. . .

آموزش چگونه یوگا می تواند در سخنرانی و گویندگی مؤثر باشد؟

تالار آموزش گویندگی

FAZA-F

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
2613
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-10
آخرین بازدید
موضوعات
244
نوشته‌ها
381
پسندها
1,286
امتیازها
373
سن
17
محل سکونت
HEYRAN

  • #1

چگونه یوگا می تواند در سخنرانی و گویندگی مؤثر باشد؟​



پر واضح است که تسلط بر ذهن و جسم، از جمله تسلط بر تنفس و بهبود کیفیت آن، تاثیر بسزایی در بهبود شرایط فردی سخنرانی و گویندگی دارد.
شاید مجموعه موارد یاد شده، ما را به یاد تمرینات و اثرات ورزش یوگا بیندازد.

چگونه یوگا می تواند صدای ما را تغییر دهد؟
همه ما می دانیم که یوگا برای بدن و ذهن مفید است، بنابراین نتیجه می شود که تمرین یوگا برای یک گوینده و سخنران بسیار عالی است، چون بدن ابزاری برای ما می باشد و از طریق ذهن نیز باید مهارت های مرتبط با بدنمان را تقویت نماییم.

چرا ساختار یوگا بر صدا تاثیر گذار است؟
نحوه انجام حرکات در یوگا بسیار موثر است چون ما از طریق یوگا می توانیم ذهنمان را از افکار منفی پاک کنیم. به عبارت ساده تر می توانیم بگوییم که یوگا از همه نظر می تواند ساختار صدای ما را در زمینه های گویندگی، سخنرانی و خوانندگی تغییر دهد و بر کیفیت صدای ما نیز تاثیرگذار می باشد.

مزایای یوگا بر صدا
1. قدرت و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد
یوگا یکی از راه های تقویت قدرت و افزایش انعطاف پذیری در سراسر بدن شماست. مزایای تقویت قدرت شامل صدای شما نیز است. یوگا همچنین قدرت ذهن شما را بهبود می بخشد و بین عضلات بدن و تنفس و ذهن شما ارتباط برقرار می سازد.
2. تنش و استرس را در سراسر بدن از بین می برد
گاهی اوقات ما بدون اینکه متوجه باشیم تنش و استرس را در سراسر بدن خود نگه می داریم. یوگا می تواند به شما کمک کند تا از استرس و تنش بدن تان را رها سازید. و هرچه استرس وتنش شما کمتر باشد بهتر به فن بیان، گویندگی و سخنرانی خودتان خواهید پرداخت.
ae575a.jpg

3. تمرکز ذهنی را افزایش می دهد
فن بیان و گویندگی نیاز به تمرکز ذهنی زیادی دارد، شاید بیشتر از آنچه شما تصور می کنید. یوگا یکی از راه‌هایی است که می‌توانید تمرکز ذهنی خود را در حالی که ذهن و بدن خود را برای کار با هم آموزش می‌دهید، بهبود بخشید. از طریق تمرین یوگا، مغز شما یاد می گیرد که به طور ذهنی بر روی کار در حال انجام تمرکز کند. با توسعه تمرکز ذهنی، می توانید از این مهارت در سخنرانی و گویندگی هم بهره بگیرید.
4. آگاهی بدن را افزایش می دهد.
یوگا به افزایش آگاهی بدن یا حسی که از بدن خود دارید کمک می کند. آگاهی از بدن در فن بیان و گویندگی مفید است؛ زیرا از وضعیت بدنی، فرم بدن و یا تکنیک صحبت کردن خود آگاه تر می شوید. سپس می توانید تنظیماتی را برای ایجاد فضا و ثبات در صورت نیاز انجام دهید.
5. یوگا وضعیت بدن را بهبود میخشد و اکسیژن زیادی را به درون ریه ها می فرستد
یوگا بهترین ورزشی است که می تواند وضعیت بدنی شما را بهبود بخشد، نگه داشتن بدن در وضعیتی مناسب میتواند تنفس شما را بهتر نماید، و به ریه های شما فضای زیادی برای تنفس می دهد، با انجام یوگا وضعیت بدنی شما در هنگام سخنرانی و گویندگی بهتر می شود و حتی اعتماد به نفس شما را نیز در زمینه فن بیان و گویندگی افزایش می دهد.
6. یوگا تنفس بدن شما را بهبود می بخشد.
هر حرکتی که در یوگا انجام می دهید با جریان بدن شما هماهنگ است. با گذشت زمان، تمرکز بر تنفسی که در یوگا انجام میدهید، به شما یاد می دهد که نفس های کامل و عمیق شکمی بکشید. تمرینات تنفسی ورزش یوگا باعث بهبود تنفس و در نتیجه گویندگی و اجرای فن بیان شما می گردد همچنین منجر به بهبود عملکرد صوتی شما می شود.
f44d58.jpg

نتیجه گیری
در این مقاله ازتاثیری که یوگا بر صدا و تنفسمان دارد، صحبت کردیم و تمام جزئیات آن را نیز بررسی نمودیم. پس اگر شما می خواهید در فن بیان، گویندگی و سخنرانی حرفه ای شوید تمریناتی شبیه یوگا می تواند یکی از راه های کمک کننده به شما در این زمینه باشد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین