. . .

بیوگرافی بیوگرافی جین آستن

تالار نویسندگان و شاعران

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #11
کتاب منسفیلد پارک
سومین رمان منتشر شده از جین آستن منسفیلد پارک نامگذاری شده است در این رمان شاهد شکست ها و سرخوردگی های عشقی هستیم و بسیاری بر این باورند که این رمان تلخ ترین و تیره ترین نوشته جین آستین است ولی باز هم نوعی طنز و شوخی خاص در نوشته های جین دیده می شود که با آن بسیاری از شخصیت های داستان نقد می شوند. در این رمان شخصیت اصلی فانی پرایس، خجول، کم‌رو، فاقد اعتماد به نفس، به لحاظ فیزیکی ضعیف، و به نظر برخی از افراد، آزاردهنده است و همیشه درستکار است. او مسلماً شباهتی به الیزابت بنت جذاب و بذله‌گو در غرور و تعصب ندارد. پارک منسفیلد طرفداران زیادی دارد که تحسین و وفاداری آن‌ها را می‌توان به عمق و پیچیدگی موضوعات کتاب و شخصیت اصلی نسبت داد . زن جوانی که برخلاف اکثر قهرمانان زن که در سایر ادبیات و نوشته ها یافت می‌شود، تفاوت دارد. فانی پرایس دختر بزرگ‌تر یک خانواده بزرگ است. فانی بچه ترسو و خجالتی است و در کنار چهار پسر خاله‌اش، جولیا، ماربا، ادموند، و تام احساس حقارت می‌کند. جولیا و ماریا کمی بزرگ‌تر از فانی هستند، اما هرگز به او کمک نمی‌کنند تا خود را بخشی از این خانواده احساس کند. لیدی برترام و خانم نوریس به فانی اعتماد دارند، اما معمولاً با او مثل یک خدمتکار رفتار می‌کنند تا یک فامیل. وقتی بچه‌ها بالغ می‌شوند، آن‌ها را به خانواده دیگری معرفی می‌کنند و ... .
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #12
کتاب اِما
رمان اِما، احتمالا قوی ترین و پخته ترین نوشته جین آستین است که با مقداری شوخی و طنز شروع می شود و اوج طنز جین را می توانیم در این رمان ببینم،اما رمان با توجه به نقدها، شوخی ها و کنایه ها، بسیار انسجام دارد و برای دوستداران ادبیات و رمان های داستانی می تواند بهترین جنبه آموزشی را داشته باشد. رمان اِما با وجود پختگی و قدرت بالای نوشته ها، نتوانست محبوبیت رمان غرور و تعصب را در بین مردم به دست آورد. این رمان بیشتر در مورد سوء تعبیر از عاشقی و دلبستگی های افراد نوشته شده است و مانند سایر رمان های جین آستن، این رمان هم به درگیری ها و اتفاقات عاطفی زنان در کشور انگلستان پرداخته است .
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #13
ترغیب
در انگلستان قرن نوزدهم انسان ها با دو معیار اصالت خانوادگی و ثروت، در جامعه رتبه بندی می شدند و در این بین دختران می توانستد در ازدواج با یک مرد با اصالت و ثروتمند مقام خود را تا رتبه همسر بالا ببرند و به جایگاه مرد برسند و یا در ازدواج با یک مرد از طبقه پایین تر رتبه زن نیز به همان اندازه پایین می آمد، در اصل دختران، بدون در نظر گرفتن جایگاه خانوادگی خود قبل از ازدواج، تنها با رتبه و جایگاه همسران خویش بعد از ازدواج سنجیده می شدند و همین امر باعث وسواس و سخت گیری دختران در قرون نوزدهم در انگلستان می شد. رمان ترغیب نیز درگیر همین موضوع می شود و شخصیت اصلی داستان، به جواب یک خواستگاری، با طبقه پایین تر از خود به اسرار خانواده و اطرافیان و بر خلاف میل خود، جواب منفی می دهد، ولی بعد از گذشت مدتی، در اثر کاهش ثروت خانواده و درگیری عاطفی و علاقه ای که به خواستگارش پیدا کرده است سرخورده و پشیمان است ... . در رمان ترغیب با شخصیت اصلی داستان که بر خلاف میل خودش تصمیمی گرفته ولی برایش چیزی جز پشیمانی و حسرت نمانده همذات پنداری و همراهی خواهید کرد.
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #14
نورثنگر ابی
این انجمن رمان نویسی رمانیک سال بعد از مرگ جین آستن منتشر شد چند ماه قبل از مرگش، جین قصد داشت این رمان را با عنوان دوشیزه کاترین چاپ و منتشر کند اما به دلایلی نامعلوم این اتفاق رخ نداد و بعد از مرگش در سال 1817 با نام نورثنگر ابی در ماه دسامبر به چاپ رسید. قهرمان داستان این رمان کاترین مورلند است که در هفده سالگی با شخصیتی پاک و معصوم از منطقه ای روستایی، به شهر سفر می کند. کاترین در سفر پر پیچ و تابش به شهر، با انسان ها و تجربه های زیادی روبروی می شود ولی با همه چیز مثل خیال و رویا برخورد می کند و همه داستان ها را با رمان هایی که قبلا خوانده بود مقایسه می کند و حتی خودش را جای قهرمان های رمان ها تصور می کند و طولی نمی کشد که با واقعیت دنیای حقیقی روبرو می شود و ... .
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
223
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
47
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
50
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
75
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
21

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین