. . .

معرفی همه چیز درباره درخت بلوط

تالار گیاهان

Commander

رمانیکی فعال
رمانیکی
مقام خاص
شناسه کاربر
1856
تاریخ ثبت‌نام
2022-03-04
موضوعات
29
نوشته‌ها
34
پسندها
142
امتیازها
95
محل سکونت
Cadman Championship Group

  • #1
درخت بلوط (Quercus) متعلق به تیره Fagaceae می باشد. این خانواده شامل 600 گونه شناسایی شده است که با وجود تفاوتهایی که به لحاظ ظاهری بین آنها وجود دارد، همگی با نام بلوط شناخته می شوند. بلوط درخت بومی بسیاری از مناطق معتدل تا گرمسیری در نیمکره شمالی می باشد که دارای نمونه های خزان پذیر یا برگ ریز است.

شکل برگها در برخی از گونه های بلوط حاشیه ای ساده دارند و در برخی دیگر به شکل لوب دار هستند. در درختان بلوط گلهای نر و ماده در فصل بهار به صورت جداگانه تشکیل می گردند که فرآیند شکل گیری میوه ها نیز شروع می شود. برای رسیدن و قابل برداشت شدن میوه های بلوط حدود 6 الی 18 ماه زمان لازم است.

ریشه های بلوط برای تامین نیاز آبی و تغذیه ای این درختان تنومند و بلند قامت، در زیر خاک بخوبی گسترده می شوند. بلوط از جمله درختانی است که عمری طولانی دارد و حتی درختان بلوط قدیمی امروزه شناسایی شده اند که عمر آنها در حدود 800 سال تخمین زده می شود.

بلوط از جمله درختان زیبا، زینتی و همیشه سبز به شمار می رود که دارای میوه خوراکی است که خواص بسیاری دارد و استفاده‌های مختلفی از آن می‌کنند، در بیشتر مناطق رشد می‌کند که بسیاری از آن‌ها مستعد رشد در مناطق مختلف ایران هستند، از بخش‌های مختلف این گیاه همچون برگ، دانه هسته و … آن استفاده‌های مختلفی می‌کنند. نیاز به هرس ندارد و نسبت به آفات و بیماری‌ها مقاوم است و برای کاشت در فضای سبز مناطق جنگلی و … مناسب است که آفتاب مستقیم و نیمه سایه را برای رشد می‌پسندد، نیاز آبی کمی دارد و در گستره وسیعی از خاک ‌ها رشد می‌کند.

جنگل درختان بلوط

جنگل درختان بلوط

مشخصات گیاهی کامل درخت بلوط:​

بلوط از گیاهان گلدار دولپه‌ای به شمار می رود، گیاهی از راسته راش سانان و تیره راشیان است، که میوه کوچکی نیز دارد، میوه بلوط سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی همچون نشاسته، پروتئین و … است که خاصیت دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.

عمر واریته های مختلف درخت بلوط به بیش از 400 سال نیز می‌رسد طوریکه گزارش‌های دریافتی حکایت از این دارد که برخی از واریته های درخت بلوط عمر ۸۰۰ ساله‌ای نیز دارند، بنابراین می‌توان گفت کاشت این درخت نقش مهمی در گسترش پوشش گیاهی محیط ‌زیست ایفا می‌کند که علاوه بر جنبه زینتی خاصیت دارویی و درمانی زیادی نیز دارد؛ جالب است بدانید که در سرتاسر جهان بیشتر از ۶۰۰ گونه درخت بلوط شناسایی شده است که البته برخی هنوز شناسایی نشده‌اند.

نهال شاه بلوط شیرین

درختان بلوط موجود در جهان بیشتر از نوع برگ‌ریز و همیشه سبز به شمار می روند، درخت بلوط دارای برگ های پهنی است که حالت بیضی مانندی نیز دارد، درخت بلوط در بسیاری از کشورها همچون ایالات‌متحده آمریکا، فرانسه، آلمان، لهستان، صربستان و غیره نماد استقامت و مقاومت به شمار می رود.

هر یک از واریته های درخت بلوط به همراه رنگارنگی برگ هایش نشانه خاصی دارد، به طور مثال درخت بلوط با برگ‌های نقره‌ای نشان سرهنگ دوم، درخت بلوط با برگ‌های طلایی نشان ناخدا در ناوگان آمریکا را دارد، جالب است بدانید که در کشور بریتانیا بر روی سکه‌های شش پنسی نقش درخت بلوط را کشیده‌اند.

همانطور که گفته شد درخت ‌بلوط دارای واریته های مختلفی است به همین دلیل در رنگهای مختلف سبز و نقره‌ای ظاهر می‌شود و زیبایی خاصی را به محیط مورد کشت می‌دهد به همین دلیل برای کاشت در فضای سبز بهترین گزینه است.

درخت تنومند بلوط

درخت تنومند بلوط
بسیاری از میوه‌های درخت بلوط را سنجاب‌ها برای ذخیره‌سازی فصل زمستان برداشت می‌کنند، ظاهری تخم‌مرغی شکل و کشیده دارد که در سایز کوچک تا متوسط رشد می‌کند، میوه این گیاه دارای طعم شیرینی است که در گذشته از آن به عنوان غذا نیز استفاده می‌کردند، بسیاری از مردم شمال کشورمان عاشق میوه این گیاه هستند و از آن استفاده می‌کنند طوری که در آجیل شب عید از میوه این گیاه استفاده می‌کنند.

میوه این گیاه از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و خواص بسیاری نیز دارد، توجه داشته باشید که میوه بلوط از جمله میوه‌های کمیاب به شمار می رود که تعداد کمی از فروشندگان میوه آن را به فروش می‌رسانند که بیشترین شباهت را از نظر ظاهری و پوست به فندق دارد، گذشته از این میوه این گیاه را به دلیل خاصیتی که دارد به عنوان دمنوش و چایی مورد استفاده قرار می‌دهند.

همچنین از آن آرد تهیه و نان می‌پزند که علاوه بر تهیه انواع آرد برای تهیه کیک، بستنی و … نیز استفاده می‌کنند، میوه این گیاه در ابتدای رشد به رنگ سبز است که به هنگام رسیدن به رنگ قهوه‌ای تیره تبدیل می‌شود، ظاهری استوانه‌ای مانند دارد که قسمت بالایی آن همچون کلاه است. درخت بلوط درختی همیشه تنومند به شمار می رود.

برگهای این گیاه دارای بریدگی است که شیارهای عمیقی نیز دارد و از باردهی بالایی نیز برخوردار است که دارای تنه بزرگی است که نقش مهمی در تصفیه هوا دارد که درختی سایه گسترده نیز به شمار می رود که دارای سایه‌ای گسترده است. گلهای این گیاه در فصل بهار ظاهر می‌شود و منظره زیبایی را نمایان می‌کند. گلهای این گیاه به صورت یک پایه هستند به این صورت که هم دارای گلهای نر و هم گلهای ماده است که گرده افشانی آن توسط باد انجام می‌شود.

نهال درخت بلوط

نهال درخت بلوط

انواع درخت بلوط:​

درخت بلوط دارای ارقام و واریته های مختلفی است، طوریکه طبق تحقیقات به دست آمده بیش از 600 گونه از این درخت در جهان وجود دارد که ما در این بخش صرفاً به گونه‌های ایرانی و پر طرفدار درخت بلوط که قابلیت رشد در ایران را دارند اشاره کوتاهی خواهیم نمود که این واریته ها عبارت‌اند از:

Northern Red Oak:

این گونه از بلوط با نام علمی Quercus rubra به بلوط قرمز معروف است که رشدی نسبتا سریع داشته و حدود 60 سانتی متر در سال به ارتفاع آن اضافه می شود. این گونه از درختان بلوط خاک های کمی اسیدی را ترجیح می دهند که همین باعث می شود در فصل پاییز یعنی در اواخر دوره رشد برگها به رنگ قرمز تغییر رنگ بدهند و همین دلیل معروف شده آن به بلوط قرمز است. این گونه تحمل خوبی در مقابل سرما داشته و می تواند در طول زمستان تا حدود 30- الی 35- درجه سرما را تحمل کند.

Holly Oak:

Holly Oak با نام علمی Quercus ilex گونه ی از بلوط همیشه سبز است که دارای برگهایی کشیده یا حاشیه هایی صاف است. این بلوط قابلیت پرورش به شکل یک درختچه را داراست و چون از امکان هرس پذیری خوبی برخوردار است، می توان با انجام عمل هرس شدید از آن به عنوان پرچین نیز استفاده کرد.

White Oak:

نام علمی این گونه از درخت بلوط Quercus alba می باشد که با نام بلوط سفید نیز شناخته می شود. تا حدود 30 متر می تواند رشد کند، رنگ برگ های جوان این گیاه خاکستری مایل به صورتی بسیار کم رنگ است که بتدریج با بزرگ شدن به رنگ سبز تغییر می کنند. همین نیز دلیل معروف شدن این گیاه به درخت بلوط سفید است. این گونه از درختان بلوط نیز دوستدار خاکهای کمی اسیدی بوده و توان تحمل زمستانهای سرد تا دمای 25- الی 29- را دارند.

بذر درخت بلوط اکرونز

بلوط زینتی:

بلوط زینتی همانطور که از نامش مشخص است، جنبه زینتی دارد که بسیاری از باغداران آن را به دلیل جنبه زینتی ای که دارد کشت می‌کنند.

بلوط سرخ:

بلوط سرخ گیاهی از خانواده فاگاسه به شمار می رود که همانطور که از نامش پیداست، دارای برگهای سرخ رنگی است که زیبایی خاصی دارد، این گیاه بومی مناطقی از ایالات ‌متحده آمریکا است که در بیشتر مناطق رشد می‌کند و دارای شاخ و برگ گسترده‌ای است که تاجی باز، گسترده و گرد دارد که ارتفاع آن به حدود 20 تا 30 سانتیمتر می‌رسد.

بلوط نقره ای:

بلوط نقره ای همانطور که از نامش پیداست دارای برگهایی به رنگ نقره ای است که زیبایی خاصی دارد و در بیشتر مناطق رشد می‌کند.

درخت بلوط

درخت بلوط
بلوط ژاپنی آبی:

بلوط ژاپنی آبی یکی از سرده های درخت بلوط به شمار می رود که جنبه زینتی نیز دارد که بومی مناطقی از کشور ژاپن است که دارای تاجی گسترده است و از درختان سایه گسترده به شمار می رود که برای کاشت در پارک، مناطق جنگلی، ویلا و … مناسب است.

بلوط ایرانی یا برودار:

بلوط ایرانی یا برودار یکی از واریته های درخت بلوط به شمار می رود که با آب و هوای ایران سازگار و در بخش اعظمی از شمال تا جنوب شرق و رشته کوه های زاگرس آن را کشت می‌کنند که ارتفاع آن به ۱۰ متر و بیشتر نیز می‌رسد که از انعطاف‌پذیری بالایی نیز برخوردار است.

بلوط دارمازو:

بلوط دارمازو در بیشتر مناطق رشد می‌کند که دارای رشد متوسطی است و برگ های سبز رنگ بزرگی نیز دارد که دارای میوه کوچکی است که خواص بسیاری دارد.

بذر درخت بلوط

بلوط یوول:

بلوط یوول به صورت درختچه‌های کوتاه رشد می‌کند طوری که ارتفاع آن به 12 متر نیز می‌رسد که برای کاشت در مناطق مرتفع، خاک های عمیق و همچنین حاصلخیز مناسب است، برگهای سبز رنگی با باردهی بالا دارد. این نوع بلوط را بیشتر در جنگل‌های مریوان و همچنین استان کرمانشاه می‌توانید مشاهده کنید.

بلوط اوری :

بلوط اوری درختی مرتفع است که با نامهای مختلفی همچون بلند مازو پاچه مازو ترش مازو و پالط نیز می‌شناسند و از درختان برگریز به شمار می رود.

بلوط بلند مازو:

بلوط بلند مازو همانطور که از نامش پیداست ارتفاع آن به بیش از ۴۵ متر می‌رسد که این واریته را می‌توانید در استان‌های گلستان مازندران و گیلان به وفور مشاهده کنید.

بلوط سفید مازرو:

بلوز سفید مازو در مناطق شمالی ایران به خصوص مازندران، گلستان و گیلان رشد می‌کند که با نام بلوط بدون ساقه، بلوط ذرتی و همچنین بلوط جنگلی نیز شناخته می‌شود. این گیاه در اصل بومی مناطقی از اروپا و ایران به شمار می رود.

جواه زدن بذر درخت بلوط

جواه زدن بذر درخت بلوط

روشهای تکثیر درخت بلوط:​

تکثیر درخت بلوط از طریق کاشت میوه آن انجام می‌شود، توجه داشته باشید که جوندگانی همچون سنجاب میوه درخت بلوط را در خاک برای ایام زمستان ذخیره و در اصل آن را در زیر خاک پنهان می‌کنند که بیش از 80 درصد آنها محل کاشت میوه را فراموش می‌کنند، که این میوه‌ها پس از گذشت مدتی در فصل بهار جوانه می‌زنند و شروع به رشد می‌کنند و به همین منوال کار تکثیر درخت بلوط بدون دخالت عامل انسانی انجام می‌شود، به همین دلیل در مناطق جنگلی و … درخت بلوط به صورت خودکار تکثیر و رشد می‌کند.

اگر چنانچه شما نیز قصد تکثیر درخت بلوط را دارید ابتدا میوه درخت بلوط را تهیه کنید و در فصل پاییز یا زمستان گودالی در عمق مناسب خاک ایجاد کنید برای این منظور از خاک سبک و غنی استفاده کنید، میوه بلوط را در داخل گودال قرار دهید و با خاک نرم و مناسب روی بذر را بپوشانید و در نهایت آن را آبیاری کنید، پس از گذشت چند ماه از سرمادهی با شروع فصل بهار میوه درخت شروع به جوانه زنی می‌کند و سر از خاک بیرون می‌آورد که از رشد سریعی نیز برخوردار است.

توجه داشته باشید که تکثیر این گیاه از طریق خواباندن شاخه و قلمه معمولاً با موفقیت انجام نمی‌شود به همین دلیل بهترین راه برای تکثیر این درخت استفاده از بذر این گیاه است که سنجاب‌ها به صورت طبیعی این گیاه را تکثیر می‌کنند.

روشهای هرس درخت بلوط:​

درخت بلوط از جمله درختانی به شمار می‌رود که نیاز به هرس آنچنانی ندارد ولی اگر چنانچه قصد دارید درخت بلوط را هرس کنید زمانی این کار را انجام دهید که گیاه از خواب زمستانی بیدار و شروع به رشد می‌کند، بنابراین بهترین فصل برای هرس درخت بلوط اواخر فصل زمستان و بهار است، به هنگام هرس شاخه‌های اضافه و بیمار و همچنین خشک‌شده را از شاخه اصلی گیاه جدا کنید تا گیاه بتواند تنفس کند و به رشد خود ادامه دهد.

بذر شاه بلوط اروپایی

شرایط اکولوژیک رشد درخت بلوط:​

درخت بلوط برای رشد هر چه بهتر و نگهداری نیاز به شرایط محیطی ذیل دارد.

  • ارتفاع: ارتفاع درخت بلوط بسته به واریته های مختلف بین 20 تا 50 متر است که دارای تاجی گسترده است که تاج آن به حدود 30 متر نیز می‌رسد، توجه داشته باشید که در حدود 20 تا 45 سال زمان لازم است تا درخت بلوط به تکامل برسد.
  • نور: برای رشد به آفتاب کامل و نیمه سایه نیاز دارد که در برابر سایه جزئی مقاوم است و روزانه به 6 تا 8 ساعت نور خورشید نیاز دارد. عدم دریافت نور کافی در این درختان، می تواند مانع از شکل گیری گل ها یا ریزش آنها شده و نهایتا منجر به کاهش یا عدم میوه دهی در درختان شود. افزایش احتمال ابتلا به بیماریه ای قارچی یکی دیگر از عوارض قرار گرفتن این درختان در شرایط کم نوری است.
  • دما: دمای مناسب برای رشد این گیاه 0 تا 30 درجه سانتی گراد است که نسبت به سرما و گرما مقاوم است و به رشد خود ادامه می‌دهد. به لحاظ تحمل دما، گونه های مختلف درختان بلوط حدودا عملکردی متفاوت دارند. برخی توان تحمل دمای 30- درجه را داشته و برخی دیگر سرمای تا 12- درجه را می توانند تحمل کنند.
  • خاک: درخت بلوط در گستره وسیعی از خاک های لومی، شنی و مرطوب رشد می‌کند که برای رشد و جلوگیری از آفات خاک مورد کشت باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد تا گیاه بتواند رشد بهتری را تجربه کند. در مورد خاک مناسب برای رشد درختان بلوط، تمایل گونه های مختلف شامل طیف گسترده ای از خاکها می شود. برخی ترجیحشان خاکهایی با مقدار کمی اسیدی است و برخی دیگر در خاکهای معمولی رشدی بهتر دارند. خاکهایی دارای بافت سنگین به دلیل مقاومت در برابر نفوذ آب، برای کاشت این گیاهان مناسب نمی باشند. چون مانع رسیدن اکسیژن کافی به ریشه ها شده و منجر به خفگی آنها می شوند که درنتیجه برگهای درخت زرد شده و می ریزد و تداوم این شرایط باعث متوقف شدن رشد گیاه و نهایتا از بین رفتن آن می شود.
  • آبیاری: از جمله درختانی به شمار می رود که نسبت به خشک‌سالی مقاوم است و نیاز آبی کمی دارد. بیشتر در طبیعت در جاهایی که به میزان کافی نزولات آسمانی برای تامین نیاز آبی آنها وجود داشته باشد یافت می شوند. آبیاری این درخت به دلیل گسترده شدن ریشه های آن در اطراف تنه اصلی بایستی حداقل تا عمق 30 الی 40 سانتی متری خاک صورت گیرد.
  • فاصله کاشت: فاصله کاشت بین بلوط ‌ها 5 تا 7 متر است و فاصله بین ردیف‌ها بین 4 تا 5 متر است که البته بسته به گستردگی و نوع واریته ها می‌توانید فاصله کاشت بین درختان و ردیف‌ها را کم و زیاد کنید.
زمان و مقدار کود دهی به درخت بلوط:

درخت بلوط نیاز به کود دهی آنچنانی ندارد ولی اگر چنانچه درخت شما ضعیف است و رشد خوبی ندارد می‌توانید از کودهای مختلفی استفاده کنید که در این زمینه برای مشاوره و همچنین خرید کود می‌توانید با فروشگاه پوپونیک تماس بگیرید.

آفات و بیماری های رایج و روشهای مبارزه با آفات بلوط:​

درخت بلوط نسبت به آفات و همچنین بیماری ها مقاوم است به همین دلیل آفات و بیماری جدی این گیاه را تهدید نمی‌کند ولی اگر چنانچه آفت و بیماری درخت بلوط شما را تهدید می‌کند می‌توانید از سموم شیمیایی و همچنین مبارزه فیزیکی برای از بین بردن آفات استفاده کنید، در صورت داشتن هر گونه سؤال در زمینه کاشت تا برداشت درخت بلوط می‌توانید با کارشناسان ما در تماس بگیرید.

نحوه برداشت میوه بلوط:

به هنگام برداشت میوه بلوط با دست خود میوه بلوط را بگیرید و بکشید که به راحتی از شاخه جدا می‌شود، سپس آن را در آفتاب خشک کنید تا قسمت گوشتی و نرم آن از قسمت سفت و سخت میوه گیاه جدا شود، توجه داشته باشید که باید پوسته سفت و سخت آن را همچون بادام و آجیل بشکنید و مغز آن را که طعم تلخ تا شیرینی دارد میل کنید.

آجیل خوشمزه درخت بلوط

آجیل خوشمزه درخت بلوط

کاربرد بلوط:​

از درخت بلوط استفاده‌های مختلفی به قرار زیر می‌کنند.

  • از میوه این گیاه به عنوان آجیل و تنقلات استفاده می‌کند.
  • از تاتن موجود در میوه بلوط در برخی کشورها و مناطق برای درمان در طب سنتی استفاده می‌کنند چرا که تاتن موجود در میوه بلوط باعث تقویت مخاط معده می‌شود و در درمان زخم معده و همچنین ورم معده موثر است.
  • میوه بلوط از شمال تا جنوب ایران مصرف خوراکی دارد که از ارزش غذای فوق العاده بالایی برخوردار است.
  • از میوه این گیاه برای تهیه آرد استفاده می‌کنند، همچنین از میوه این گیاه برای تهیه کیک و بستنی نیز استفاده می‌کنند.
  • از بخش‌های مختلف این گیاه به خصوص دانه و پوست درخت بلوط در طب سنتی نیز استفاده می‌کنند.
  • از چوب این گیاه به دلیل مقاوم بودن در صنایع چوبی و نجاری‌ها استفاده می‌کنند.
  • بسیاری از دامداران از میوه بلوط برای غذای حیوانات استفاده می‌کنند که خواص بسیار برای سلامتی دام دارد.
  • از دانه و برگ این گیاه در داروسازی، رنگرزی و … استفاده می‌کنند.
  • از بخش‌های مختلف درخت بلوط همچون گال، برگ و دانه گیاه در مرکب‌سازی و همچنین چرم‌سازی استفاده می‌کنند.
خرید بلوط

سخن پایانی:​

درخت بلوط در زمره درختان زینتی و همیشه سبز قرار دارد که قابلیت رشد گسترده‌ای دارد طوری که در مناطق مختلف جهان بسته به نوع آب و هوا رشد می‌کند، بسیاری از درختان بلوط خواست همان منطقه هستند که در کشور عزیزمان ایران نیز واریته های مختلفی از این گیاه در شهرهای شمالی و جنوبی رشد می‌کند که دارای میوه فندق مانند خوشمزه‌ای است که سرشار از ویتامین‌ها و خواص بسیاری است و از گذشته‌های دور تا به امروز استفاده‌های مختلفی می‌کنند.

از طریق میوه‌ای که سنجاب‌ها آن را در زیر خاک پنهان می‌کنند درخت بلوط به صورت خودکار تکثیر می‌شود. نسبت به آفات و بیماری ها مقاوم است و از رشد آسان، سریع و بی دردسری برخوردار است که نیاز به مراقبت آنچنانی ندارد به همین دلیل بسیاری از افراد این درخت را پرورش می‌دهند؛ اگر چنانچه شما نیز تجربه کاشت تا برداشت درخت بلوط را دارید نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبان پوپونیک در میان بگذارید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

  • انواع درخت ارس
  • آفات درختان میوه
  • زمان مناسب برای هرس درختان
  • بهترین زمان کود دهی درختان

سوالات متداول در مورد درخت بلوط:​

  1. درخت بلوط چه ویژگی خاصی دارد؟
    درخت بلوط یکی از محبوب ترین درختان در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. این نمادی از قدرت، روحیه، مقاومت و دانش است. در طول تاریخ، بلوط در اساطیر مختلف نشان داده شده است و گاهی اوقات با خدایان قدرتمند پیوند خورده است (در اساطیر یونان نمادی از زئوس، خدای تندر بود.)
  2. چگونه می توانید یک درخت بلوط را تشخیص دهید؟
    برای شناسایی درختان بلوط، به دنبال پوستی باشید که دارای شکاف ها و برجستگی های عمیق باشد، و به آن پوسته پوسته ای می بخشد. رنگ پوست بلوط از خاکستری مایل به سفید تا تیره، تقریبا سیاه است. شما می توانید درختان بلوط را با برگهای عمیق لبه دار آنها با نوک های نوک تیز یا گرد مشخص کنید.
  3. درختان بلوط در کجا بیشتر رشد می کنند؟
    درختان بلوط در خاک های دارای هوموس و زهکشی مناسب بهترین رشد را دارند و اکثر آنها آفتاب کامل را ترجیح می دهند، به خصوص پس از استقرار، نهال های جوان اگر باران نامنظم باشد تا زمانی که خود را ثابت کنند ممکن است یک بار در هفته آبیاری شوند، اما درختان بلوط بالغ تحمل خشکسالی، خاک های رسی و سایر شرایط ایده آل دیگر را دارند.
  4. درختان بلوط در کجای دنیا یافت می شوند؟
    آمریکای شمالی بیشترین گونه بلوط را در خود جای داده است، تقریباً 90 گونه در ایالات متحده وجود دارد، در حالی که مکزیک 160 گونه دارد که 109 گونه آن بومی است. دومین مرکز بزرگ تنوع بلوط، چین است که تقریباً 100 گونه را شامل می شود.
  5. درخت بلوط زنده چه شکلی است؟
    بلوط های زنده دارای برگ های همیشه سبز هستند که دراز و تا 17 سانتیمتر طول دارند. بلوط زنده برگ های خود را تا زمان مرگ نگه می دارد و در این زمان می ریزد. بلوط زنده دارای بلوط هایی به طول 3 سانتیمتر و مستطیل است که دارای درپوش پوسته ای است. این کلاهک پوسته پوسته اغلب به شاخه درخت می چسبد و فقط بذرها روی زمین می ریزند.
  6. آیا درختان بلوط به آب زیادی احتیاج دارند؟
    درختان بلوط به آبیاری بیش از حد حساس هستند. بلوط های بومی معمولاً حتی در ماه های خشک به آبیاری نیاز ندارند. یک درخت بلوط را نباید در قطره چشمه خود سیراب کرد و یک آبپاش هرگز نباید آب را به تنه بلوط بیندازد.
  7. چه مدت طول می کشد تا یک درخت بلوط رشد کند؟
    سالها طول می کشد تا درخت بلوط به اندازه کامل خود برسد. پس از 20 سال، درخت بلوط های خود را رشد می دهد.
  8. آیا برگ های بلوط برای انسان سمی است؟
    درست است که برگ های بلوط حاوی مقدار زیادی تانن، مواد فنلی هستند که اگر مقدار زیادی از آنها را بخوریم برای انسان سمی است، اما هیچ کس برگ های بلوط را سست نمی کند و اگر امکان دیگری داشته باشند از خوردن برگ بلوط خودداری خواهند کرد، بیشتر به این دلیل که تانن برگها را بسیار تلخ می کند.
  9. ریشه درخت بلوط زنده چقدر عمیق است؟
    بیشتر ریشه های درخت بلوط فقط 45 سانتیمتر در زیر خاک قرار دارند. اگرچه ممکن است گسترش یابند و فضایی چهار تا هفت برابر تاج درخت را اشغال کنند. موهای ریشه ای، درست از نوک ریشه های کوچکتر واقع شده، آب و مواد معدنی را جذب می کنند و آنها را از طریق سیستم ریشه در گردش می کنند.
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
118

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 2, کاربران: 0, مهمان‌ها: 2)

بالا پایین