. . .

خبر داور جنجالی بازی استقلال را قضاوت می کند ؛ خاطره تلخ ساپینتو!

تالار ورزش متفرقه

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
23
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #1
امیر عرب‌براقی یکی از داوران جوان فوتبال ایران است که امسال در لیست بین‌المللی نیز قرار گرفت و شانس قضاوت در مسابقات خارجی را هم دارد.
در هفته چهاردهم رقابتهای لیگ برتر استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم مس رفسنجان است. این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که بر اساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال امیر عرب براقی به همراه حسن زهیری و هادی طوسی قضاوت آن را برعهده خواهند داشت.

نکته جالب توجه این که عرب براقی برادر همسر علیرضا فغانی داور ارزشمند فوتبال کشورمان تلقی می شود اتفاقاً عرب براقی چند روز قبل در واکنش به خطای هند صالح حردانی مقابل صنعت نفت آبادان مدعی شده بود که به نظر او بازیکن استقلال باید در آن صحنه از زمین اخراج می شد؛ البته حردانی به خاطر آن حرکت کارت زرد گرفت و بازی برابر مس رفسنجان را از دست داده است.

امیر عرب‌براقی یکی از داوران جوان فوتبال ایران است که امسال در لیست بین‌المللی نیز قرار گرفت و شانس قضاوت در مسابقات خارجی را هم دارد. این داور ۳۱ ساله که برادر همسر علیرضا فغانی است امسال قضاوت‌های بی‌نقصی را ارائه کرد و همین مساله سبب شد تا کمیته داوران بیشترین اعتماد را در این فصل لیگ برتر به او داشته باشد.
عرب‌براقی که برای قضاوت دیدار استقلال و مس رفسنجان در روز جمعه انتخاب شده، برای هفتمین بار در لیگ برتر سوت می‌زند. او پیش از این بازی‌های فولاد - نفت آبادان، پرسپولیس - آلومینیوم، مس کرمان - گل‌گهر، استقلال - گل‌گهر، سپاهان - پرسپولیس و آلومینیوم اراک و نساجی مازندران را سوت زده بود تا رکورددار قضاوت در لیگ شود.

گفتنی است دیدار گل گهر و استقلال که در سیرجان برگزار شد با پیروزی ۲ بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید یکی از دیدارهای جنجالی این فصل بود که با اخراج ساپینتو و در نهایت محرومیت ۲ جلسه‌ای این مربی پرتغالی همراه بود. در آن دیدار استقلال با گل‌های محمد محبی و کوین یامگا حریف خود را شکست داد ولی پنالتی اعلام شده در دقیقه ۹۸ به سود استقلال باعث درگیری و تنش کنار زمین شد.

اعضای کادر فنی گل گهر به شدت به این تصمیم عرب براقی اعتراض داشتند و ساپینتو نیز به اعتراض نیمکت گل گهر معترض بود تا عراب براقی ساپینتو را اخراج کند و همین اخراج باعث عصبانیت شدید این مربی پرتغالی شد و حرکاتی را نشان داد تا از سوی کمیته انضباطی دو جلسه محروم شود.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین