. . .

روان شناسی همه نوع شخصیت مردی رو بشناس؛ آلفا، امگا و ...

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

معرفی کامل مردانی با انواع شخصیت آلفا و بتا و امگا و ...

شخصیت افراد با یکدیگر متفاوت است و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. در این قسمت عادات، تمایلات، علایق و مواردی را به شما معرفی می کنیم که در تیپ های شخصیتی مردان وجود دارد و تیپ شخصیتی آن ها را برایتان دسته بندی می کنیم.


سیگما​

سیگما تیپ شخصیتی است که معمولاً فراتر از استاندارد های اجتماعی عمل می کند . مرد سیگما شبیه به مرد آلفا است و به او اصطلاح گرگ تنها را می دهند. یعنی دوست دارد همیشه تنها کارهایش را انجام دهد و معمولاً خیلی باهوش عمل می کند. خیلی به وضعیت اجتماعی خود اهمیت نمی دهد و نیاز به تایید و اعتبار دیگران ندارد . مردان سیگما معمولاً همسران خوبی پیدا می کنند ، زیرا از روابط بی هدف بیزار هستند و به دنبال ارتباطات خیلی عمیق می گردند.

آن ها معمولاً از لحاظ حسادت تحریک نمی شوند و همه را مساوی یکدیگر می دانند و به اصول پایبند هستند . مردان سیگما اکثراً تنهایی را ترجیح می دهند بنابراین هنگامی که به فضایی برای تنهایی نیاز دارند، باید این فضا را در اختیار آن ها قرار دهید و بهترین همراهی را با آن ها داشته باشید.

شخصیت مردان


آلفا​

در کنار مرد سیگما مرد آلفا را خواهیم داشت که احتمالاً این تیپ شخصیتی را بیشتر شنیده باشید. آلفا مفهومی است که به یک فردی داده می شود که رئیس است. مردان آلفا به شدت با اعتماد بنفس ، کاریزماتیک، خوشگذران ، اجتماعی و جذاب هستند و از نزدیک شدن به افراد جدید نمی ترسند . طبیعت مردان آلفا این است که رهبران خوبی بوده، خوب تصمیم می گیرند و طرز فکر خوبی دارند. مردان آلفا با مراقبت از ظاهر و جسم خود و صحبت های شفاف با سرعت آرام و شمرده ، شخصیت خود را بهتر نشان می دهند.

بتا​

تیپ شخصیتی بتا فردی اجتماعی است اما مانند مردان آلفا اعتماد به نفس زیادی ندارد، مردان بتا اعتماد به نفس ندارند و در محافل اجتماعی آلفا حضور داشته و ارزش بسیار بالایی برای ورود و انطباق اجتماعی قائل هستند و تلاش می کنند تا ظاهر بیرونی خود را حفظ کنند. مردان بتا روابط صمیمانه و به دور از احساس عاشقانه با خانم ها برقرار می کنند و پیرو متولد می شوند اما وفادار هستند. مردان بتا درون گرا هستند و نگاهی کاملا متعادل به زندگی دارند و مردانی دوست داشتنی و بسیار حساس می باشند.

مردان بتا


دلتا​

مردان دلتا از اول دلتا به دنیا نیامده اند و بر اساس کسب تجربه به مردان دلتا تبدیل شده اند. معمولاً آنها یک تجربه منفی داشته اند که اعتمادشان را از بین برده است. به عنوان مثال جدا شدن از کسی که دوستش داشتند، آسیب روحی در بچگی یا خیانت باعث ایجاد چنین شخصیتی در آن ها می شود. این مردان معمولا به سختی به فرد جدید اعتماد می کنند و این مشکل را تقصیر دیگران می اندازند که در حق آن ها بدی کرده اند و ممکن است به خاطر همین ویژگی که دارند تا همیشه تنها باشند.

گاما​

مردان گاما ترکیبی از هر تیپ شخصیتی مردانه یا یک نسخه بالغ تر از مردان آلفا هستند . این افراد ماجراجو و روح آزاد و مستقل دارند که می توانند یک زندگی کامل و شاد داشته باشند.

البته که گاهی اوقات خشم مردان آلفا را هم دارند اما تمایل دارند که دوست داشته شوند و محبت ببینند و به دنبال تعریف و تمجید و احترام هستند. این شخصیت نسبت به خودش آگاهی دارد و می داند که کارهایش چه تاثیری روی دیگران دارد. مرد گاما مردی دلسوز و حمایت گر است و در حل مسئله و مشکلات خوب عمل می کند.

مسافرت و ماجراجویی


امگا​

مرد امگا متضاد مرد آلفا است و خیلی مدعی نیست. شاید دوستان زیادی هم نداشته باشد اما خیلی باهوش است و سرگرمی ها و علایق خودش را به خوبی می شناسد . این تیپ شخصیتی هر کاری را که بخواهد انجام می دهد و به دنبال اعتبار و ارزش از سمت دیگران نیست.

مرد امگا نسبت به توانایی های خودش اعتماد به نفس دارد و کار ها را به میل خود انجام می دهد و خیلی به دنبال پاداش و جایزه نیست. این تیپ شخصیتی دوست دارد تنها باشد و خیلی درکی از حد و مرز های شخصی یا استاندارد های اجتماعی ندارد و گاها بی گدار به آب می زند.

زتا​

مرد زتا یک مرد تنها است که مسیر خودش را به تنهایی طی می کنداما مراتب اجتماعی و قوانین اجتماعی را کاملا درک می کند. این مردان برای مالکیت خود و خودسازی ارزش بالایی قائل هستند و موفقیت در جهت زندگی آنها متداول است. . یک مرد زتا، طبیعت زنانه را می فهمد و در مورد زنان فلسفه شخصی خود را دارد .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین