. . .

بیوگرافی بیوگرافی سارا شاهی(بازیگر)

تالار بازیگران و عوامل سینما

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
آهو جهانسوزشاهی (زادهٔ ۱۰ ژانویه ۱۹۸۰) که به‌طور حرفه‌ای سارا شاهی شناخته می‌شود، بازیگر آمریکایی ایرانی‌تبار است. او در طول حرفهٔ خود در آثاری نظیر واژه ال (۲۰۰۸)، نسبتاً قانونی (۲۰۱۱–۲۰۱۲) و مظنون (۲۰۱۲–۲۰۱۶) ایفای نقش کرده‌است.

شاهی رتبهٔ نودم را در مجله ماکزیم در لیست صد زن جذاب سال ۲۰۰۵ کسب کرده‌است و در سال ۲۰۰۶ به رتبه شصت و ششم صعود کرده‌است. وی در سال ۲۰۱۲ مقام ۳۶ام را در این لیست از آن خود کرده‌است. او از هلهله‌چیان تیم دالاس کاوبویز بوده‌است.

سارا شاهی در ۱۰ ژانویه ۱۹۸۰ با نام آهو جهانسوز شاهی در یولس، تگزاس، ایالات متحده به دنیا آمد و بزرگ شد. او دختر عباس جهانسوز شاهی و ماهمنیر سروشاذر، طراح داخلی است که در ده سالگی طلاق گرفتند. پدرش اهل ایران است. خانواده پدرش دو سال قبل از انقلاب ۱۳۵۷، ایران را ترک کردند. پدرش که در سفارت آمریکا در ایران کار می‌کرد، در زمان فروپاشی آخرین رژیم شاه در سال ۱۹۷۹، قرار بود اعدام شود، اما توانست از کشور فرار کند. مادرش در اسپانیا از پدری ایرانی و مادری اسپانیایی به دنیا آمد. شاهی یک برادر بزرگتر به نام کوروش و یک خواهر کوچکتر به نام سامانتا دارد که دستیار تولید است. نام تولد او، آهو، در فارسی به معنای غزال است. شاهی پس از شنیدن آهنگی به نام "سارا" در کلاس دوم، سارا را به نام خود انتخاب کرد، زیرا او توسط سایر کودکان در مورد نام تولدش، آهو "تحقیر" می‌شد.
او به دستور پدرش، علاوه بر انگلیسی، با زبان فارسی نیز بزرگ شد. والدین شاهی از سن هشت سالگی شروع به شرکت در مسابقات جشنواره زیبایی او کردند. شاهی در دبیرستان ترینیتی، جایی که کاپیتان تیم‌های والیبال و بسکتبال بود، و دانشگاه متدیست جنوبی، در رشته انگلیسی و تئاتر، تحصیل کرد.
شاهی در ۷ فوریه ۲۰۰۹ با بازیگر استیو هاوی در لاس وگاس ازدواج کرد. در ژوئیه ۲۰۰۹، او اولین فرزند خود، یک پسر را به دنیا آورد. در ژانویه ۲۰۱۵، او اعلام کرد که دوقلو باردار است. در ماه مارس، یک دختر و پسر در یک زایمان دیگر در خانه به دنیا آوردند شاهی و هاوی در ماه مه ۲۰۲۰ درخواست طلاق دادند. طلاق آنها در ژانویه ۲۰۲۱ نهایی شد.
در سال ۲۰۲۰، شاهی با بازیگر استرالیایی آدام دموس، که او را در صحنه فیلمبرداری فیلم (زندگی) ملاقات کرد و باهم وارد یک رابطه عاشقانه شده‌اند.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
99

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین