. . .

معرفی کایت سواری

تالار معرفی انواع ورزش‌ها

Alex

رمانیکی کهکشانی
محروم
شناسه کاربر
498
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-28
آخرین بازدید
موضوعات
291
نوشته‌ها
4,597
راه‌حل‌ها
61
پسندها
13,943
امتیازها
1,409
سن
23
محل سکونت
آسمون هفتم

  • #1
کایت سواری (Hang gliding) نوعی فعالیت ورزشی- تفریحی پرهیجان است که در آن خلبان یک کایت – به فارسی هواگرد یا سبک پَر – بدون موتور و سنگین تر از هوا را به پرواز در می آورد.
کایت سواری یا هنگ گلایدینگ نام یک ورزش هوایی است که در آن خلبان بر روی یک هارنس (افسار) که از بال آویزان است سوار می شود و از طریق انتقال دادن وزن بدن خود به دو طرف آنرا کنترل می کند. هنگ گلایدر تشابه فراوانی به پاراگلایدر (چتربال سواری) دارد ولی از قسمت های بسیار ساده تر و کم هزینه تری نسبت به پاراگلایدر تشکیل شده است. برخلاف بعضی دیگر از گلایدر ها که به هواپیماهایی بدون نیروی موتوری شباهت دارند، هنگ گلایدر ها مثل بادبادک هایی بزرگ هستند.بدنه هواگرد و بال بیشتر کایت های مدرن از آلیاژ آلومینیوم و کامپوزیت ساخته می شود. بال های این هواگرد متحرک هستند و خلبان از این راه کایت را کنترل می کند. ولی در بعضی کایت های امروزی از سامانه کنترل پرواز هواگرد استفاده می گردد. بعضی از جنبه های سبک پرها زیر نظر فدراسیون بین المللی هوانوردی و سازمان های هوافضا است.
 

Alex

رمانیکی کهکشانی
محروم
شناسه کاربر
498
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-28
آخرین بازدید
موضوعات
291
نوشته‌ها
4,597
راه‌حل‌ها
61
پسندها
13,943
امتیازها
1,409
سن
23
محل سکونت
آسمون هفتم

  • #2

کایت چیست؟​

کایت (به انگلیسی: Kite) درست همانند یک بال بزرگ است؛ یک فریم ساده اما محکم که با نوعی پارچه بادوام و سبک پوشیده شده است. خلبان با آویزان شدن از فریم بال و قرار گرفتن در نوعی دهنه و یا کسیه نگهدارنده کایت را کنترل می کند. برای به حرکت در آوردن کایت، خلبان باید به صورت سراشیبی بر باد سوار شود تا این سبک پر بر روی باد بلغزد. خلبان با تغییر موقیت بدن خود حرکات کایت را کنترل می کند. کار کردن با کایت راحت است و سرهم کردن اجزای آن در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.
 

Alex

رمانیکی کهکشانی
محروم
شناسه کاربر
498
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-28
آخرین بازدید
موضوعات
291
نوشته‌ها
4,597
راه‌حل‌ها
61
پسندها
13,943
امتیازها
1,409
سن
23
محل سکونت
آسمون هفتم

  • #3

نحوه کار​


  • میله کنترل: خلبان با در درست داشتن این میله بر آن تکیه دارد. با افزایش تجربه خلبان و یادگیری کامل کنترل میله، این فرد با مهارت می تواند حرکات و لرزش های کایت را احساس کند، و تفاوت های بین تاثیرات مختلف باد و جریان هوا را تشخیص دهد.
  • خلبان: خلبان با پوشیدن یک کلاه ایمنی، لباس خاص پرواز، پوتین و دستکش کمک زیادی به بهینه سازی پرواز و بالا بردن سطح ایمنی می کند. بعضی خلبان ها با خود چتر نجات نیز حمل می کنند.
  • دهنه و کنترل: خلبان دقیقا از زیر فریم کایت در یک نقطه متعادل و در مرکز گرانش آویزان می شود. بدن این فرد در یک کیسه یا دهنه که شباهت زیادی به کیسه خواب دارد قرار می گیرد. در این صورت با وجود هوای سرد، خلبان قادر است چندین ساعت بدون وقفه به پرواز ادامه دهد.
  • بال: ساختار بال به نوعی بادبان نیز تشبیه شده است. جنس بال معمولا از فیبرهای مصنوعی بافته شده مانند نایلون و پلی استر است. این ترکیب بسیار سبک اما محکم، عایق هوا و ضد پارگی است.
  • فریم: فریم از آلومینیوم یا لوله های فیبر کربنی ساخته شده است. وجود خطوط و انشعابات فلزی در پایین و بالای این ساختار، فریم را قدرتمند تر می کند.
 

Alex

رمانیکی کهکشانی
محروم
شناسه کاربر
498
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-28
آخرین بازدید
موضوعات
291
نوشته‌ها
4,597
راه‌حل‌ها
61
پسندها
13,943
امتیازها
1,409
سن
23
محل سکونت
آسمون هفتم

  • #4

تاریخچه پیدایش کایت سواری​

شواهدی موجود است که فرم های ابتدایی کایت در چین به وجود آمده است. در انتهای قرن ششم میلادی، چینی ها شبه کایت هایی ساختند که به طرز غیرقابل باور سبک و آیرودینامیک بود، این هواگرد ها می توانستند وزن یک انسان سایز متوسط را تحمل کنند ولی کایت های اختراع شده در مرحله آزمایش به خوبی عمل نمی کردند، چرا که اکثر کایت های ابتدایی طراحی خوب و ایمنی نداشتند. مخترعان آن زمان درک و علم کافی از نوع و شکل بال پرندگان و روش عملکرد چنین ساختاری نداشتند. فرد پیشگام بعدی در ساخت گلایدرها مبتکر آلمانی، اتو لیلنتال بود. در دهه ۱۸۹۰ او ۱۸ گلایدر ساخت که خودش با تمامی آن ها پرواز کرد. وی نیز یادداشت ها و پرونده های دقیق کار خود را حفظ کرد که این کار او در اختراعات بعدی بقیه مخترعین تأثير زیادی گذاشت. بعد از انجام بیش از ۲۰۰۰ پرواز موفقیت آمیز، لیلنتال در سال ۱۸۹۶ در یک پرواز ناموفق کشته شد. در سال ۱۹۶۳، جان دیکنسون، مبتکر استرالیایی، نوعی ساختار قابل انعطاف را برای کایت در نظر گرفت. طراحی ناب او فدراسیون بین المللی هوانوردی را ترغیب کرد که دیپلم کایت سواری را به او اهدا کند. امروزه طراحی او بعنوان طرح و ساختار استاندارد یک کایت شناخته می شود.

در سال ۱۹۷۱ انجمن کایت سواری یا همان هنگ گلایدینگ ایالات متحده تشکیل شد. در این موقع کالیفرنیا منقطه مورد علاقه ی کایت سواری در غرب آمریکا بود، در حالیکه شهر دانلپ در تنسی، به علت ارتفاعات موجود در آن، مکان مورد علاقه ی کایت سواران برای پرواز در شرق آمریکا به حساب می آمد. با گذشت چند سال کایت سواری از یک تفریح خطرآفرین به یک ورزش تبدیل شد. در سال ۱۹۹۵ تلفات پرواز با کایت ها ۷ نفر گزارش شد در حالیکه این تعداد در سال ۱۹۷۴، ۴۰ نفر گزارش شده بود.
 

Alex

رمانیکی کهکشانی
محروم
شناسه کاربر
498
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-28
آخرین بازدید
موضوعات
291
نوشته‌ها
4,597
راه‌حل‌ها
61
پسندها
13,943
امتیازها
1,409
سن
23
محل سکونت
آسمون هفتم

  • #5

آیا کایت سواری ایمن است؟​

کایت سواری هم مثل هر ورزش دیگری خطرات و ریسک های مختص به خود را دارد. در دوره های آموزش هنگ گلایدینگ، یادگیری های ایمنی و نکته هایی جهت کنترل اضطراب، آموزش داه می شود. داشتن رفتار درست و تجهیزات ایمن از مهم ترین شرایط، پیش از آموزش پرواز ایمن هستند. در صورتیکه این شرط ها با سرعت آهسته همراه شوند، هنگ گلایدر ها میتوانند پروازی نسبتا مصون و راحتی را فراهم کنند.

شرایط آب وهوایی مناسب برای پرواز چیست؟​

هنگ گلایدینگ ورزشی بسیار وابسته به آب و هوا بوده و پرواز تنها در شرایط مشخصی امکان پذیر است.در صورتی که وضعیت جوی مناسب باشد، شما قادر خواهید بود مدت زمان زیادی را به پرواز مشغول باشید. طولانی ترین مسافتی که توسط یک کایت طی شده است، ۷۶۱ کیلومتر بوده است. در انتها باید یادآور شد که تصمیم برای پرواز، به نظر آموزش دهنده شما بستگی دارند. حتما قبل از اقدام به پرواز، شرایط آب و هوایی را با آموزش دهنده خود چک کنید.
 

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین