. . .

معرفی ۹ شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

تالار مشاغل متفرقه

فندوق کوشولو🧸🍪

رفیق رمانیکی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
1784
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-20
آخرین بازدید
موضوعات
138
نوشته‌ها
674
راه‌حل‌ها
2
پسندها
4,623
امتیازها
443
سن
18
محل سکونت
سرزمین رویاها

  • #1
مشاغل مناسب افراد درونگرا و برونگرا بر اساس نقاط ضعف و قوتی که این تیپ‌های شخصیتی دارند متفاوت است. زمانی نه چندان دور استفاده از کلمه «درونگرا» هنگام صحبت کردن در مورد شغل و مصاحبه‌های شغلی ناسزا به حساب می‌آمد. مدیرانی که مسئول استخدام بودند، معمولا متقاضیانی را که آرام و آهسته صحبت می‌کردند را رد می‌کردند و صریحا می‌گفتند کسی را استخدام می‌کنند که «برونگرا» باشد.

امروزه اکثر مردم می‌دانند که درونگراها هم می‌توانند صاحب مهارت‌های اجتماعی باشند. البته نه به این معنی که دنیای کسب و کار همواره با آغوش باز درونگراها را می‌پذیرد. در واقع برای بسیاری از درونگراها پیدا کردن یک مسیر حرفه‌ای به نظر ناممکن می‌رسد.

البته این موضوع فقط شامل افراد درونگرا نمی‌شود. در ایالات متحده تنها ۵۱ درصد مردم از شغلشان راضی هستند و مشخص است که همه ۴۹ درصدِ بقیه را درونگراها تشکیل نمی‌دهند.

افراد درونگرا با موانعی مواجه‌اند که معمولا سایر افراد با آنها مواجه نیستند. برای مثال افراد درونگرا بیشتر به دنبال شغلی هستند که معنادار باشد، نه اینکه فقط درآمد داشته باشد. زیرا درونگراها رضایت را از خودِ کار می‌گیرند و نه از رفاقت با سایر همکاران. اگر این افراد در محیطی اشتباه مشغول به کار شوند به سرعت از پا در می‌آیند.
Job dissatisfaction 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

اما نباید این طور باشد. بگذارید ببینیم چه موانعی باعث می‌شوند که بسیاری از درونگراها نتوانند یک زندگی حرفه‌ای خوب داشته باشند و تعدادی شغل «تمام عیار» برای درونگراها پیدا کنیم.

چرا بسیاری از درونگراها از شغلشان راضی نیستند؟​

مشاغل مناسب افراد درونگرا کم نیستند. اما عوامل خارجی فراوانی وجود دارند که موجب خستگی، افت انرژی و از پا در آمدنِ تیپ شخصیتی درونگرا در کار می‌شوند. به همین دلیل این افراد نمی‌توانند در هر کاری دوام بیاورند و اذیت می‌شوند.

نمونه‌های زیر برخی از عوامل خارجی هستند که تحمل محیط کار را برای درونگرایان مشکل می‌کنند:

  1. دفاتری که چیدمان باز دارند و رایج هم هستند، شخصیت درونگرا را با سر و صدا و حواس پرتی بمباران می‌کنند.
  2. بعضی از مدیران به اشتباه، به جای کار، تمرکزشان روی همکاری کردن است.
  3. در مصاحبه‌های شغلی غالبا به توانایی اجتماعی اهمیت بیشتری می دهند تا توانایی های عینی و شایستگی؛ حتی در موقعیت‌های شغلی که نیازی به برخورد رو در رو با افراد دیگر نیست.
  4. بسیاری از مدیران نه متوجه هستند که درونگراها چه نیروی منحصر به فردی برای گروه هستند و نه می‌دانند که چطور باید از کارمندان درونگرای خود بیشترین استفاده را بکنند.

با تمام این حرف‌ها باز هم درونگراها در کار احساس خستگی می‌کنند؟​

Job fatigue e1567753615588 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

واقعیت این است که من فکر نمی‌کنیم هیچ یک از چیزهایی که گفته شد علت اصلی عدم رضایت درونگراها در کار باشد. بلکه فکر می‌کنیم بیشتر درونگراها طوری بار نیامده‌اند که درونگرا بودن خودشان را درک کنند و بپذیرند. در نتیجه اغلب زمانی که ما داریم در مورد تحصیل یا شغلمان تصمیم‌های مهمی می‌گیریم همزمان داریم تلاش می‌کنیم تا شخصیت خودمان را بفهمیم.

نتیجه این حالت چیست؟ بسیاری از درونگراها در مشاغلی هستند که با نقاط قوت، توانایی‌ها و نیازهای آنان همخوانی ندارد.

نقاط قوت درونگراها در محل کار​

همان‌طور که اشاره کردیم، مشاغل مناسب افراد درونگرا کم نیستند و این افراد اگر بر اساس نقاط قوتشان وارد کسب و کاری شوند قطعا در آن به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا می‌کنند.

درونگراها نقاط قوتی به کار اضافه می‌کنند که غالبا برونگراها نمی‌توانند.
برخی از نقاط قوت افراد درونگرا در زیر آورده شده است که در تعیین مشاغل مناسب برای افراد درونگرا نقش مهمی دارند:

  • تمرکز زیاد و سختکوشی از خصوصیات افراد درونگرا است.
  • درونگرایان می‌توانند بی‌نهایت پربازده و نسبتا کم اشتباه باشند.
  • شخصیت درونگرا به خوبی گوش می‌کند.
  • درونگراها به جای این که با عجله شروع به کار کنند، زمان صرف می‌کنند تا هدف (یا نیاز مشتری) را به درستی متوجه شوند.
  • در کارهای گروهی درونگرایان به جای این که فقط راجع به کار صحبت کنند، می‌خواهند مطمئن شوند که واقعا کار در حال انجام شدن است.
  • رهبران درونگرا بر داشتنِ برنامه دقیق و موثر برای کار تمرکز دارند و برای درک کردن تیم خود وقت می‌گذارند. تحقیقات نشان می‌دهد که این کارها جواب می‌دهد و رهبران درونگرا نسبت به برونگراها بازدهی بیشتری از گروه های قوی و فعال بیرون می‌کشند.
  • درونگرایان چگونه طبیعتا خلاق هستند؟ تمام لحظاتی که به سکوت و تأمل و تفکر می‌گذرد صرف ساختن دنیایی زنده در درون این افراد می‌شود که حاصلش راه‌حل‌های خلاق، کارهای هنری و نوشتن است.

مشاغل مناسب برای افراد درونگرا​

معتقدیم این نقاط قوت بهترین راهنما برای پیدا کردن مسیرهای حرفه‌ای و مشاغل مناسب برای افراد درونگرا است. در ادامه ۹ شغلی که بنظرمان برای درونگرایان مناسب هستند را آورده‌ایم:

۱- حرفه‌های حقوقی از مشاغل مناسب افراد درونگرا هستند​

Power of Attorney 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

  • وکالت: آیا وقتی کلمه «وکیل» را می‌شنوید یک فرد برونگرا را مجسم می‌کنید که با صدایی بلند در یک دعوی عمومی در حال صحبت کردن است؟ این تصویر با واقعیت بسیار متفاوت است. بر طبق اطلاعات اکثر وکلا درونگرا هستند. حتی وکلای دادگاه بیشتر وقتشان را صرف تحقیق، نوشتن و آماده شدن برای پرونده‌ها می‌کنند. وکالت از مشاغل مناسب افراد درونگرا است و از جمله عرصه‌هایی است که درونگرایان در آن بهتر از برونگرایان هستند. به علاوه، در بسیاری از زمینه‌ها لازم نیست وکلا در برابر قاضی صحبت کنند.
  • دستیار حقوقی: همچنین درونگرایان می‌توانند دستیاران حقوقی بسیار خوبی باشند؛ شغلی که بر محور جزئیات می‌چرخد و نیاز به تحقیق و نوشتن گسترده‌ای دارد و شخصیت درونگرا را از مرکز توجه دور نگه می‌دارد.

۲- فروش شرکتی یا اصطلاحا فروش B2B​

B2B Business to Business 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

بیشتر فروشندگان به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند و این کار مستلزم این است که با کاریزمای خود مشتریان را گیر بیندازند. فروش شرکتی (B2B) یک حرفه کاملا متفاوت است. ویژگی‌های شخصیتی در این کار بسیار مهم است. اما هیچ کسب و کارِ سودآوری حاضر نیست هزاران دلار یا حتی میلیون‌ها دلار هزینه کند فقط به خاطر اینکه شما آنها را خندانده‌اید. به جای این کار باید به خواسته‌های آنان گوش کنید، پیشنهاداتتان را مخصوص آنها شخصی‌سازی کنید و با آنها همکاری کنید تا به راه حل مناسب برسید.

فروش B2B از مشاغل مناسب افراد درونگرا است، به اندازه‌ای می‌توانیم بگوییم درونگرایان برای این موقعیت شغلی فوق‌العاده هستند. در این شغل به دانش، مهارت گوش دادن و بحث کردن معنادار احتیاج است و مکاتبات بسیار زیادی در آن وجود دارد که یک شخصیت درونگرا از عهده آن بر می‌آید.

۳- مشاغل مناسب افراد درونگرا مشاغلی هستند که خلاقیت دارند​

Creative Jobs 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

ما در عصری زندگی می‌کنیم که با محتوا تغذیه می‌شود؛ فرقی نمی‌کند که این محتوا ویدیو، عکس یا نوشته باشد. این موضوع به این معناست که الان بیش از هر زمان دیگری در گذشته، فرصت‌های شغلی برای مشاغل خلاق و همچنین مشاغل آزاد یا به اصطلاح فریلنس (freelance) وجود دارد.

از آنجا که درونگرایان به طور کلی خلاق‌تر هستند تمام این فرصت‌های شغلی برایشان مناسب است. در این میان عکاسی، تدوین ویدیویی و انیماتور بودن به طور خاص شغل‌های بهتری هستند؛ تمامشان کار فردی زیادی دارند. هنگام درخواست کار با دقت به فرهنگ کمپانی‌ها توجه کنید زیرا بعضی از آنها کاملا بر کار گروهی تمرکز دارند در حالی که بعضی دیگر اهمیت کار متمرکز را دریافته‌اند.

۴- محقق ( در هر زمینه‌ای)​

research fellow 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

این عرصه بسیار وسیع است زیرا محققان تقریبا در هر صنعتی حضور دارند. همه زمینه‌ها طبیعت ویژه خود را دارند، اما در عین حال تمام کارهای تحقیقاتی به دو ویژگی نیاز دارند که جزء نقاط قوت افراد درونگراست:

  • مکاتبات
  • کار انفرادی گسترده.
در بعضی موارد به راحتی می‌توانید از شغل فعلی خودتان به سمت یکی از این شغل‌های تحقیقاتی بروید. این کار برای افراد درونگرا که حس می‌کنند در شغلی خسته‌کننده گیر افتاده‌اند موهبتی الهی است. حواستان به سبک کاری که برایتان اولویت دارد باشد: در بعضی مشاغل تحقیقاتی مثل تحقیقات بازاریابی باید کلی فکر کنید و گرایش‌های بازار را دریابید در حالی که بعضی مشاغل دیگر تکراری هستند و هر روز باید همان فرآیند قبلی را تکرار کنید.

۵- از مشاغل مناسب افراد درونگرا می‌توان به کارهای شخصی یا «خویش‌فرما» اشاره کرد​

تعداد بسیار زیادی از افراد درونگرا با تغییر شغل خود و روی آوردن به مشاغل خویش‌فرما شادی را برای خود به ارمغان آورده‌اند. مشاغل خویش‌فرما انواع مختلفی دارد ممکن است شما یک کارآفرین باشید که در پی شروع کسب و کار خودتان هستید (همه معمولا چنین موقعیتی را ندارند) یا یک فریلنسر باشید که به صورت پروژه‌ای کار می‌کنید.

درونگرایان در مشاغل فریلنسر شکوفا می‌شوند زیرا آنها کار کردن به صورت مستقل و استفاده از بینش خود را دوست دارند. به همین دلیل می‌گوییم فریلنسری و کارآفرینی از مشاغل مناسب افراد درونگرا است. همچنین در این مشاغل شما می‌توانید برنامه خودتان را داشته باشید، محیط خود را کنترل کنید و میزان تحریک شدن خودتان را پایین بیاورید (حداقل در مقایسه با محیط کار).

اگر می‌خواهید شغل خود را تغییر بدهید و خویش‌فرما شوید غالبا راحتترین راه این است که کار فعلی خود را نگه دارید و به صورت همزمان کسب و کاری را که می‌خواهید در آن خویش‌فرما شوید پیش ببرید و مشتریانی پیدا کنید و زمانی که تعداد مشتریان به اندازه کافی رسید به صورت تمام وقت به آن بپردازید.

Job fatigue e1567753615588 2 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

۶- کار کردن بیرون از منزل و در دل طبیعت، برای درونگرایان آرامش به همراه می‌آورد​

هر زمان که فهرست مشاغل افراد با شخصیت درونگرا را ببینید حداقل یک یا دو موقعیت شغلی مربوط به طبیعت در آن پیدا می‌کنید؛ و دلیل آن مثبت است. فرقی نمی‌کند آن شغل محوطه سازی، نگهبانی پارک، جنگلبانی یا گیاه‌شناسی باشد. به هر حال این کارهای خارج از خانه معمولا شامل زمان‌های آرام بسیار زیادی هستند. شکی نیست که در بعضی از این مشاغل باید با گروه کار کرد اما با توجه به طبیعت فیزیکی و رهای این مشاغل افراد می‌توانند ساکت و آرام باشند و در افکار خود غرق شوند. همچنین در بسیاری از این شغل‌ها شما با زیبایی طبیعت احاطه می‌شوید که برای سلامتی ذهن خوب است و به کار معنا می‌دهد.

۷- از مشاغل مناسب درونگرایان می‌توانیم از کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات (IT) هم نام ببریم​

IT engineers 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

تکنولوژی هنوز یک صنعت در حال رشد است خصوصا در عرصه‌هایی مثل مدیریت سیستم، مهندسی نرم‌افزار، تحلیل داده یا توسعه‌دهنده وب. امروزه تقاضا برای این شغل‌ها زیاد است و معمولا درآمد خوبی دارند این مشاغل مستلزم کار انفرادی و متمرکز فراوانی هستند؛ کارهایی که غالبا مربوط به حل مسئله خلاق و ساختن چیزی جدید هستند. و همان‌طور که گفتیم، کارهایی که خلاقیت دارند از مشاغل مناسب افراد درونگرا هستند.

۸- بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)​

smm 1 1 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

در کل تاریخ تقریبا ممکن نبود که بتوانید بدون این که دیده شوید بر عده زیادی از مخاطبان مسلط شوید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این کار را امکانپذیر کرده است. و این مهارت بسیار ارزشمندی است که درونگرایان خلاق از آن برخوردارند. کار SMM ترکیبی است از هوش تجاری، ایجاد خلاقیت با کلمات و تصاویر، و توانایی توجه به مخاطب و نیازهایش.

همچنین شما می‌توانید برای حرکت در این مسیر حرفه‌ای آموزش ببینید و یا از طریق تمرین در آن حرفه‌ای شوید و به عنوان فریلنسر مشغول به کار شوید. می‌توانید از این مهارت در پروژه‌های خودتان یا برای تبلیغ آنچه که به آن باور دارید استفاده کنید. بنابراین همزمان با دنبال کردن علایقتان مسیر حرفه‌ای خود را نیز می‌سازید.

۹- آخرین مورد از لیست مشاغل مناسب برای افراد درونگرا شغل «مشاوره» است​

Consultant 1 2 - 9 شغل ایده‌آل شخصیت درونگرا کدام است؟

در میان تمام حرفه‌های مراقبتی، مشاوره یا تراپی از بهترین مشاغلی است که مناسب درونگرایان است. گرچه این شغل مستلزم کار کردن با افراد دیگر است اما معمولا مشاوره به صورت فردی و یا در قالب گروه‌های کوچک صورت می‌گیرد. موقعیتی که درونگرایان را در بهترین حالت خودشان قرار می‌دهد. به علاوه بیشترین کاری که تراپیست انجام می‌دهد گوش دادن، گوش دادن، گوش دادن و سپس استفاده از افکار عمیق برای کمک به دیگران در درک خودشان است. تقریبا هیچ چیز با معنی تر از کمک به سایرین و دیدن نتیجه آن نیست.

مقاله مشاغل مناسب برای افراد درونگرا را می‌توانیم در چند سطر زیر خلاصه کنیم​

در ابتدا بهتر است بگوییم که «بهترین» مسیر حرفه‌ای برای درونگرایان وجود ندارد. حتی در عرصه‌هایی که مناسب درونگرایان است، باز هم رضایت از کار بستگی به فرهنگ محل کار، رئیس و همکاران دارد؛ و این که بدانید در زندگی به دنبال چه هستید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص این است که ببینید چه چیزهایی به شما انرژی و نیرو می‌دهد و چه چیزهایی باعث فروکش کردن آن می‌شود و سپس انتخاب‌های خودتان را بر همین اساس محدودتر کنید. اما بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته مشخص شد مشاغل زیر می‌توانند به درونگرایان انرژی دهند و آنها را شارژ کنند. به همین دلیل شما به عنوان یک شخصیت درونگرا، زمانی که به دنبال شغل و استخدام دولتی جدید هستید، می‌توانید بررسی این مشاغل را در اولویت قرار دهید:

  • حرفه‌های حقوقی
  • فروش B2B
  • مشاغل دارای خلاقیت
  • محقق (در هر زمینه‌ای)
  • مشاغل خویش‌فرما (کارآفرین و فریلنسر)
  • کار کردن در بیرون از منزل و در طبیعت
  • هر کار مرتبط با IT
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)
  • مشاوره
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
113

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین