. . .

معرفی کتاب جاودانه‌ها | پائولو کوئیلو

تالار متفرقه ادبیات

. MaHta .

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
777
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-17
موضوعات
32
نوشته‌ها
146
پسندها
441
امتیازها
153
محل سکونت
دارُ الاَحْزان

  • #1

معرفی کتاب جاودانه ها پائولو کوئیلو

گزیده سخنان عارفانه و عاشقانه پائولو کوئیلو
آثار پائولو کوئیلو نویسنده برزیلی طی سالهای اخیر همزمان با چاپ گسترده آنها در ایران در رده بهترین آثار در زمینه اشراق،عرفان و عشق در حوزه جهان مسیحی قرار گرفته است. نوشته های پائولو کوئیلو غالبا از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه می شود و گرچه ممکن است در این تبدیل دچار کاستی هایی گردد اما در ترجمه هنوز اصالت، پویایی و بلاغت خود را حفظ نموده و هنوز مفهوم ناب آنها انسان را به وجد می آورد.
پائولو با آنکه در دوران نوجوانی متحمل سختی های زیادی از بابت عدم درک خواسته هایش توسط والدین گردید اما روح نا آرام و کمال طلبش پس از افت و خیز های فراوان توانست علیرغم دشواری ها راه خود را بیابد و بالاخره گمشده خویش را در نویسندگی بیابد.
شیوه داستانی کوئیلو در کتابهایش خواننده را جذب می کند و روش وی در نشان دادن طی طریق معنوی از طریق سفر و همزمان با آن اشراق و کشف و شهود او را از دیگر همگنانش ممتاز ساخته است. گرچه کوئیلو فردی مسیحی و آثارش غالباً از جنبه های دین مسیحیت بهره برده و عرفان، اشراق و عشق او رنگ و بوی مذهبی دارد اما نمی توان کتمان کرد عقاید او تحت تأثیر ادیان بزرگ و مذاهب ابتدایی دیگر جز مسیحیت قرار دارد. او می کوشد مجموعه عقاید نوآورانه اش در باب عشق به خداوند، محبت به همنوع ،نوع دوستی وکمک به دیگران را در قالبی نو ارائه کند. در دیدگاه او تسامح و تساهل نسبت به خطا و عیوب دیگران اصلی مهم است و از این طریق می کوشد بینش خواننده را نسبت به زندگی عوض کند. او خواننده را ترغیب می کند از طریق ایمان به خدا و اشراق معنوی و شخصی دیدش نسبت به جهان اطراف را اصلاح کند، ساده و بی آلایش ،بدون حرص و طمع، بدون بدبینی و بالاخره با عفو و بخشش با دیگران و با دنیای اطرافش برخورد کند.
در بخش اول این کتاب مختصری از زندگینامه کوئیلو و در بخش دوم آن جاودانه ها شامل عارفانه ها و عاشقانه ها و نکات اخلاقی عمیق او که از چند کتاب مختلف جمع آوری گردیده آورده شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
زندگی نامه
جاودانه ها
منابع و مآخذ

منبع: کتابراه
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین