انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
مونوگرافی و بیوگرافی
دانشمندان و فیلسوفان
بیوگرافی سنکای جوان
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="☾ℤ𝕒ℍℝ𝕒" data-source="post: 45009" data-attributes="member: 264"><p><h2 style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(44, 130, 201)">نگاه فلسفی</span></strong></h2> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><strong>سنکا به عنوان یکی از چهره های اصلی فلسفه دوره امپراتوری روم، یکی از پایه گذاران اصلی فلسفه رواقی است. که نوشته های بسیاری از او در دسترس است و آثار او در دوران رنسانس توسط بسیار از افراد شاخص خصوصاً میشل دو مونتاژ بود . به عنوان "چهره برجسته و بحث برانگیز از دوران باستان" مورد توجه قرار گرفت است.</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><strong></strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><strong>سنکا آثار متعددی در مورد فلسفه رواقی تالیف کرد که عمدتاً در حوزه اخلاق و فلسفه اخلاق اند که شاید معروف ترین آنها ( <em>Naturales Quaestiones</em> ) است. سنگ بنا اولیه نوشته های سنکا بر روی نوشته های فلاسفه رواقی پیش از خودش چون زنون ، کلئانتیس وکرایسپوس بنا گردیده است . و بسیار به آراپوسیدونیوس استناد کرده است. به دلیل تقارب آرا همچنین او از اپیکور نیز بسیار نقل می کند ، خصوصاً در در <em>رساله های اخلاقی به لوسیلیوم</em> خود. همچنین سنکا علاقه خاصی به متافیزیک افلاطونی نشان می دهد ، اما هرگز با شفاف آن را نمیپذیرد و یا رد نمیکند. مقاله های اخلاقی او براساس آموزه های رواقی گری استوار است ، در آن دوران در طبقه بالا جامعه رومی رواقی گری فسلفه رایج و چهارچوب اخلاقی قالب بود که در سیاست به خصوص بسیار نمود داشت. تا پیش از سنکا رواقی گری یک تفکرالتقاطی و ترکیبی از افکار و آرا مختلف بود ماحصل فعالیت های سنکا شکل نسبتاً ارتدوکسی از رواقی را نشان داد، هر چند در آن فرد مجاز به آزادی فکر بود. </strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><strong></strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><strong>سنکا در آثارش درباره تئوری اخلاق و روش عملی اجرا اخلاقیات بحث می کند و تأکید می کند که هر دو بخش متمایز اما وابسته به هم هستند. <em>رساله های اخلاقی به لوسیلیوم که</em> او <em>به لوسیلیوس نگاشته است</em> نشانگر جستجوی سنکا برای کمال اخلاقی است و "نشان دهنده نوعی از تعهد فلسفی برای آیندگان است". سنکا فلسفه را مرهمی برای زخم های زندگی می داند. و معتقد بود احساسات مخرب ، به ویژه عصبانیت و اندوه ، باید از بین برود ، یا طبق عقل تعدیل شوند. او در مورد شایستگی های نسبی زندگی تعمق و زندگی فعال بحث می کند ، و مقابله با تفکر مرگ را برای شخص مهم می داند. او معتقد بود فرد باید توان فعال ماندن در فقر را عملاً یاد بگیرد و در عین حال از ثروت به درستی استفاده کند ، و او درباره نعمت ها ، بخشندگی، اهمیت دوستی و ضرورت بهره مندی از با هم بودن می نویسد. عالم براساس یک مشیت عقلانی به بهترین وجه اداره می شود ، و اگر ناسازگاری با ما دیده میشود باید با آن آشتی کرد و پذیرفتش. </strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><strong></strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><strong>سنکا در آثار خود آشکارا مبانی اعتقادی فلسفه رواقی را گسترش میدهد و خود یکی از تأثیرگذارترین متفکران رواقیگری بود. فلسفه رواقی رایجترین و پرنفوذترین فلسفه هلنیستی بودهاست. این فلسفه بیش از فلسفه اپیکور در زمان خود بر عرصه اندیشه سیاسی تأثیر گذاشتهاست. فلسفه رواقی را یک اندیشمند فنیقی به نام زنو در آتن بنیان گذاشت. رواقیان نظریهٔ هراکلیتوس دربارهٔ «لوکوس» را پایهٔ جهان بینی خود قرار دادند. «لوگوس» در فلسفه رواقی به طبیعت یا تقدیری تعبیر شد که به مثابهٔ قانونی ازلی و ابدی بر کل عالم فساد حاکم است. لوگوس در واقع روح مادی عامل و شامل عالم به حساب آمد. وجوه مختلف اندیشه رواقی، از جمله فلسفه اخلاق و نظریهٔ جهانوطنی رواقیان نیز از این جهان بینی استخراج میشد. اندیشه بزرگ برادری جهانی از آموزههای مهم فلسفه رواقی است. فلسفه رواقی که گاهی از آن به عنوان یک مذهب یاد میشود در میانه راه بین فلسفهٔ کلاسیک یونان و دین مسیح است. مکتب رواقی یا مذهب رواقی راه را برای پیدایش تفکر جدیدی در تاریخ که به عنوان مسیحیت شناخته میشود باز کرد. به این ترتیب تفکر رواقی نقش نقاله را از فلسفه کلاسیک یونان به تفکر مسیحیت ایفا کردهاست.</strong></span></p> <p style="text-align: center"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="☾ℤ𝕒ℍℝ𝕒, post: 45009, member: 264"] [HEADING=1][CENTER][B][COLOR=rgb(44, 130, 201)]نگاه فلسفی[/COLOR][/B][/CENTER][/HEADING] [CENTER][COLOR=rgb(40, 50, 78)][B]سنکا به عنوان یکی از چهره های اصلی فلسفه دوره امپراتوری روم، یکی از پایه گذاران اصلی فلسفه رواقی است. که نوشته های بسیاری از او در دسترس است و آثار او در دوران رنسانس توسط بسیار از افراد شاخص خصوصاً میشل دو مونتاژ بود . به عنوان "چهره برجسته و بحث برانگیز از دوران باستان" مورد توجه قرار گرفت است. سنکا آثار متعددی در مورد فلسفه رواقی تالیف کرد که عمدتاً در حوزه اخلاق و فلسفه اخلاق اند که شاید معروف ترین آنها ( [I]Naturales Quaestiones[/I] ) است. سنگ بنا اولیه نوشته های سنکا بر روی نوشته های فلاسفه رواقی پیش از خودش چون زنون ، کلئانتیس وکرایسپوس بنا گردیده است . و بسیار به آراپوسیدونیوس استناد کرده است. به دلیل تقارب آرا همچنین او از اپیکور نیز بسیار نقل می کند ، خصوصاً در در [I]رساله های اخلاقی به لوسیلیوم[/I] خود. همچنین سنکا علاقه خاصی به متافیزیک افلاطونی نشان می دهد ، اما هرگز با شفاف آن را نمیپذیرد و یا رد نمیکند. مقاله های اخلاقی او براساس آموزه های رواقی گری استوار است ، در آن دوران در طبقه بالا جامعه رومی رواقی گری فسلفه رایج و چهارچوب اخلاقی قالب بود که در سیاست به خصوص بسیار نمود داشت. تا پیش از سنکا رواقی گری یک تفکرالتقاطی و ترکیبی از افکار و آرا مختلف بود ماحصل فعالیت های سنکا شکل نسبتاً ارتدوکسی از رواقی را نشان داد، هر چند در آن فرد مجاز به آزادی فکر بود. سنکا در آثارش درباره تئوری اخلاق و روش عملی اجرا اخلاقیات بحث می کند و تأکید می کند که هر دو بخش متمایز اما وابسته به هم هستند. [I]رساله های اخلاقی به لوسیلیوم که[/I] او [I]به لوسیلیوس نگاشته است[/I] نشانگر جستجوی سنکا برای کمال اخلاقی است و "نشان دهنده نوعی از تعهد فلسفی برای آیندگان است". سنکا فلسفه را مرهمی برای زخم های زندگی می داند. و معتقد بود احساسات مخرب ، به ویژه عصبانیت و اندوه ، باید از بین برود ، یا طبق عقل تعدیل شوند. او در مورد شایستگی های نسبی زندگی تعمق و زندگی فعال بحث می کند ، و مقابله با تفکر مرگ را برای شخص مهم می داند. او معتقد بود فرد باید توان فعال ماندن در فقر را عملاً یاد بگیرد و در عین حال از ثروت به درستی استفاده کند ، و او درباره نعمت ها ، بخشندگی، اهمیت دوستی و ضرورت بهره مندی از با هم بودن می نویسد. عالم براساس یک مشیت عقلانی به بهترین وجه اداره می شود ، و اگر ناسازگاری با ما دیده میشود باید با آن آشتی کرد و پذیرفتش. سنکا در آثار خود آشکارا مبانی اعتقادی فلسفه رواقی را گسترش میدهد و خود یکی از تأثیرگذارترین متفکران رواقیگری بود. فلسفه رواقی رایجترین و پرنفوذترین فلسفه هلنیستی بودهاست. این فلسفه بیش از فلسفه اپیکور در زمان خود بر عرصه اندیشه سیاسی تأثیر گذاشتهاست. فلسفه رواقی را یک اندیشمند فنیقی به نام زنو در آتن بنیان گذاشت. رواقیان نظریهٔ هراکلیتوس دربارهٔ «لوکوس» را پایهٔ جهان بینی خود قرار دادند. «لوگوس» در فلسفه رواقی به طبیعت یا تقدیری تعبیر شد که به مثابهٔ قانونی ازلی و ابدی بر کل عالم فساد حاکم است. لوگوس در واقع روح مادی عامل و شامل عالم به حساب آمد. وجوه مختلف اندیشه رواقی، از جمله فلسفه اخلاق و نظریهٔ جهانوطنی رواقیان نیز از این جهان بینی استخراج میشد. اندیشه بزرگ برادری جهانی از آموزههای مهم فلسفه رواقی است. فلسفه رواقی که گاهی از آن به عنوان یک مذهب یاد میشود در میانه راه بین فلسفهٔ کلاسیک یونان و دین مسیح است. مکتب رواقی یا مذهب رواقی راه را برای پیدایش تفکر جدیدی در تاریخ که به عنوان مسیحیت شناخته میشود باز کرد. به این ترتیب تفکر رواقی نقش نقاله را از فلسفه کلاسیک یونان به تفکر مسیحیت ایفا کردهاست.[/B][/COLOR] [/CENTER] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
مونوگرافی و بیوگرافی
دانشمندان و فیلسوفان
بیوگرافی سنکای جوان
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین