انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
جهنم سقوط | نقد و بررسی فیلم Antichrist
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Maedeh" data-source="post: 50636" data-attributes="member: 91"><p>فیلمساز در پس تصویر برهنگی خود به جای اینکه روایتش همچون یک پلان %%%%، دکوراتیو باشد از دل آن یک چالش میآفریند و این همان حجت هنر اروتیک است، با اینکه حتی در مدار نمایش عریانگریاش دست به پرده گشایی و برهنگی تمام عیار بزند. قسمتهای مختلف فیلم روایت را با ضرباهنگی هماهنگ رو به جلو برده و فیلمساز در فرم منحصر به فرد خود با استفاده از لرزشهای دوربین روی دستش، هم از دیدگاه بصری دفرم شده بحره میبرد و هم منطق درامش با آن سبک دوربین، نامتعارف بودن و ناممکن شدن سوژه را میرساند. «ضد مسیح» اساساً دربارهی امر ناممکن بودن سوژهای است که در اختلاط ابژکتیو گیر کرده و اتمسفر پارانویایی و خشنش، برآیندی میشود برای عدم قطعیت زمان. در پایان فیلم بر روی تصویر میبینیم که اثر به آندری تارکوفسکی تقدیم شده است. مخاطب با رویت این نوشته این سئوال برایش پیش میآید که این فیلم با آن رویکرد عجیب و اروتیکش چه ربطی به تارکوفسکی عرفانگرا دارد؟!! در این نکته فون تریه جدا از علاقهی شخصیاش به این فیلمساز روس با یک حرکت هوشمندانه نگرش جهانش را به موازات دنیای تلویحی تارکوفسکی قرار میدهد. در ضد مسیح ابژه وارد فازی از گسست زمان شده و سوژهاش همانطور که اشاره کردیم درگیر امری ناممکن میگردد. این موتیف به طور دقیق ستونهای اصلی سینمای تارکوفسکی به حساب میآید. در جهان این فیلمساز زمان بوسیلهی رویکردی فرمالیستی و واگرا، ارتباطش بین ابژه و سوژه در نوسان قرار دارد؛ دقیقاً مانند اتفاقی که در «ضد مسیح» میافتد. پارامتر دیگری که فون تریه در این فیلمش به المانهای دغدغهمدار تارکوفسکی نزدیک کرده، رویکرد ناتورالیستی و رابطهی دیالیکتیکی بین انسان و طبیعت است.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maedeh, post: 50636, member: 91"] فیلمساز در پس تصویر برهنگی خود به جای اینکه روایتش همچون یک پلان %%%%، دکوراتیو باشد از دل آن یک چالش میآفریند و این همان حجت هنر اروتیک است، با اینکه حتی در مدار نمایش عریانگریاش دست به پرده گشایی و برهنگی تمام عیار بزند. قسمتهای مختلف فیلم روایت را با ضرباهنگی هماهنگ رو به جلو برده و فیلمساز در فرم منحصر به فرد خود با استفاده از لرزشهای دوربین روی دستش، هم از دیدگاه بصری دفرم شده بحره میبرد و هم منطق درامش با آن سبک دوربین، نامتعارف بودن و ناممکن شدن سوژه را میرساند. «ضد مسیح» اساساً دربارهی امر ناممکن بودن سوژهای است که در اختلاط ابژکتیو گیر کرده و اتمسفر پارانویایی و خشنش، برآیندی میشود برای عدم قطعیت زمان. در پایان فیلم بر روی تصویر میبینیم که اثر به آندری تارکوفسکی تقدیم شده است. مخاطب با رویت این نوشته این سئوال برایش پیش میآید که این فیلم با آن رویکرد عجیب و اروتیکش چه ربطی به تارکوفسکی عرفانگرا دارد؟!! در این نکته فون تریه جدا از علاقهی شخصیاش به این فیلمساز روس با یک حرکت هوشمندانه نگرش جهانش را به موازات دنیای تلویحی تارکوفسکی قرار میدهد. در ضد مسیح ابژه وارد فازی از گسست زمان شده و سوژهاش همانطور که اشاره کردیم درگیر امری ناممکن میگردد. این موتیف به طور دقیق ستونهای اصلی سینمای تارکوفسکی به حساب میآید. در جهان این فیلمساز زمان بوسیلهی رویکردی فرمالیستی و واگرا، ارتباطش بین ابژه و سوژه در نوسان قرار دارد؛ دقیقاً مانند اتفاقی که در «ضد مسیح» میافتد. پارامتر دیگری که فون تریه در این فیلمش به المانهای دغدغهمدار تارکوفسکی نزدیک کرده، رویکرد ناتورالیستی و رابطهی دیالیکتیکی بین انسان و طبیعت است. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
جهنم سقوط | نقد و بررسی فیلم Antichrist
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین