.حالا می توانید با روش هایی که من به شما خواهم گفت باتری خود را در سایت مورد نظر پیدا کنید.
1.خوب پیشنهاد می کنم در وهله ی اول سراغ قسمت جست و جو سایت مورد نظر بروید.اگر سایت مورد نظر جست و جوی قوی داشته باشد به راحتی با وارد کردن حتی قسمتی از مدل باطری خود,می توانید باتری مورد نظر را پیدا کنید.
2.ممکن است در نتایج جست و جو مدلی غیر از آنچه شما سرچ کرده اید نشان داده شود!خوب نیازی نیست به خرید آن باتری شک کنید.فقط کافیه سراغ سازگاری های آن باطری بروید,توی لیست مدل های سازگار قطعا مدل باتری خود را خواهید دید.اگر تعداد مدل ها در لیست زیاد بود از ctrl+f استفاده کنید تا سریعتر بتوانید مدل باتری خودتان را پیدا کنید. همانطور که در تصویر می بینید,یک باتری می تواند با مدل های زیادی سازگار باشد.

3.اگر در سایت مورد نظر مدل های سازگار قید نشده بود,از طریق پارت نامبر باطری هم می توانید مدل های سازگار با آن را پیدا کنید.

پارت نامبر باتری را از کجا می توانم پیدا کنم؟​


نکته ی مهم:توجه کنید که یک مدل باتری ممکن است چندین مدل از پارت نامبر را ساپورت کند!بعضی سایت ها کنار مدل های سازگار با ان باتری,پاترت نامبرها را هم می نویسند!بنابراین اگر پارت نامبر خود را در لیست پارت نامبرهای باتری مورد نظر دیدین,بدون شک باتری مورد نظر سازگار با دستگاه شما است و می توانید با خیال راحت اقدام به خرید کنید.
همانطور که در تصویر زیر می بینید باتری 1015 می تواند 13 پارت نامبر را ساپورت کند.

نحوه ی شارژر اولیه باطری​

بعد از خرید باتری عموما از ما پرسیده می شود که شارژ اولیه باتری را چگونه استفاده کنیم؟
و یا اینکه چه مدت زمان آن را در شارژ نگه داریم؟
باید به شما بگویم طول عمر باتری و تعداد ساعت نگهداری شارژ بستگی مستقیمی به نحوه ی استفاده ی شما دارد,پس سعی کنید استفاده ی درست و اصولی را در همان ابتدای استفاده از باطری لپ تاپ بکار بگیرید!
  1. اول اینکه باید بدانید که باتری ها دارای یک شارژ اولیه هستند که توسط کارخانه ی سازنده زده شده است.
  2. در بار اول که باتری خریداری شده است,شما باید اجازه بدهید این شارژ اولیه به طور کامل استفاده بشود.
خوب به این صورت که ابتدا اجازه بدهید شارژ اولیه تا 10 الی 15 درصد برسد,حالا دستگاه را به شارژ بزنید و اجازه بدهید تا 85 الی 90 درصد دستگاه شما شارژ شود!توصیه می کنیم که هیچ وقت اجازه ندهید که درصد شارژ باتری شما به 100 درصد برسد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین