. . .

آموزش و اینک یادگیری زبان کره‌ای

تالار بقیه زبان ها

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #1
7 روش برای یادگیری زبان کره ای در خانه و به صورت خودآموز


خب خب آماده اید که خودتون به تنهایی یادگیری زبان کره ای را آغاز کنید. به تمام کسانی که در سطوح مختلف مبتدی، متوسطه و پیشرفته کره ای اینجا را پیدا کرده اند خوشآمد می گوییم.
اول از همه. تبریک می گویم. قرار است مسیر ماجراجویانه و سرگرم کننده ای را آغاز کنید. ثانیاً این را بدانید: جای درستی را انتخاب کرده اید. کره ای احتمالاً یکی از چالش برانگیزترین زبان هایی است که می توانید به خود آموزش دهید. خب، این چیزی است که گفته می شود. درست مثل یادگیری زبانی جدید و متفاوت است؛ و این‌رو بددنید که یادگیری کره ای به هیچ عنوان غیرممکن نیست. –تنها چیزهایی که نیاز دارید
تعهد
صرف زمان مشخص
مهم تر از همه روش صحیح خواهد بود.
مشخصاً به دلیل اینکه کره ای زبانی کاملاً متفاوت با انگلیسی است، طبیعی است که حتی ندانید که از کجا باید شروع کنید و چه رویکردی را پی بگیرید. این نکته حتی برای کسانی که در میانه مسیر یادگیری هستند و برای تسلط به زبان تنها به یک تلاش نهایی نیازمندند نیز صدق می کند. بدون راهنمایی یک مدرس یا برنامه درسی از کجا باید شروع کرد؟ ناراحت نباشید. بگذارید که راهی را به شما نشان دهیم تا بتوانید معلم خصوصی خودتان شوید.
7 راه امتحان شده و صحیح برای خودآموزی کره ای

حتی اگر تنه یک زبان خارجی را می دانید، یا اصلاً تک زبانه هستید و تنها به زبان مادریتان صحبت می کنید، تسلط به زبان کره ای برای شما مطمئناً قابل دستیابی است.


با انتخاب یکی از روش های زیر که مناسب شما و علایق، سطح مهارت و سبک یادگیری موردنظرتان است شروع کنید.


***** تسلط بر Hangul ****



한글 یا Hangul الفبای کره ای است. این الفبا از زما سلسله چوسون در قرن 15 ام پس از میلاد مورد استفاده است و از 14 حرف بی صدا و 10 حرف صدادار تشکیل می شود. گفته می شود که Hangul علمی ترین الفبای جهان است چرا که تقریباً تمام صداهای انسان را در بر می گیرد و به قدری مختصر است که یادگیری اش را بسیار ساده می کند.


چرا مفید است؟

دانستن الفبا برای خواندن کره ای اساسی است. در ابتدا ممکن است ساده تر باشد تا از الفبای رومن برای تلفظ کلمات کره ای استفاده کنید. اما به سرعت خواهید فهمید که پایدار نخواهد بود. –هرچه سریع تر الفبای کره ای را بیاموزید، تجربه یادگیری شما راحت تر و کارآمدتر خواهد بود.


همچنین خواهید دید که الفبای رومن در ارتباط با زبان کره ای دارای محدودیت هایی جدی است. به خصوص وقتی در نظر بگیریم که شامل صداهای بسیار متفاوتی می شود. در واقع، برخی حروف بی صدا 3 تفاوت دارند.


برای مثال این سه حرف را در نظر بگیرید، ㄱ, ㅋ, ㄲ حرف اول ㄱ یا 기역 (giyeok) صدایی دارد بین g و k. تلفظ آن به نسبت موقعیت حرف در کلمه متفاوت است. حرف وسط ㅋ یا 키읔 (kieuk) صدایی شبیه k اما با تأکید بیشتر دارد. صدای حرف آخر ㄲ یا 쌍기역 (ssanggiyeok) در انگلیسی وجود ندارد بنابراین باید با آن آشنا شوید.


به طور خلاصه، استفاده از الفبای رومن ممکن است سبب شود که اشتباهاتی در تلفظ داشته باشید و یک ابزار غیرضروری است. در نتیجه سعی کنید خیلی زود از آن فاصله بگیرید.





نحوه یادگیری
یادگیری Hangul سرراست است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که کاراکترها و صداهای مربوط به آنها را حفظ کنید. کمی وقت صرف نوشتن نشانه ها و تلفظ همزمان صداهایشان کنید تا یک ارتباط سمعی و بصری ایجاد نمایید.
سپس نوشتن کلمات ساده و پرکاربرد را آغاز نمایید. به شکلی ساده و سرگرم کننده ادامه دهید و فارغ از سطح زبانتان به تمرین ادامه دهید. نوشتن را متوقف نکنید حتی اگر به حرکت ها و صداها مسلط شدید. لازم است که تمرین کردن را ادامه دهید تا ذهنتان هشیار باقی بماند.


اگر کاملاً مبتدی هستید: از پوستر فیلم های کره ای استفاده کنید و کلمات را بلند بلند بخوانید. تعداد کلمات دشوار در آنها زیاد نخواهد بود اما همین که بدانید که محتوای مورد استفاده تان اصیل است، می تواند انگیزه خوبی باشد.


اگر سطح زبانتان مبتدی یا متوسطه است: 5 تا 10 دقیقه را هر روز به خواندن بلند یک متن کره ای اختصاص دهید. ابتدا از متن هایی شروع کنید که متوجهشان می شوید مثلاً کتاب های کودک و سپس محتوای دشوارتر را دنبال نمایید. به یاد داشته باشید که این کار بیشتر تمرین Hangul است تا درک مطلب. این مراحل را آنقدر ادامه دهید تا بدون توقف قادر به خواندن یک متن شوید.


اگر یک زبان آموز با سطح متوسطه یا پیشرفته هستید: از آهنگ های کارااوکه در یوتیوب با زیرنویس کره ای استفاده کنید و با آنها هم خوانی نمایید. سرعت به قدری زیاد خواهد بود که تمرکزتان تنها بر خواندن نباشد بلکه باید بتوانید همزمان هم سریع و هم دقیق بخوانید.


منابع مورد علاقه


تعداد زیادی منابع آنلاین وجود دارند که به منظور تسلط بر زبان و الفبای کره ای به شما کمک می کنند. صفحه ویکی پدیا Hangul یک بررسی اجمالی همه جانبه از الفبا ارائه می دهد. همچنین به عنوان گزینه ای بهتر صفحه "قواعد اساسی تلفظ کره ای" در وبسایت wikibooks نیز تلفیق خوبی را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید با آن یادگیری را آغاز کنید.


اگر بیشتر از یادداشت بهره می برید، ما در بخش وبلاگ FluentU راهنمایی داریم که به شما کمک می کند تا هر کاراکتر را با فعالیت های سرگرم کننده و به یادماندنی به خاطر بسپارید.


داشتن یک دستورالعمل خوب در مسیر خودآموزی زبان کره ای شما بسیار مهم است. سعی کنید که دم دست باشد و مطمئن شوید که هر روز مطالعه اش می کنید.


چرا مفید است؟
یک روش زبانی به شما کمک می کند تا به تدریج بیاموزید و نظم داشته باشید. یک روش خوب زبانی باید دارای یک برنامه درسی دقیق طراحی شده باشد و تدریجاً کلمات جدید، ساختارها و اصطلاحات را به ترتیب پیچیدگی به شما معرفی کند. هدف این است که سبب شود تا شما از زمان خود برای همانندسازی محتوای جدید و ساخت پی مناسب برای آینده استفاده درستی کنید. به این درس ها به عنوان بلوک های ساختمانی نگاه کنید!


نحوه یادگیری
فارغ از این که چه سیستمی را انتخاب می کنید، این توصیه ها برای دنبال کردن کلیدی هستند:


مطالعه کنید!
برنامه درسی را دنبال کنید و مطمئن باشید که قبل از شروع درس جدید محتوا را کاملاً درک کرده اید. هدف این است که دانش تازه را فعال نگه داریم و نه منفعل! بهتر این است که قادر باشید تا نظر خود را ابراز کنید تا اینکه تنها آنچه گفته می شود را درک کنید. به یاد داشته باشید که هدف یادگیری زبان برقراری ارتباط است.


منظم باشید. هر روز حداقل 20 دقیقه را صرف درس یا موضوع جدید کنید. اگر به جای یک بار در هفته به مدت دو ساعت، جلسات مطالعه خود را به تعداد بیشتر و مدت زمان کمتر تقسیم کنید کارآمدتر خواهد بود.


یادداشت بردارید و آنها را مرور کنید. المان های زیادی هستند که باید به سرعت حفظشان کنید. بنابراین مطمئن شوید که برای حفظ کردن آنها مدت زمان کافی را صرف می کنید.
منابع مورد علاقه



هیچ روش قطعی و نهایی برای یادگیری کره ای وجود ندارد. تعداد زیادی روش وجود دارد اما ما اینجا سه تا از مهم ترین ها را معرفی می کنید که امتحانشان کنید. اینکه کدام برای شما بهتر عمل می کند به خودتان بستگی دارد.


اگر برنامه دارید تا از دستورالعمل برای عمق بخشیدن به درک خود از دستور زبان کره ای استفاده کنید، پس روش Yonsei برای شما مناسب است. با تمرکزی بر دستور زبان کره ای، این کتاب ها ابزار مناسب را به شما می دهند تا بدانید که چگونه زبان کره ای در سطح تکنیکی عمل می کند و چطور می توان به ساختار جملات کره ای تسلط پیدا کرد. برای مبتدی هایی که به دنبال رویکردی عمیق تر هستند، این می توان گزینه مناسبی باشد اما به یاد داشته باشید که اگر آنقدر که انتظار داشتید مفید نبود، هر زمان که خواستید می توانید روش خود را تغییر دهید.


از طرف دیگر اگر هدف شما صحبت کردن است روش Sogang را انتخاب کنید. با تمرکزی بر توسعه مهارت های صحبت کردن، این سری از کتاب ها به شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس کافی را برای ادا کردن اولین کلمات کره ای خود داشته باشید. محتوای غنی و امکانات بصری مناسب، سبب می شود که این روش برای خودآموزی زبان سرزمین آرامش صبحگاهی بسیار کارآمد باشد.


همچنین در نهایت اگر هدف شما پوشش دادن همه چیز و به کارگیری همه مهارت هاست می توانید از FluentU استفاده کنید.


استفاده از فلش کارت



فلش کارت ها تنها برای دانش آموزان مدرسه راهنمایی مناسب نیستند. هر زبان آموزی می تواند از آموزش زبان کره ای یا فلش کارت ها بهره مند شود. اگر شک دارید به خواندن ادامه دهید.


چرا مفید است؟



فلش کارت ها حافظه شما را از طریق برقراری ارتباط با تصاویر تحریک می کنند. ایده آنها در واقع این است که اطلاعات را در مغز بسوزانند و فرآیند به یادآوردن فعال را توسعه بخشند. در طی زمان بعد از چندین بار دیدن مغز شما مفهوم یادگرفته شده از فلش کارت را به خاطر می آورد.


نحوه یادگیری



اگر تصمیم گرفته اید که فلش کارتهای مخصوص خود را بسازید، ما توصیه می کنیم که ساده باشند. یک کلمه کره ای را بر روی کارت و ترجمه اش را در پشتش بنویسید. به دلخواه می توانید تلفظ کلمه کره ای را نیز در پشت کارت اضافه کنید. این قسمت آخر وقتی مهم است که تصمیم داشته باشید از دوستی که قادر به خواندن Hangul نیست بخواهید تا شما را امتحان کند.


خود را بیازمایید. با خواندن کلمه کره ای شروع کنید و به خودتان وقت دهید (نه بیشتر از 3 ثانیه) که ترجمه اش را به خاطر آورید. وقتی که آزمون را تکمیل کردید ، کارتها را برگردانید و روند را تکرار کنید. این بار با خواندن کلمه انگلیسی و ترجمه آن به کره ای!


متناوباً می توانید با دوستتان همکاری کنید. اگر نمی توانند Hangul بخوانند، از آنها بخواهید تا کلمه کره ای را به شما نشان دهند و سریعاً معادل انگلیسی کلمه را بگویید.



منابع مورد علاقه



بهترین فلش کارتها اغلب آنهایی هستند که خودتان می سازید! به جای خریدن فلش کارت های آماده بهترین راه این است که برای خودتان شخصی سازیشان کنید. ساختن فلش کارت های مخصوص خودتان پیچیده نیست. تنها چیزهایی که لازم دارید یک تکه کاغذ، قیچی و یک قلم است. نیازی به توضیح بیشتر نیست. ایده را متوجه خواهید شد !


اگر فلش کارتهای دیجیتال را ترجیح می دهید، می توانید برنامه ای را انتخاب کنید که به شما امکان این را می دهد تا فهرست لغات خود را به نسبت نیازتان شخصی سازی کنید.


عضویت در اجتماعات تبادل زبانی



اجتماعات تبادل زبان سامانه های خیلی خوبی هستند که به واسطه آنها در مورد زبان و فرنگ کشور مورد علاقه تان چیزهایی یاد بگیرید.


چرا مفید است؟


فارغ از ایجاد دوستی های جدید، اهمیت تعامل انسانی در این جامعه آن چیزی است که به شما کمک می کند که نتیجه خوبی دریافت کنید. این اجتماعات کمک می کنند تا تعهد طولانی مدت برای یادگیری زبان کره ای را پرورش دهند. می توانید به آن به عنوان یک ابزار اضافی انگیزشی نگاه کنید.


و یکی از مزایای عضویت در آن ؟ این است که کاملاً رایگان است.


نحوه یادگیری



اجتماعات تبادل زبان بر اساس یادگیری دو طرفه ایجاد شده اند. زبان مادری خود را با یک کره ای زبان بومی به اشتراک بگذارید و سپس یگذارید آنها به شما کره ای بیاموزند. شما لزوماً به یکدیگر "تدریس" نمی کنید. تنها وقتی که موقعیت ایجاب می کند کمی توضیح دهید. اما هدف بیشتر این است که یک مکالمه دوستانه به زبان یکدیگر داشته باشید. جوری برنامه شکل می گیرد که هر کدام 50 درصد انرژی خود را صرف اینکار کنید به طوری که نیمه از مکالمه به زبان شما و نیمه به زبان دیگری انجام می شود.


این گزینه برای تمرین شنیدن زبان و صحبت کردن و همچنین اگر ساختار بیشتری را می خواهید، ایده آل است. پیشتر برای پیدا کردن یک شریک مکالمه که با او رابطه خوبی را دارید و می خواهد که به صورت منظم تمرین کند کمی تلاش کرده و با دیگران ارتباط برقرار کنید و سپس دو یا سه بار در هفته برای کسب بیشترین نتیجه وقت صرف کنید.


منابع مورد علاقه



eXlogue یک اجتماع تبادل زبانی مورد حمایت Harvard Innovation Lab است. اگر به کلاس های خصوصی زبان کره ای علاقمندید، این گزینه می تواند برای شما بهترین باشد.


eXlogue کاملاً رایگان و استفاده از آن ساده است و به شما امکان این را می دهد که شرکای بومی علاقمند به تدریس زبان خود در برابر یادگیری زبان شما را پیدا کنید. این سامانه مشخصاً تجربه آموزشی شما را پیگیری می کند و توسط مرتبط کردن شما با متکلمین بومی تجربه شخصی تری را برای شما فراهم می کنند.


بعلاوه، از این طریق شما می توانید حمایت و انگیزه کافی را از جامعه زبان آموزان دریافت نمایید. تجربه آموزشی خود را به اشتراک بگذارید و هر وقت که دوست داشتید تمرین کنید و منتظر بازخورد از کارشناسان و دیگر زبان آموزان بمانید.


Speaky به شما اجازه می دهد تا در اجتماع شرکای کره ای زبان گردش کنید و بلافاصله کره ای را تمرین نمایید. همچنین می توانید زبان و فرهنگ خود را نیز با زبان آموزان کره ای به اشتراک بگذارید. می توانید با یکی از بیشمار متکلمین آنلاین چت کنید و یا با آنها به رایگان تماس تلفنی برقرار نمایید.


همچنین، این سامانه به شما امکان می دهد تا با انتخاب ترجیحات، عادات و علاقمندی هایتان شرکای مورد نظر خود را پیدا کنید.


Interpals یک راه معرکه دیگر برای ملاقات کره ای زبان های بومی و دوستی با آنهاست. اگر هنوز برای تمرین صحبت کردن کاملاً آماده نیستید، آنها یک برنامه penpal دارند که ارزش بررسی را دارد.


شما می توانید به سرعت در میان اجتماع بزرگی از کاربران گردش کنید و یک نفر را پیدا کرده و تجربه خودآموزی زبان کره ای را آغاز نمایید.


تماشای سریال کره ای


سریال های کره ای راهی سرگرم کننده و جالب برای یادگیری زبان کره ای هستند و به کمک آنها می توانید درک فرهنگ کره ای را نیز آغاز نمایید. البته در جریان باشید که آنچه میبینید تصویری کاملاً منطبق بر واقعیت نیست. سریال ها نمایشی هستند. زندگی کره ای لزوماً شبیه آنها نیست.


چرا مفید است؟


تماشا کردن سریال (یا هر ویدئو ی دیگری با این هدف) روشی مفید برای فعال کردن مهارت های شنیداری زبان کره ای و آشنایی با تلفظ آنهاست. همچنین نشانه هایی تصویری مثل حالات صورت، حرکات و صحنه هایی را خواهید دید که به شما کمک می کنند که معنی را دریابید. ما قول می دهیم هر چه بیشتر تماشا کنید، بیشتر متوجه خواهید شد.


اگر به صورت فعالانه تماشا کنید، سریالها می توانند ابزار خوبی برای مطالعه باشند اما شما می توانید از آنها استفاده کنید تا به شکلی منفعل و غیر رسمی آموزش خود را دریافت نمایید. آنها به قدری سرگرم کننده هستند که به زودی با سریال های انگلیسی مورد علاقه خود جایگزینشان می کنید. به این معنی که بیشتر در معرض زبان کره ای قرار خواهید گرفت! مادامی که اینکار را به شکلی هوشمندانه انجام دهید، به زودی از طریق شنیدن زیاد کره ای توانایی های گفتاری خودبخودی و شهودی خود را توسعه خواهید داد.


به راحتی خواهید دید که تماشای سریال چطور می تواند دشواری یادگیری زبان را با ایجاد فضایی سرگرم کننده و در دسترس از آن بگیرد.


نحوه یادگیری


با انتخاب سریالی که دوست دارید، شروع کنید! اگر تازه واردید، میتوانید در موردشان در MyDramaList.com بخوانید. در میان عنوانهایی گردش کنید که به نظر جالب می آیند و در وب سایت های تماشای آنلاین مورد علاقه خود بگردید تا ببنید چه گزینه ای در دسترس وجود دارد. همینقدر ساده! آنچه که دنبالش می گشتید را پیدا نکردید؟ همیشه می توانید از کانالهای تأیید شده یوتیوب و وب سایت های رسمی برای پیدا کردن ایستگاه های تلویزیونی کره ای استفاده کنید.


به شکل هوشمندانه از زیرنویس استفاده کنید! وقتی که تازه تماشای سریال را آغاز کردید، زیرنویس را خاموش کنید. یک صحنه را چند بار تکرار کنید و ببینید که چقدرش را متوجه می شوید. (بعد از چند بار تماشا کردن بیش تر از بار اول متوجه خواهید شد) به محض اینکه تا جای ممکن داستان را درک کردید، زیرنویس کره ای را روشن کنید و دوباره تماشا کنید (اگر در دسترس هستند). و بعد از همه اینها بار آخر با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.
یادداشت بردارید! آیا هنوز کلماتی وجود دارند که متوجهشان نمی شوید؟ ساختار جمله ای که هنوز گیجتان می کند؟ از آنها یادداشت بردارید و مطالعه شان کنید. به خصوص در هنگام شروع، تعداد زیادی اصطلاح مفید، لغت، ساختار و حقایق فرهنگی در هنگام مطالعه کردن یاد خواهید گرفت. مطمئن شوید که همه آنها را فهرست کنید و به طور منظم یادداشت هایتان را مرور نمایید. رفته رفته قادر خواهید بود که کلمات بیشتر و بیشتری را بشناسید و یک بانک اطلاعاتی ذهنی شاخص از زبان کره ای در ذهنتان بسازید.



منابع مورد علاقه


FluentU کلیپ های بسیاری از سریال ها را دارد. و از آنجایی که همه ویدئوها در FluentU به شکل درس های کوتاه و فلش کارت های آماده طراحی شده اند، این برنامه می تواند دانش لغوی شما از هر کلیپ را یکپارچه سازی کند.


می توانید با کلیپ ها از سریالهایی مثل "Shut Up Flower Boy Band" و "200 Pounds Beauty" کره ای بیاموزید.


زندگی واقعی سریال نیست!



متناوباً سایت های تماشای آنلاین مثل Viki مجموعه های بزرگی از سریال های کره ای را ارائه می دهد که برای تماشای پشت سرهم عالی هستند. استفاده از این وبسایت همراه با تبلیغات رایگان است اما گزینه ای وجود دارد که در آن عضو شوید و تبلیغات را رد کنید. این وبسایت مشخصاً برای آموزش زبان طراحی نشده بنابراین ممکن است لازم باشد که برای یادگیری از ویدئوها و پیدا کردن ساختارها کمی تلاش کنید.


نهایتاً Netflix منبع معرکه ای برای خودآموزی زبان کره ای است. درست مثل Viki درس های آموزشی در آن وجود ندارد و زیرنویس ها هم توضیحی ارائه نمی دهند (بنابراین 100% دقیق نخواهند بود) ، اما این یک گزینه عالی است اگر مشترک سایت نتفلیکس هستید.


به موسیقی هنرمندان مورد علاقه K-Pop خود گوش کنید (یا آنها را کشف نمایید)
K-Pop (پاپ کره ای) چیزی بیشتر از یک موسیقی محبوب جهانی با چند نام و سوپراستار بزرگ در سراسر دنیاست. K-pop کلید شما برای تسلط به زبان کره ای خواهد بود.


چرا مفید است؟


با گوش کردن به K-Pop خود را قلب فرهنگ معاصر کره ای جای می دهید. قبل از آنکه متوجه شوید، شروع به رقصیدن، خواندن و تقلید آهنگ های مورد علاقه تان از گروه BTS خواهید کرد.


در این مسیر، شما از طریق ارتباط مستقیم با یک پدیده موسیقی بین المللی کره ای می آموزید. این رویکرد به شما تعداد زیادی کلمه غیررسمی یاد می دهد و در مورد آشنایی با فرهنگ کره ای به روز خواهید ماند. بهتر از همه، می توانید با فرد کره ای زبانی که تمرین زبان می کنید حرفی برای گفتن داشته باشید.


نحوه یادگیری


یادگیری زبان با موسیقی روشی محبوب برای کسانی است که علاوه بر تمرکز بر تقویت دایره لغتشان می خواهند که از مطالعه لذت هم ببرند. ارتباط بین احوالات، معنی لغات و حفظ کردن آنها محیطی مناسب برای زبان آموزان فراهم می آورد تا سطح مهارت های خود را ارتقا بخشند. علاوه بر این، علم نشان می دهد که مغز ما تمایل بیشتری به یادآوردن اطلاعاتی دارند که تحریک کننده، جذاب و یا احساسی هستند. با حرکات هماهنگ شده رقص، ملودی های به یاد ماندنی و مد عجیب و غریب، K-Pop مطمئناً می تواند برای مدتی طولانی علاقه شما را حفظ کند.


اگر مبتدی هستید، توصیه می شود که با گوش کردن و کشف کردن شروع کنید. چندان نگران درک مطلب نباشید و در عوض بر پیدا کردن موسیقی درست یا گروهی که از کارشان لذت می برید، تمرکز کنید. در حین پیشرفت، شما می توانید متن آهنگ ها را به Hangul بررسی کنید و برای یادگیری از زیرنویس انگلیسی استفاده نمایید.


برای زبان آموزانی با سطح متوسطه یا پیشرفته، فعالیت هایی مثل پر کردن جای خالی یا پیش بینی متن آهنگ راه بسیار خوبی برای به خاطر آوردن لغات و تمرین ساختارهای دستوری است.





منابع مورد علاقه


وب سایت genius.com یک منبع مناسب برای پیدا کردن متن آهنگ ها به هر دو زبان Hangul و انگلیسی است. شما می توانید محتوای بیشتری مثل تفسیر هواداران و اخبار مرتبط را نیز داشته باشید. همچنین گزینه ای برای عضویت در یک اجتماع، مشارکت در بحث ها و نوشتن تفسیر خود و نقد آلبوم ها نیز وجود دارد.


FluentU یک منبع عالی برای وقتی است که می خواهید محتوای موسیقایی در دست داشته باشید. با امکان توقف، هایلایت کردن کلمات مرتبط و همینطور نقد و آزمون می توانید کم کم سطح دشواری محتوا را بالا ببرید و در درک K-Pop پیشرفت کنید.


می توانید با "Don’t forget" – Baek Ji-young که قدیمی ولی همچنان محبوب است شروع کنید و کم کم به آهنگ های پرطرفدار مدرن تر مثل “Fake Love” – BTS گوش کنید.


البته جستجو در یوتیوب هم تعداد زیادی موسیقی K-Pop با ترجمه انگلیسی در اختیار شما قرار می دهد ، اگرچه این روش نیاز به قدم های اضافه تری برای ساخت محتوای درسی دارد.


افزایش اعتماد به نفس و دایره لغات


برآمدن از پس یادگیری زبان کره ای یا هر زبان دیگر، کار آسانی نیست. به همین دلیل به عنوان یک مبتدی بسیار مهم است که با آنچه می دانید شروع کنید.


کلمات وام گرفته وارد می شوند.


چرا مفید است؟


کلمات قرضی دقیقاً همانی هستند که توضیح می دهند. کلماتی که از یک زبان به زبان دیگری منتقل شده یا وام گرفته شده اند و گاهی دقیقاً به همان شکل و گاهی با کمی تغییر مورد استفاده قرار می گیرند. در حالیکه ممکن است به نظر نرسد، اما تعداد زیادی کلمات وام گرفته انگلیسی-کره ای وجود دارند.


این موقعیت معمولاً با عنوان Konglish یا انگلیسی به سبک کره ای شناخته می شود و راه بسیار خوبی برای ایجاد شباهت و ارتباط میان دو زبان است. به عنوان مبتدی یکی از اهداف ابتدایی یادگیری کره ای، ارتباطی ساده است: فهمیدن و فهمیده شدن! این دو در واقع چالش برانگیزترین نکات هستند. با کلمات قرضی شما می توانید به آرامی با استفاده از لغات مدرن کره ای که پیش از این میدانستید این مانع را بشکنید .


لغات وام گرفته راهی معرکه برای ایجاد اعتماد به نفس و کوک کردن گوش هایتان به تلفظ دشوار کره ای است. شما می توانید کلمات اصیل که در زبان کره ای یکپارچه شده اند را بشنوید.


نحوه یادگیری


با گردش در سایت یوتیوب و گوش کردن به محتوای بومی شروع کنید. می توانید از شریک زبان آموز کره ای خود در مورد لغات وام گرفته کره ای-انگلیسی بپرسید. هر دو احتمالاً از تعداد زیاد این کلمات غافلگیر خواهید شد.


یک جدول لغات درست کنید و با اضافه کردن کلمات قرضی دایره لغات خود را گسترش دهید. با تعدادی عبارت آغازین، قادر خواهید بود که جملات ابتدایی را با استفاده از کلمات پیشرفته ای که از جدول لغات خود برداشتید، بسازید.


هر زمان که به یک کلمه وام گرفته برخوردید، آن را با تلفظش به فهرست خود اضافه کنید و فراموش نکنید که آن را به زبان Hangul بنویسید.


منابع مورد علاقه


ابتدا می توانید نگاهی به ویدئوهای جالبی در یوتیوب مربوط به چالش کره ای- بدون-کلمه-انگلیسی بیندازید تا ببینید که چطور کلمات وام گرفته انگلیسی در جامعه کره ای یکپارچه اند.


برای دسترسی به منابع بیشتر می توانید به وبلاگ هایی با فهرست های کلمات قرضی مراجعه کنید. البته ضروری است که تلفظ این کلمات را هم بشنوید بنابراین استفاده از منبعی که تلفظ را هم ارائه می دهد، مثل 90daykorean.com بسیار گزینه مناسبی است.
حالا که می دانید چطور می توانید یادگیری کره ای را به شکلی کارآمد انجام دهید، تنها کار لازم این است که شروع کنید!
وحال برخی از اصطلاحات کره‌ای برای کسانی که مثل من علاقه زیادییییی به زبان کره‌ای دارند😍😍😍😍😍
👇👇👇👇👇👇

سلام و احوالپرسی​

کلمه ی فارسیکلمه ی کره ایتلفظ
سلام/حالتان چطور است؟안녕하세요annyeonghaseyo
چه خبر؟별일 없지요 ?byeol-il eobsjiyo
کم پیدایی오랜만이다orenmanida
از ملاقات شما خوشبختم만나서 반갑습니다mannasuh bangapseumnida
خیلی خوشحالم که میبینمت만나서 참 반가워요mannaseo cham bangawoyo

کلمات مودبانه و پایه ای​

کلمه فارسیکلمه کره ایتلفظ
بلهne
خیر아니요aniyo
ببخشید- برای درخواست چیزی-실례지만…shillejiman…
متشکرم감사합니다kamsahamnida
خواهش میکنم천만 에 요cheonman e yo

مکالمه​

کلمه فارسیکلمه کره ایتلفظ
لطفا انگلیسی صحبت نکنید영어 로 말하지 마세요yeong-eo lo malhaji maseyo
چی؟뭐 ?mwo
موسیقی مورد علاقه شما چیست؟어떤 음악 을 좋아해요 ?eotteon eum-ag eul joh-ahaeyo
من… دوست دارم저는 … 좋아해요jeoneun … joh-ahaeyo
در اوقات فراغت چکارمیکنی؟시간 있을 때 뭐 하세요 ?sigan iss-eul ttae mwo haseyo
کلمه فارسیکلمه کره ایتلفظ
معنی این چیست؟무슨 뜻이에요?museun tteusieyo
لطفا آن را برای دفعات بیشتری تکرارکنید다시 한 번 말해 주세요.dasi han beon malhae juseyo
لطفا آرام صحبت کنید천천히 말해 주세요.cheoncheonhi malhae juseyo
لطفا این را بنویسید적어 주세요jeog-eo juseyo
من متوجه نمیشوم모르겠 습니 다moreugesseumnida

کلمات مربوط به زمان​

کلمه فارسیکلمه کره ایتلفظ
گاهی اوقات가끔gakkeum
همیشه항상hangsang
امروز오늘oneul
فردا내일naeil
دیروز어제eoje

کلماتی برای صحبت کردن با سطح بالاتر​

کلمه فارسیکلمه کره ایتلفظ
خوب…글쎄요…geulsseyo
Umeum
اوه خدای منheol
واقعا؟진짜요?jinjjayo
من هم همینطور فکر میکنم저도 그렇게 생각 합니다jeodo geuleohge saeng-gag habnida

مکالمه ی نزدیک​

کلمه ی فارسیکلمه ی کره ایتلفظ
بعدا میبینمت나중에 봬요najunge bwaeyo
خداحافظ안녕히 계세요annyonghi geseyo
روز خوبی داشته باشی좋은 하루 되세요joeun haru dweseyo
بعدا میبینمت이따 봐요.itta bwayo
من الان باید بروم나 지금 가야 돼na jigeum gaya dwae

ممنون از نگاه قشنگتون امیدوارم که نتیجه ساز بوده باشه​

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین