. . .

معرفی خواص کولارد سبز و کلم قمری

تالار خاصیت‌ها

Nilan

رمانیکی خلاق
رمانیکی
نام هنری
Nilan
شناسه کاربر
957
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-21
آخرین بازدید
موضوعات
29
نوشته‌ها
241
راه‌حل‌ها
1
پسندها
3,246
امتیازها
193
سن
16
محل سکونت
عمق تاریکی

  • #1
کولارد سبز

کولارد سبز (Collard greens) از سبزیجات بسیار مغذی است. یک فنجان کولارد سبز (190 گرم) از کولارد سبز پخته شامل 5 گرم فیبر، 4 گرم پروتئین است و 27% از نیاز روزانه شما به کلسیم را فراهم می‌کند.

در حقیقت کولارد سبز یک منبع قابل دسترس از کلسیم در کنار بروکلی و سویا است.دریافت کلسیم کافی از منابع گیاهی می‌تواند سلامت استخوان‌ها را افزایش و باعث کاهش خطرات پوکی استخوان شود.کولارد سبز مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان دارد که می‌تواند خطر پیشروی بیماری‌های خاص را کم کند.

یک مطالعه نشان داد که خوردن حداقل یک‌بار کولارد سبز در هفته تا 57% خطر کوری تدریجی را کاهش می‌دهد.مطالعه دیگری نشان داده که افزایش دریافت سبزیجات رده براسیکا که کولارد سبز نیز جزء آن می‌باشد خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

کلم قمری

کلم قمری (Kohlrabi) به کلم شلغم یا شلغم آلمانی نیز معروف است، می‌تواند خام یا پخته مصرف شود. نوع خام کلم قمری فیبر زیادی دارد که هر فنجان آن (135 گرم)، 5 گرم فیبر دارد، همچنین غنی از ویتامین C است که هر فنجان از آن 140% از نیاز روزانه را تامین می‌کند.
مطالعات نشان داده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کلم قمری یک محافظ قوی در برابر دیابت و التهاب است.در یک مطالعه روی حیوانات مشاهده شد که مصرف یک هفته‌‌ای این کلم می‌تواند سطح قند خون را تا 64% کاهش دهد.اگر‌چه انواع مختلفی از کلم قمری وجود دارد اما مطالعات نشان داده که نوع قرمز رنگ آن حدود دو برابر آنتی‌اکسیدان‌های فنولیک دارد و نقش ضد‌التهابی و اثر ضد‌دیابتی قوی‌تری دارد.



کولارد سبز



کلم قمری
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
113
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
119

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین