. . .

روان شناسی چگونه میتوانیم به راحتی دیگران را متقاعد کنیم؟

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
همه افراد کامل نیستند؛ همه، همه چیزرا ندارند، همیشه چیزی برای به دست آوردن وجود دارد.کسانی موفق ترند که برای به دست آوردن هدفی که می خواهند، بجنگند و یکی از راه های رسیدن به هدف متقاعد کردن دیگران می باشد. در این بخش ایده هایی وجود دارند که می توانید از آنها برای متقاعد کردن دیگران برای ارائه آنچه می خواهید استفاده کنید.


1- اعتماد به نفس داشته باشید​

حفظ و ابرازاطمینان باید اولویت اصلی شما در طول درخواست شما باشد. اگر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، قوی ترظاهرمی شوید واستدلال های شما قانع کننده تربه نظرمی رسند.

اعتماد به نفس


اعتماد به نفس حاکی از آن است که شما مطمئن هستید که به آنچه می خواهید خواهید رسید، وتأثیر ظریفی روی طرف مقابل دارد. فقط مراقب باشید که اعتماد به نفس خود را اغراق نکنید، در غیر این صورت دیگران آن را تکبر می پندارند و از شما دوری خواهند کرد.

2- هنگام متقاعد کردن دیگران از استدلال های منطقی استفاده کنید​

اگر شما حقایق یا منطق را برای متقاعد کردن افراد به اشتراک بگذارید، مردم حاضرند شما را باور کنند. بر اساس بسیاری ازتحقیقات، فرآیند متقاعد کردن مخالف برای اصلاح دیدگاه ها ویا رفتارها فقط از طریق استدلال اخلاقی یا منطقی امکان پذیراست؛ بنابراین وقتی کسی متقاعد می شود که کاری را انجام دهد، آن را انجام می دهد زیرا احساس می کند که این کار درست یا بهترین اقدام است.

3- طوری جلوه دهید که گویی به نفع طرف مقابل است​

یکی از موثرترین راه های متقاعد کردن این است که درخواست شما برای طرف مقابل مفید به نظر برسد. ممکن است آسان نباشد، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

صحبت کردن


4- کلمات بهتری را برای بیان مطلب خود انتخاب کنید​

برخی از کلمات جذابیت بهتری نسبت به برخی دیگر دارند و برخی از کلمات احساسات مثبت بیشتری را دردیگران برمی انگیزند. البته نه به این معنی که کلمات بسیار پیچیده و غیر قابل فهم را در جملات خود بچینید، بلکه منظور این است که کلمات مورد استفاده شما نهایت تاثیررا در طرف مقابل داشته باشد.

همچنین در مورد سازماندهی جملات خود باید این را مدنظر داشته باشید که مفهوم خود را آشکار و صریح بیان کنید، در این صورت حتماٌ ارتباط بهتری با فرد مقابل خود خواهید داشت. علاوه بر این، شما آگاه تر و دلسوزتر و در نتیجه قابل اعتمادترجلوه خواهید کرد.

5- می توانید از چاشنی چاپلوسی استفاده کنید​

از آنجا که این یکی از تکنیک های راحت تراست، توجه داشته باشید که اگر خیلی مستقیم یا واضح تملق و چاپلوسی کنید، بسیاری از افراد به سرعت آن را درمی یابند پس برای بهتر تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل خود، به جای تمجید و تملق گویی صریح شخص، از کنایه های ظریف و غیرمستقیم استفاده کنید.

چاپلوسی


6- به یاد داشته باشید که همواره صبور و پایدار باشید​

شما هیچ گاه نمی توانید کسی را متقاعد کنید که فوراً کاری را که می خواهید انجام دهد. اگردر ابتدای متقاعد کردن فرد با مشکل مواجه شدید،به التماس و مشاجره متوسل نشوید.اجازه دهید مدتی بگذرد، افکار خود را متمرکز کرده و بعداً دوباره امتحان کنید.

کلمات و جملات متقاعد کننده شما در ذهن افراد رسوخ می کند و به شما این امکان را می دهد که دفعه بعد که موضوع را مطرح می کنید منطقی تر به نظر برسید. هرگز هدف خود را رها نکنید وبرای رسیدن به آن مدت زمانی طولانی را پیش بینی کنید.

به یاد داشته باشید که می توانید مهارت های متقاعدسازی را در طول زمان بهبود ببخشید. بنابراین ممکن است اولین بار که از این تکنیک ها استفاده می کنید موفق نشوید. با این حال، هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید، در اجرای آنها مهارت بهتر و بیشتری را کسب خواهید کرد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین