. . .

روان شناسی چگونه کودک ترسو را شجاع کنیم ؟ راه حل درست

تالار روانشناسی کودکان

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
157
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

نحوه برخورد با کودک ترسو
برخی از کودکان از مسائل مختلفی مانند تاریکی، اسباب بازی های مرتفع در شهربازی، تنهایی، دکتر و آمپول، سگ بزرگ یا هیولا و ... می ترسند . برخی ترس ها در کودکان طبیعی هستند و به مرور زمان از بین می روند اما برخی از ترس ها غیر معمولند و نیاز به درمان و توجه والدین دارند.

علت ایجاد ترس در کودکان مختلف است و اهمیت بسیار زیادی دارد . در این بخش از نمناک به بررسی علت های ایجاد ترس در کودکان و طرز صحیح رفتار با کودکان ترسو پرداخته ایم ، با این بخش از نمناک همراه شوید.

علل ترس در کودکان و ترسو شدن کودک
برخی کودکان بی باک تر و بعضی دیگر محافظه کارتر هستند اما هیچ کودکی ترسو به دنیا نمی آید . ترس در کودک علت های مختلفی دارد که عبارتند از :

عوامل زیستی ، عوامل روان شناختی، عوامل خانوادگی و سایر عوامل سبب ایجاد ترس در کودک می شود.

الگوبرداری از والدین

برخی از ترس ها در کودکان به علت الگوبرداری از والدین صورت می گیرد مثلا مادری که از عنکبوت می ترسد این ترس خود را به کودک منتقل می کند زیرا والدین الگو و سرمشق کودکان هستند و کودکان با مشاهده رفتار و حالات والدین و خانواده خود شروع به شناسائی محیط ها و موقعیت های امن از ناامن می نمایند.
شیوه های زیستی غلط والدین

یکی از علت های ایجاد ترس در کودک ، شیوه های زیستی غلط والدین است. برخی از والدین متاسفانه برای ساکت کردن فرزند و برای وادار کردن کودک به انجام کاری او را تهدید می کنند و یا از چیزی می ترسانند و فشار روانی زیادی را به کودکان خود وارد می کنند.

عدم احساس امنیت

یکی از علت های ایجاد ترس در کودکان ،عدم احساس امنیت است. وقتی به علل مختلف کودک احساس امنیت نمی کند ، دچار ترس خواهد شد مثلاً وقتی که کودک به دلیل شاغل بودن مادر ، باید در جای دیگر روز خود را بگذراند دچار عدم امنیت می شود و ترس هایی در او به وجود می آید.

وابستگی شدید

یکی از علت های ایجاد ترس در کودکان وابستگی شدید به والدین است . به همین علت کودک زمانی که از والدین خود به دلایلی جدا می شود دچار ترس و اضطراب می گردد.

دیدن فیلم های ترسناک

کودکان قوه تخیل قوی دارند و با تماشای فیلم های ترسناک و وحشت انگیز دچار ترس می شوند زیرا این ترس ها روی قدرت تخیل کودک اثر می گذارد و ترس و وحشت زیادی را در کودک ایجاد می کند
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین