. . .

معرفی چه معیارهایی برای انتخاب شغل های پردرآمد در ایران مهم است؟

تالار مشاغل متفرقه

فندوق کوشولو🧸🍪

رفیق رمانیکی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
1784
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-20
آخرین بازدید
موضوعات
138
نوشته‌ها
674
راه‌حل‌ها
2
پسندها
4,619
امتیازها
443
سن
18
محل سکونت
سرزمین رویاها

  • #1
شغل‌های پردرآمد در ایران تنوع زیادی دارند و افراد با سلیقه‌ها و توانایی‌های مختلف می‌توانند شغل مناسب خود را از میان آن‌ها انتخاب کنند. در این بخش می‌خواهیم به معیارهایی که برای انتخاب شغل پردرآمد باید به آن‌ها توجه کرد، بپردازیم. طبیعی است که در انتخاب کار مناسب، میزان درآمد کار بسیار تاثیرگذار است اما بهترین انتخاب، شغلی است که علاوه بر داشتن درآمد مناسب با سایر نیازهای و محدودیت‌های ما نیز سازگار باشد. در ادامه به بررسی برخی از این معیارهای مهم می‌پردازیم.

  • علاقه: بدون داشتن علاقه به یک شغل، فعالیت در آن غیرممکن است. نبود علاقه به شغل باعث می‌شود که شما به دنبال یادگیری مهارت و دانش جدید در آن کار نباشید. علاوه بر این، نبود علاقه باعث می‌شود بازده شما نیز در ساعات کاری پایین باشد. بنابراین، در انتخاب یک شغل پردرآمد حتما به علاقه خود نیز توجه کنید.
  • مهارت: اگر در شغلی که به آن علاقه دارید، از قبل مهارت‌های اندکی در دانشگاه، مدرسه یا فضای کاری کسب کرده‌اید آن شغل می‌تواند برای شما مناسب باشد. داشتتن دانش و مهارت اولیه در یک شغل باعث می‌شود که شما سریع‌تر در آن کار رشد کنید و به درآمد برسید.
  • سرمایه: یکی از عوامل محدود کننده در انتخاب شغل سرمایه است. برخی از شغل‌های پردرآمد مانند تاسیس یک کارخانه محصولات مواد غذایی نیاز به سرمایه هنگفت اولیه دارند که تامین آن برای همه افراد ممکن نیست. بهتر است اگر در چنین شرایطی هستید ابتدا با یک شغل پردرآمد دیگر کار را شروع کنید تا در آینده و با کسب سرمایه بیشتر، شغل اصلی مورد علاقه خود را راه‌اندازی کنید.
  • دانش: برخی از شغل‌های پردرآمد در ایران مانند پزشکی و دندانپزشکی نیاز به تحصیلات آکادمیک دارند. طبیعی است اگر این دانش را ندارید باید به دنبال یادگیری آن باشید و در این مسییر حتما باید به چالش‌های مختلف این رشته‌ها مثل کنکور، مدت زمان زیاد دوران تحصیل و سختی کار توجه کنید. بسیاری از شغل‌های دیگر مانند برنامه‌نویسی و بازارهای مالی نیز به دانش نیاز دارند اما لزومی به داشتن تحصیلات آکادمیک در آن‌ها نیست و کاربران می‌توانند با مطالعه منابع موجود و تمرین زیاد به مهارت مورد نیاز دست پیدا کنند.
  • توجه به آینده: توجه به روند یک شغل در آینده بسیار مهم است. ممکن است شغلی در حال حاضر پردرآمد باشد اما شرایط آینده به گونه‌ای باشد که آن شغل از بین برود یا درآمد آن در مقایسه با سایر شغل‌ها کمتر باشد. به عنوان مثال بلوغ حوزه بلاک چین می‌تواند بسیاری از شغل‌های مرتبط با امور مالی سنتی را تحت تاثیر قرار دهد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین