. . .

پزشکی چرا هنرپیشه ها و هنرمندان دندان های سفید دارند؟

تالار متفرقه پزشکی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
سفیدی و زیبایی دندان های هنرپیشه ها در فیلم و سریال های خارجی توجه همه ما را به خود جلب کرده و همه ما به دنبال پیدا کردن راز این زیبایی هستیم.
hallywood-smile.jpg




همه هنرپیشه ها دندان های خود را ترمیم کرده اند


دندان ها و لبخندهای هنرپیشه های هالیوودی به قدری زیباست که لبخند هالیوودی به اصطلاحی عامیانه تبدیل شده است. خط لبخند خطی است که در هنگام خندیدن از گوشه لب ایجاد می شود که این خط باید موازی با دندان های بالایی باشد. همه هنرپیشه های هالیوودی دندان های خود را ترمیم کرده اند که ۹۰ درصد آن ها از روکش تشکیل شده است که این روش برای همه افراد توصیه نمی شود. برخی افراد با وجود داشتن دندان های مرتب دوست دارند دندان های بزرگتر یا کوچکتر داشته باشند و یا به دنبال خط لبخند زیبا هستند که این کارها به سه روش لمینت سرامیکی، کامپوزیت و روکش های زیبایی قابل درمان است. در کشورهای خارجی بیشتر از روش سرامیکی استفاده می شود واستفاده از روش کامپوزیت در کشورهای دیگر کمتر دیده می شود. مواد شیمیای های جدیدی که به تازگی وارد داروخانه ها و بازار کشورمان شده به مدت چند ساعت دندان ها را سفید و مرتب نشان میدهند و با اولین مسواک اثر آن ها از بین میرود. لاک دندان، قلمهای سفید کننده و .. از نمونه های این مواد شیمیایی هستند.

برای مرتب شدن دندان هایتان از این روش ها استفاده کنید
  • اگر دندان های مرتب و سالم دارید از انواع بلیچینگ برای سفید شدن دندانتان استتفاده کنید و لبخندی زیبا داشته باشید، اما اگر دندان هایتان مرتب نیست و یا اندازه دندان هایتان نیاز به تغییر دارد باید از یکی از روش های لمینت یا کامپوزیت یا روکش استفاده کنید. در روش کامپوزیت دندان ها خیلی تراش داده نمی شوند و تراش کمتر و محافظه کارانه تری لازم است. برای استفاده از رنگ های سفید کردن دندانتر لازم است روی دندان ها را مقداری تراش داد که این تراش ها باعث آسیب رسیدن به دندان ها و ایجاد حساسیت نمی شود. فرم دهی به دندان و ایجاد تغییرات روی دندان بر عهده دندان پزشک است که طی ۱ یا ۲ جلسه انجام می شود.
    • لمینت سرامیکی روش دیگری برای مرتب کردن و زیبا کردن دندان است و به دلیل اینکه در لابراتور ساخته می شود هزینه بیشتری دارد. برای قالب گیری دندان ها در روش لمینت به تراش بیشتری نیاز است که عمق این تراش بسته به نوع لمینت متفاوت است. این روش برای دندان هایی که بدفرمی آن ها نیاز به ارتودنسی دارد یا احتیاج به تغییر رنگ زیادی دارند مناسب است.
      • و در نهایت روش سوم یعنی روکش های زیبایی برای دندان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که عصب کشی شده و ریشه آن ها درمان شده و به تغییر رنگ زیادی احتیاج دارند و کسانی که به دلیل ناهنجاری های شدید فکی و پایه دندان هایشان نمی توانند از دو روش بالا استفاده کنند از این روش استفاده میکنند که در این روش لازم است تمام دندان را تراش داد و روی آن روکش قرار داد.
      • بنابراین استفاده از کامپوزیت به دلیل تراش کمتر دندان بهترین درمان می تواند باشد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین