. . .

آموزش چرا حجم اینترنتم زود تموم میشه؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

دلایل زود تمام شدن حجم اینترنت

اینترنت یکی از ابزارهای جهانی می باشد که در طول سال های اخیر موفق به تاثیرگذاری بر عموم مردم جهان شده است چرا که این روزها اکثر کارهایی که ما انجام میدهیم یا خواستار انجام آنها هستیم، نیاز به اینترنت دارد. برای مثال اگر شما تصمیم به خرید اینترنتی از یک فروشگاه آنلاین دارید، بدون اینکه حضور داشته باشید، می توانید محصول مورد نظر را بدون حضور فیزیکی خریداری کنید و در جلوی درب خانه تحویل بگیرید.


در مقابل برای مثال وقتی شما به بانک مراجعه می کنید، گرچه بصورت مستقیم از اینترنت استفاده نمی کنید، اما باجه ای که کار شما را انجام خواهد داد، نیاز به اینترنت دارد. با این وجود در دوران همه گیری ویروس کرونا، اینترنت بدون شک بهترین ابزاری بود که توانست باعث سرگرم شدن و اطلاع رسانی لحظه لحظه ای شود و در این موضوع هیچ جای انکاری نیست.

اینترنت


اما یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت استفاده از اینترنت برای شما نیز رخ دهد و کمی شما را به فکر فرو ببرد، تمام شدن سریع حجم اینترنت می باشد. برای مثال شاید 14 روز گذشته شما حجم اینترنت 15 گیگابایتی را خریداری کرده اید و امروز شاهد تمام شدن بسته هستید. یعنی روزانه یک گیگابایت مصرف کرده اید؟! برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه این گزارش از بخش تکنولوژی باشید تا ابعاد مختلف را بررسی کنیم.

1- آپدیت خودکار برنامه ها​

بصورت پیش فرض زمانیکه شما گوشی جدید خریداری می کنید و یا حتی اگر گوشی خود را بصورت کامل ریست کنید، زمانیکه شروع به استفاده اولیه از گوشی گنید، برنامه آن بصورت خودکار شروع به آپدیت شدن خواهند نمود تا آخرین نسخه های منتشر شده در گوشی شما دانلود و نصب شوند که نصب آنها کاملا خودکار است و شما هیچ اطلاعی از نصب آنها نخواهید یافت. با این وجود اولین مورد مهمی که می تواند میزان بسته اینترنتی شما را خیلی سریع به پایان برساند، آپدیت خودکار برنامه های گوشی است.

آپدیت برنامه ها


از این رو توصیه می شود آپدیت خودکار آیفون و همچنین آپدیت خودکار برنامه های اندروید را ببندید و هر چند مدت یکبار بصورت دستی خودتان برنامه هایی که نیاز دارید را آپدیت کنید.

2- دانلود خودکار مدیا در صفحات مجازی​

زمانیکه شما وارد حساب کاربری خود در صفحات مجازی می شوید، با مشاهده خودکار پست های آنلاین شامل تصاویر، ویس، موسیقی و کلیپ ها شاید احساس کنید کنید که به میزان خیلی کمی اینترنت شما در حال مصرف است. اما دقیقا خلاف این قاعده وجود دارد چرا که وقتی شما وارد یک گروه یا یک کانال می شوید، چند ده پست وجود دارد که اگر دانلود خودکار مدیای برنامه شما فعال باشد، تمام آنها را بصورت یکجا با هر حجمی دانلود خواهد کرد و سپس شما قادر به دیدن آنها هستید. بنابراین با جستجو در بستر اینترنت، دانلود خودکار را بصورت کامل ببندید.

صفحات مجازی


3- اینستاگرام​

محبوب ترین برنامه سوشیال مدیا میان کاربران جهان و ایرانی است که اکثر ما در این برنامه حساب کاربری داریم و هر روز از چند دقیقه تا حتی چند ساعت را صرف وقت گذرانی در این برنامه می کنیم که هر پستی را که شما در این برنامه مشاهده می کنید، تماما توسط دیتا گوشی دانلود می شوند و سپس به شما نمایش داده می شوند. بنابراین اگر شما در عرض 10 دقیقه اگر 15 پست متفاوت را مشاهده کنید، بصورت میانگین حداقل 100 مگ از اینترنت شما مصرف اینستاگرام خواهد شد.

اینستاگرام


4- آپدیت سیستم عامل گوشی​

چه در سیستم عامل اندروید و چه در سیستم عامل iOS، هر چند مدت یکبار شاهد بروز رسانی های جدید هستیم که این آپدیت های جدید، بصورت خودکار زمانیکه شما به وای فای متصل شوید، دانلود خواهند شد. بسته به میزان حجم فایل آپدیت که می تواند 100 مگ تا حتی 1.5 گیگابایت باشد را گوشی شما دانلود خواهد کرد. بنابراین اگر در حال حاضر نیاز به نصب آپدیت های جدید بر روی گوشی ندارید، آنرا خاموش کنید که برای خاموش کردن تنها کافیست وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت Software update اقدام به غیرفعال نمودن آن نمایید.

سیستم عامل گوشی


5- هات اسپات اینترنت گوشی​

بارها پیش آمده است که بنابر دلایلی شما اینترنت گوشی خود را هات اسپات یا همان اشتراک گذاری کنید که در این فرایند شما همانند یه مودم خواهد بود چرا که اینترنت شما در دستگاه های دیگر قابل استفاده خواهد بود. از این رو اگر شما اینترنت گوشی خود را میان دستگاه های دیگر اشتراک گذاری می کنید، توجه داشته باشید که حتی اگر هیچ مشکلی در گوشی شما برای مصرف زیاد اینترنت وجود نداشته باشد، شاید آپدیت خودکار برنامه ها، آپدیت خودکار سیستم عامل و... در دستگاه هایی که به اینترنت شما متصل شده اند فعال است و در نهایت این گونه حجم اینترنت شما کاهش خواهد یافت.

اشتراک گذاری اینترنت


6- تماس تصویری​

یکی دیگر از مواردی که در میزان حجم اینترنت شما موثر است و می تواند میزان حجم اینترنت شما را تحت تاثیر قرار دهد، تماس صوتی می باشد چرا که اینترنت شما در این بین 2 وظیفه مهم دارد. وظیفه اول این است که تصویر شما را از دوربین بصورت لحظه ای در گوشی مقصد آپلود کند و وظیفه دوم هم این است که تصویر فرد مقابل را از سرور برنامه، بصورت لحظه ای دانلود و در گوشی شما نمایش دهد. از این رو اینترنت شما در حال تبادل خواهد بود و این گویای استفاده از حجم اینترنت می باشد. پس یکی دیگر از دلایل کاهش حجم اینترنت، تماس تصویری است.

تماس تصویری


7- مشاهده فیلم های آنلاین​

برخی از برنامه های آنلاین هستند که شما از طریق خرید اشتراک می توانید در آنها جدیدترین فیلم های روز دنیا را مشاهده کنید. زمانیکه شما وارد حساب کاربری خود در این برنامه ها می شوید و فیلم های مورد علاقه خود را مشاهده می کنید، بدین معناست که شما بصورت آنلاین در حال مشاهده فیلم های مورد علاق خود هستید. برای مشاهده آنلاین هر ثانیه از فیلم شما نیاز به اینترنت دارید که در این میان اینترنت شما تمام ثانیه به ثانیه فیلم را دانلود می کند و به شما نمایش می دهد. از این رو یکی دیگر از دلایل کاهش حجم اینترنت، مشاهده آنلاین فیلم ها می باشد.

مشاهده کردن فیلم


8- برنامه های بک گراند​

تصور کنید که شما در 1 دقیقه برنامه های اینستاگرام، برنامه های نمایش انلاین فیلم، بازی آنلاین و.. را باز کرده اید و بدون آنکه آنها را ببندید، وارد برنامه جدید شده اید. این بدین معناست که تمام برنامه های باز شما در حال آپدیت شدن هستند. برای مثال فیلمی که در حال مشاهده آن بودید و در کسری از زمان وارد بازی آنلاین شده اید، لازم به ذکر است که فیلم در حال پخش شما در حال دانلود می باشد. بنابراین برای مدیریت میزان حجم اینترنت توصیه می شود برنامه های بک گراند خود را همانند تصویر ذیل ببندید تا این مشکل برای شما تا حدودی حل شود.

برنامه های بک گراند


توجه مهم :برای آنکه میزان حجم اینترنت مصرفی خود را کننرل کنید، می بایست موارد بالا را رعایت کنید.
 
  • لایک
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 2 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین