. . .

متن گرگینه یا گرگ دیس

تالار ماوراء

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,125
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
گرگینگی به توانایی انسان در تبدیل شدن به گرگ که در باورهای خرافی عوام یا افسانه‌های اروپایی میسر پنداشته می‌شود راگویند.

یک گرگینه، گاهی اوقات یک انسان اسطوره ای یا فولکلوریک است که توانایی تغییر شکل به یک گرگ یا، به ویژه در فیلم مدرن، موجودی گرگ و میش یا به طور هدفمند یا پس از قرار گرفتن تحت نفرین یا آسیب (اغلب گاز یا خراش عمیق از گرگ دیگری یا خوردن آب از جای پنچه گرگ یا گرگینه) را دارد.

گرگینه یا گرگ دیس یا گرگ آدم موجودی افسانه‌ای و از خرافات مردم اروپا است.

گرگینه انسانی است که شب‌هایی که ماه کامل است (ماه شب چهارده) به صورت گرگ درمی‌آید. از گرگینه‌ها درداستان‌های هزار و یک شب یاد شده و در این داستان‌ها آن راقُطرُب نامیده‌اند.

زکریای رازی، پزشک ایرانی سده چهارم هجری، گرگینگی را گونه‌ای بیماری روانی دانسته‌است.

کلمه WEREWOLF ریشه ازترکیبی قدیمی در زبان انگلیسی دارد که از دو بخش WERE به معنای مرد و WOLF به معنای گرگ تشکیل شده است.

افسانه گرگینه‌ها به طرز عجیبی در سرتاسر اروپا پخش شد، تا جاییکه حتی یک کشور در این قاره پیدا نمیکنید که در آن، داستان و قصه‌ای از موجودی که به گرگ تبدیل میشود وجود نداشته باشد.

جالب است بدانید که در سال ۱۹۹۷ در ایالات متحده آمریکا حدود ۹۰۷ نفر خودشان را در برابر تبدیل شدن به گرگینه بیمه کردند!

گرگینه ها زمانی که به گرگ تبدیل میشوند، در برابر حملات مردم عادی مصون هستند! اما همچنان میتوانید با ابزاری خاص مانند گلوله نقره‌ای به آنها آسیب برسانید.

با اینکه حمله گرگینه‌ها به مردم عادی اتفاقی نادر است، اما در طی تاریخ گزارش‌هایی را میشود پیدا کرد؛ برای مثال در سال ۱۹۹۹ در یکی از روستاهای منطقه معروف اوتار پرادش در هند، دسته‌ای گرگ‌ به خانواده‌ها حمله کردند و تعدادی کودک را کشتند و یا بعضی دیگر را با خود بردند، تمامی روستاییان معتقد بودند که آن موجودات گرگینه بودند!

در ارمنستان نیز افسانه ای قدیمی وجود دارد که طبق آن اگر زنی مرتکب گناهی کبیره شود، تبدیل به گرگی درنده میشود و سالها در این حالت میماند.

ادولف هیتلر، رهبر معروف آلمانِ نازی، علاقه عجیبی به فلسفه و اسطوره شناسی داشت و نام رمزی یکی از مهم ترین پایگاه های جنگی آلمان در طی جنگ جهانی دوم را WEREWOLF نام گذاری کرده بود.

عموم افسانه ها حاکی از این هستند که گرگینه ها حتی در حالت انسانی نیز به راحتی قابل تشخیص هستند، از مهمترین نشانه آنها در حالت انسان، ناخن های خمیده و ابروهای پیوسته یاد میشود.

🐺- گُرگینه یا گرگ دیس یا گرگ آدم موجودی افسانه‌ای و از خرافات مردم اروپا است.

🐺-گرگینه انسانی است که شب‌هایی که ماه کامل است (ماه شب چهارده) به صورت گرگ درمی‌آید.

🐺- چنین شخصی یا از راه به کار بردن افسون و جادو یا در پی طلسم شدن از سوی کس دیگر تبدیل به گرگینه می‌شود. ساده‌ترین راه بـر×ه×ن×ه شدن و بستن کمربندی از جنس پوست گرگ، یا پوشیدن پوست کامل حیوان است. اگر گرگینه طوری کسی را گاز بگیرد که بزاقش وارد جریان خون شخص شود، قربانی هم به گرگینه تبدیل می‌شود.

🐺- زکریای رازی، پزشک ایرانی سده چهارم هجری، گرگینگی را گونه‌ای بیماری روانی دانسته‌است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
نام موضوع : گرگینه یا گرگ دیس دسته : ماوراء

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین