. . .

معرفی پیاده روی و سلامت

تالار ورزش متفرقه

خدایـ جذابیتـ꧁꧂

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
1685
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-03
موضوعات
43
نوشته‌ها
242
پسندها
1,860
امتیازها
194
محل سکونت
آتشگاه🔥

  • #1
قبل تصمیم برای انجام پیاده روی چند نکته اساسی را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

انتخاب کفش و لباس مناسب:

قبل بیرون رفتن از منزل به قصد پیاده روی، باید مناسب‌ترین و راحت ترین کفشتان را پا کنید. لباس‌هایتان هم باید آزاد و راحت باشد. لباس‌هایتان را به نسبت هوای بیرون انتخاب کنید، از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی خودداری کنید چون این نوع لباس‌ها جلوی تنفس بدن را می‌گیرد.

زمان مناسب پیاده روی:

بهترین زمان برای ورزش پیاده‌روی زمانی است که برای فرد بدون زحمت بوده و براحتی و با خیال آسوده و بدون‌تداخل با فعالیت‌های روزمره، بتواند در آن شرکت نماید. تعدادی از افراد بعد از فعالیت ورزشی در صبح زود وقبل از صرف صبحانه احساس تهوع، سرگیجه و سبکی سر می‌کنند که بعلت عدم تغذیه بمدت چندین ساعت‌گذشته و کاهش میزان قند خون می‌باشد. همچنین فعالیت ورزشی شدید بلافاصله بعداز صبحانه می‌تواند سبب دیسترس فیزیکی شدید و احساس پری در شکم و تهوع شود بنابراین اگر اول صبح تنها زمان آزاد برای ورزش‌کردن باشد لازم است که فرد صبح زود از خواب بیدار شود تا یکی دو ساعت بین صرف صبحانه و شروع ورزش فرصت داشته باشد و اگر این امر ممکن نباشد لازم است فرد قبل از فعالیت ورزشی یک صبحانه سبک میل نماید
در تعدادی از بیماری‌ها انجام فعالیت‌های ورزشی ممکن است موجب تشدید علائم بیماری گردد لذا لازم است در مواردی قبل از اقدام به پیاده‌روی مشاوره پزشکی انجام پذیرد که به اهم این موارد اشاره می‌شود:

الف- بیماری‌های ثابت شده شامل:

بیماری‌های شناخته شده قلبی عروقی، بیماری‌های متابولیک مثل دیابت، فشارخون ماکزیمم بالای ۱۶۰ و مینیمم بالای ۹۰ و یا کلاً تمام مواردی که فشارشان با دارو کنترل می‌شود، کلسترول بالای ۲۴۰ میلی گرم در دسی لیتر، سیگاری بودن و کلیه بیمارانی که نیاز به انجام فعالیت‌های محدود دارند مانند بیماران با درگیریهای سیستم عصبی و عضلانی

ب – شکایات و علائم مربوط به بیماری‌ها:

درد یا ناراحتی در سینه – تنگی نفس با فعالیت مختصر – سرگیجه یا از دست دادن هوشیاری – تنگی نفس موقع‌خواب – تورم مچ پا – تپش قلب – درد در ساق پاها موقع پیاده‌روی – وجود سوفل قلبی شناخته شده.

ج- سابقه فامیلی بیماری عروق کرونری‌: یا بیماری آترواسکلروتیک در والدین یا برادران و خواهران قبل از سن ۵۵ سالگی‌

د – شروع فعالیت ورزشی شدید: در مردان بالاتر از ۴۰ سال و زنان بالاتر از ۵۰ سال

و- شروع پیاده روی در سالمندان: حتی بدون سابقه بیماری قبلی
پیاده‌روی صبحگاهی برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل، قلب، آرامش اعصاب و بهبود روحیه، پوست و مو، عملکرد مغز و ریه‌ها بسیار مفید است و تنها چیزی که لازم دارید یک جفت کفش پیاده‌روی است. راه‌های متعددی برای کاهش وزن و حفظ یک سبک زندگی سالم وجود دارد؛ اما این ورزش مداوم و پیوسته است که برای سلامتی مفید است، نه تنها برای مدت کوتاهی ورزش کردن.

به همین دلیل توصیه شده است در هفته دست‌کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در حد متوسط انجام دهید. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، آمبولی، افسردگی، انواعی از سرطان‌ها، حمله قلبی و چاقی هر روز سی دقیقه پیاده‌روی کنید.

پیاده‌روی سی دقیقه‌ای هر روز صبح فوایدی مشابه دویدن دارد. این نوع ورزش کمک می‌کند ریسک ابتلاء به دیابت، افسردگی و برخی از سرطان‌ها کاهش یافته و کلسترول و فشارخون در حد متعادلی حفظ شود.

انجام فعالیت بدنی، احتمال مرگ زودهنگام را کاهش می‌دهد، مشکلات قلبی و عروقی را برطرف می‌کند و برای سلامتی مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد پیاده‌روی و دو می‌تواند عوارض قلبی را کاهش دهد.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
373

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین