. . .

معرفی معرفی سریال عملیات ویژه

تالار سینما و تئاتر
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,710
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
معرفی سریال عملیات ویژه: شیرزن | همکاری نیکول کیدمن و مورگان فریمن

معرفی سریال عملیات ویژه: شیرزن | همکاری نیکول کیدمن و مورگان فریمن​


سریال عملیات ویژه: شیرزن (Special Ops: Lioness)، با بازی زوئی سالدانا، نیکول کیدمن و مورگان فریمن که با الهام از زندگی واقعی یک تیم سازمان سیا ساخته شده است.

اواخر سال ۲۰۲۰ بود که سرویس استریم پارامونت پلاس، از سریال Lioness (شیرزن) پرده‌برداری کرد و رسما تولید آن را در دستور کار قرار داد. چند ماه بعد، یعنی فوریه سال ۲۰۲۲ زوئی سالدانا به‌عنوان بازیگر اصلی یعنی جو به تیم اضافه شد و بعد از آن هم نیکول کیدمن درکنار تهیه‌کنندگی اجرایی، برای ایفای یکی از نقش‌ها به نام کیتلین مید به تیم آمد. بعد از اتمام نگارش فیلمنامه، تیلور شریدان هم به اعضای تیم تولید پیوست تا نقش شورانر و خالق این مجموعه را داشته باشد. بعد از مدت‌ها، یعنی ماه می سال ۲۰۲۳ که دیگر کار تولید این مجموعه به پایان رسیده بود، نام آن از Lioness به Special Ops: Lioness (عملیات ویژه: شیرزن) تغییر کرد.
به مرور زمان، بازیگران دیگر هم مانند لیسلا دی اولیویرا در نقش کروز مانوئلوس، دیو آنابل در نقش نیل، جیل واگنر در نقش بابی، مورگان فریمن در نقش ادوین مولینز هم استخدام شدند. جالب است بدانید که ما در این سریال، شاهد حضور سام اصغری هم هستیم که به‌عنوان بازیگر مهمان در نقش کمال حضور دارد؛ البته این اولین هنرنمایی اصغری در دنیای سینما و تلویزیون نیست. منتقدانی که سریال مأموریت ویژه: شیرزن را تماشا کردند، آنقدرها که باید و شاید، آن را دوست نداشتند؛ البته اینطور هم نبود که نمرات خیلی پایینی برای آن ثبت کنند؛ اما میانگین کلی نمرات، آن را در سطح نسبتا متوسطی قرار می‌دهد.
لیسلا دی اولیویرا در حال دویدن در سریال Special Ops: Lioness

طبق گفته‌ی منتقدان، نقطه قوت اصلی این سریال زوئی سالدانا است که انرژی واقعی یک شیرزن را به تصویر می‌کشد اما خود سریال عملیات ویژه به‌طور کلی، ناجذاب و شدیدا غیرمتقاعدکننده است؛ به‌طوری که به خودیِ خود، کاملا حس مشتق بودن را به بیننده می‌دهد. در خلاصه داستان این سریال، اینطور آمده که «با الهام از یک مأموریت واقعی ساخته شده است و داستان زندگی شخصیتی به نام جو را به ما نشان می‌دهد که شدیدا در تلاش است تا تعادلی بین زندگی شخصی و کاری خود برقرار کند. از آن طرف هم، کیتلین مید و دونالد وستفیلد که رهبر این برنامه هستند، یک تفنگدار دریاییِ خشن به اسم کروز را استخدام می‌کنند تا درکنار جو، ۱۱ سپتامبرِ بعدی را متوقف کنند.»
نکته‌ی جالبی که درباره این سریال وجود دارد، این است که زوئی سالدانا در ابتدا به تیلور شریدان جواب نه داده بود و دوست نداشت در مجموعه‌ای باشد که داستان حول محور او می‌چرخد. یک سال بعد از رد کردن این پیشنهاد، سالدانا به اصرار همسرش دوباره با شریدان ارتباط می‌گیرد تا درباره این مجموعه با او صحبت کند و متوجه می‌شود که او همچنان منتظر زوئی بود تا تولید سریال را آغاز کند. حالا او در این مجموعه نقش یکی از ماموران فعالیت ویژه‌ی سازمان سیا را بازی می‌کند که دیگر ماموران زن را مخفیانه به سراغ همسران، نامزدها و دختران تروریست‌ها می‌فرستد تا اعتماد آن‌ها را جلب و به هدف‌های اصلی نزدیک شوند.
زوئی سالدانا در حال کار کردن با تلفن ماهواره‌ای در سریال Special Ops: Lioness

اگر فیلم Sicario (سیکاریو) با نویسندگیِ خود شریدان را تماشا کرده باشید، احتمالا متوجه الهامات خیلی زیادی از آن در سریال شیرزن می‌شوید. در حقیقت فیلم سیکاریو اثری بود که به ما دوباره نشان داد تیلور شریدان از آن دسته نویسنده‌هایی محسوب می‌شود که می‌توان روی آن حساب کرد. همین موضوع هم باعث شد تا راه برای سریال Yellowstone (یلو استون) هموار شود، دنیای تلویزیونی خودش را بسازد و آن را به شهرت خیلی زیادی برساند. شخصیت سالدانا هم درست همانند شخصیت جاش برولین در سری فیلم سیکاریو، در بخش خاکستری قرار دارد؛ یعنی نمی‌توان گفت که او همیشه در سمت سیاه یا همیشه در سمت سفید ماجرا قرار دارد.
 
  • گل رز
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 2 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
17
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
16
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
27
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
20
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
28

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین