. . .

آموزش کاپ کیک ردولوت

تالار آموزش آشپزی

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,124
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
مواد لازم برای تهیه کیک ردولوت
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفید قنادی دو و نیم پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
روغن مایع یک دوم پیمانه
باترمیلک۱ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق چای‌خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای‌خوری
سرکه سفید۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
سر پررنگ قرمز خوراکیبه مقدار لازم
 
نام موضوع : کاپ کیک ردولوت دسته : آموزش آشپزی

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,124
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #2
- برای تهیه باتر میلک یک لیوان شیر رو روی حرارت قرار بدید تا گرم بشه اما نجوشه؛ فقط گرم بشه. یک قاشق مربا خوری سرکه سفید بهش اضافه کنید و کنار بذارید. این میشه باترمیلک ( این یک قاشق مربا خوری سرکه سفید جدا از سرکه ذکر شده در دستوره). باتر میلک برای حفظ رطوبت کیک استفاده میشه و نتیجه عالی در بافت و طعم کیک داره و بخاطر حالت اسیدی به هضم غذا کمک میکنه. آرد و بکینگ پودر رو مخلوط و سه بار الک کنین و کنار بذارین.

۲- تخم مرغ‌ها و وانیل رو مخلوط و به مدت دو دقیقه با همزن بزنید و بعد شکر رو اضافه کنید.

۳- پنج دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه و حجم دو برابری پیدا کنه؛ بعد باتر میلکی که هنوز ولرم هست رو اضافه کنید و چند ثانیه در حد مخلوط شدن بزنین و بعد روغن رو اضافه کنین.

۴- چند ثانیه هم بزنین و بعد پودر کاکائوی الک شده وسرکه رو اضافه کنید.



۵- رنگ خوراکی رو اضافه و مخلوط کنین (من از رنگ خوراکی ژله‌ای استفاده کردم از رنگ مایع هم میتونین استفاده کنین، رنگ رو تا مقداری اضافه کنین که به رنگ دلخواهتون برسین). در آخر مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در سه مرحله اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن بزنین تا کاملا یکدست بشه و گلوله آردی داخلش نباشه.


۶- اگه از قالب ساده گرد استفاده میکنین، کف قالب کاغذ روغنی بذارین و کناره های قالب رو کاملا چرب کنین. از مایه کیک داخل قالب بریزین تا دو سوم قالب پر بشه. داخل فری که از یک ربع قبل گرم شده با درجه صد و هشتاد درجه قرار بدین حدود چهل الی پنجاه دقیقه زمان میبره اما در فر های مختلف متفاوته چک کنین وقتی خلال دندون رو داخل کیک فرو بردین و کاملا تمیز بیرون اومد یعنی پخته و میتونین از فر خارج کنین.


۷- اجازه بدین کاملا خنک بشه و بعد از قالب دربیارین؛ کاغذ روغنی کف کیک رو جدا کنین کیک رو به کمک چاقو از وسط ببرین و قسمت پف کرده قله ای کیک رو هم جدا کنین ( برای تزیین استفاده میشه).

۸- خامه شیرین شده رو فرم بدین و داخل قیف بریزین و روی لایه اول کیک رو با خامه بپوشونین میتونین به صورت ساده خامه کشی کنین یا اینکه با کمک قیف روی سطح کیک پایپ کنید.


۹- بعد لایه بعدی رو روی لایه اول بذارین و دوباره روش خامه بزنین. اون قسمت قله‌ای کیک رو که جدا کرده بودین، پودر کنین ( هم با دست میتونین این کار رو انجام بدین هم به کمک آسیاب ولی آسیاب بافت ریزتری بهتون میده)
۱۰- پودرها رو برای تزیین روی خامه بپاشین. تزیین کیک سلیقه‌ایه؛ میتونین خامه روی کیک رو ساده نگه دارین یا فقط کمی پودر کیک قرمز بپاشین یا کلا روی خامه رو با پودر کیک بپوشونین. در صورت دلخواه میتونین کنار کیک هم خامه بکشین و ساده نگه دارین یا با پودر کیک ردولوت بپوشونین تا زیباتر بشه.


۱۱- این کیک رو به صورت کاپ کیکهم میتونین درست کنین؛ اگه از کپسول های کاغذی استفاده میکنین به قالب مافین به عنوان پایه احتیاج دارین ولی اگه از کپسول مقوایی استفاده کنین نیازی به پایه نیست. کپسول ها رو داخل قالب مافین بذارین و به کمک اسکوپ از مواد بردارین و داخل کپسول بریزین. استفاده از اسکوپ باعث میشه به صورت یک اندازه از مواد داخل کپسول ها بریزین.


۱۲-قالب مافین رو داخل فر صد و هشتاد درجه قرار بدین. اما توجه داشته باشین که بخاطر کوچیک بودن سایز کیک ها زمان پخت کم میشه. بعد از پخت و چک کردن با خلال دندون از فر خارج کنین و اجازه بدین خنک بشه. بعد میتونین روی کاپ کیک رو با خامه تزیین کنین.

به جای خامه میتونین از کرم پنیری بین لایه های کیک استفاده کنین.
 

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,124
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #3
مواد لازم برای تهیه کرم پنیری:

مواد لازم برای تهیه کرم پنیریپنیر خامه‌ای بدون نمک (ماسکارپونه)۳۰۰ گرمپودر قند الک‌شده۴۰۰ گرمکره۱۷۵ گرم

طرز تهیه کرم پنیری برای کیک ردولوت

کره رو به صورت چند تکه تقسیم کنین و با همزن به مدت دو دقیقه بزنین. بعد پودر قند رو در سه مرحله به کره اضافه کنین و با همزن بزنین تا جایی که کاملا یکدست بشن و پودر قند داخل کره حل بشه. بعد نصف پنیر رو اضافه کنین و در حد مخلوط شدن بزنین. بعد نصف دیگه پنیر رو اضافه کنین و با همزن به مدت چند دقیقه برنین تا کاملا فرم بگیره و سفت بشه. بعد به مدت نیم ساعت داخل یخچال بذارین تا خنک بشه؛ از این کرم پنیری میتونین بین لایه های کیک استفاده کنین.

امیدوارم از آموزش این کیک جذاب راضی باشین و توی مناسبت های خاص تون ازش استفاده کنین. حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

نکات مربوط برای ردولوت کیک:برای اندازه گیری هم از پیمانه اندازه گیری و هم از لیوان دسته دار فرانسوی میتونین استفاده کنین.برای باترمیلک بهتره از شیر پرچرب استفاده کنین.مواد اولیه باید به دمای محیط رسیده باشن.بهتره از رنگ قرمز پررنگ برای کیک استفاده کنین تا مقدار کمتری استفاده بشه.سرکه استفاده شده در کیک ردولوت تاثیری توی طعم نهایی کیک ایجاد نمیکنه و برای خوش رنگ شدن رنگ قرمز کیک و بافت اون استفاده میشه.اگه با تقسیم کردن لایه های کیک مشکل دارین، میتونین مواد رو داخل دو یا سه قالب یک سایز بریزین و داخل فر بذارین تا بپزه.از پودر کاکائوی تیره رنگ و کاکائوی ترک بهتره در این کیک استفاده نکنین چون ممکنه رنگ کیکتون رو خراب کنه.این کیک رو داخل قابلمه هم میتونین درست کنین به این صورت که روی شعله با حرارت کم شعله پخش کن بذارید تا گرم بشه قابلمه رو چرب کنید مواد رو داخل قابلمه بریزید در قابلمه رو با دم کنی بپوشونید و روی قابلمه بذارین اجازه بدین حدود یک ساعت بپزه ( بسته به قدرت شعله و جنس ظرف زمان متغیره) بعد در قابلمه رو آروم باز کنین و چک کنین روی کیک خیس نباشه و پخته باشه در این صورت میتونین حرارت رو خاموش کنین.کیک قرمز با رنگ طبیعی

اگه نگران استفاده کردن از رنگ خوراکی هستین اما در عین حال دوست دارین کیک ردولوت درست کنین، میتونین از پودر لبوی قرمز برای رنگ کیک استفاده کنین اما باید توجه کنین با اینکه کیک شما قرمز خواهد بود ولی به هیچ عنوان رنگی که محصولات شیمیایی به ما میدن رو به دست نمیارید ( برای تهیه پودر لبو باید لبو رو خوب بشورید و بعد پوست بگیرید و به صورت ورقه های نازک ببرین و روی شوفاژ یا بخاری یا داخل فر با کمترین دما بذارین تا کاملا خشک بشه و بعد آسیاب کنین و الک کنین و به عنوان رنگ طبیعی استفاده کنین (داخل یخچال نگه داری شود).
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین