. . .

روان شناسی چرا مدام با آدم های اشتباه وارد رابطه میشیم؟!🤕💔

تالار انسان شناسی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1
همه ما تا حدودی میدانیم که تحمل کردن افراد سمی چقدر دشوار و سخت است. اگر "شخص سمی" همسايه، دوست یا همکار باشد میتوانیم او را از چرخه زندگی خود دور کنیم اما اگر آن "فرد سمی" یکی از اعضای خانواده باشد کار به مراتب سخت تر خواهد شد.
خب نکته قابل توجه اینجاست؛ اگر آن "فرد سمي" خود ما باشیم چه میشود؟ بدون شک تحمل خودمان بدترین نوع رابطه است و ساده ترین راه خلاصی از دست خودمان پناه بردن به دیگران است و در این صورت کسی را انتخاب میکنیم که ما را از دست خودمان خلاص کند.
بنابراین وابستگی های ناایمن به سراغ ما می آید و شروع میکنیم به:
زنگ زدن های مدام، پیامکهای کجایی، دوستت دارم، صبح بخیر، دلم برات تنگ شده، چرا وقتی on هستی جواب پیامهای منو نمیدی و ادامه...
در مدت کوتاهی بعد از هر رابطه،چنان تمام زندگی، برنامه ها، تفريحات و.. را با طرف مقابل تنظیم می کنیم که دیگر فضایی برای نفس کشیدن او نمی ماند. ناگزیر علی رغم دوست داشتن احتمالی ما، از ما فاصله می گیرد و دردسرهایمان شروع می شود.
چرا دیگه منو دوست نداره؟ چرا دیگه پیام منو با تاخیر جواب میده؟ حتما حواسش جای دیگه است! چقدر من بدشانس ام!چطور میتونم رابطه مونو احيا کنم؟ باید بیشتر بهش توجه کنم و..
و همین عامل باعث فاصله بیشتر میشود و نهایت منجر به قطع رابطه می شود.تکرار این عادت در رابطه های بعدی درصد سمی بودن ما را افزایش میدهد و زندگی را به کام ما سخت میکند.
✅نكته:
اگر نتوانید بدون نیاز به دیگری حال خودتان را خوب کنيد؟ اگر شادیها، برنامه و خوشیهای خود را به دیگران گره بزنید دیر یا زود از پا در می آیید.
✅توصيه:
خودتان را بهتر بشناسید استعدادهای خودتان را شکوفا کنيد. در کلاس ها و انجمن های مختلف ثبت نام کنید. تعداد دوستانتان را افزايش دهيد. با خانواده و اقوام معاشرت نزدیک تری داشته باشید. کتاب بخوانید. ورزش کنید. ایده ها و داستان خودتان را بنویسید.تا نیازمند پر کردن تنهائیتان با شخص دیگری نباشید. یادمان باشد اگر حضور یا ارتباطمان بیش از حد باشد کمتر دیده می شویم.اگر به تنهایی از پس "خود سمیتان" برنمی آیید حتما از یک مشاور کمک بگیرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین