. . .

پزشکی هفت نکته ای که باید در مورد سفید کردن دندان بدانیم

تالار دندان پزشکی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
۱- سفید کردن دندان در سطح مولکولی عمل می کند:

عامل فعال در سفید کردن، هیدروژن پروکساید است. مولکولهای هیدروژن پروکساید خیلی پایدار نیستند و تمایل دارند که خیلی سریع تجزیه شوند. در اثر تجزیه آنها، رادیکالهای آزاد تولید می شوند. این رادیکالهای آزاد به اندازه کافی کوچک هستتند که به داخل دندان و به رنگدانه حمله کنند. تجزیه رنگدانه ها موجب سفیدتر دیده شدن دندان خواهد شد.

۲- نتیجه سفید کردن دندان بستگی به میزان رنگدانه های موجود در دندان دارد:

تکنولوزی امروزه نمی تواند مقدار سفید شدن دندانها را تخمین بزند و به این دلیل است که نمی توانیم تعیین کنیم که چه مقدار از رنگ دندان بستگی به رنگدانه های داخل دندان دارد. افراد با رنگدانه های خیلی زیاد گاه تا ۲۰ درجه بعد از سفید کردن روشنتر می شوند، در حالیکه کسانی که به این اندازه رنگدانه ندارند ممکن است تنها به اندازه ۲ تا ۴ درجه روشنتر شوند.

۳- نقاط سفید دندان بعد از سفید کردن ممکن است بیشتر یه چشم آیند:

نقاط سفید روی دندان بسیار شایع هستند و معمولاً به علت کمبود کلسیم در مناطقی از مینای دندان ایجاد می شوند. دلایل زیادی برای تشکیل آنها وجود دارد، مثل ژنتیک، براکتهای ارتودنسی، اروژن دندان در اثر تجمع پلاک دندانی، فلوروزسیس، رفلاکس اسید معده و… . به هر علتی که این نقاط سفید ایجاد شده باشند، به علت از بین رفتن رنگدانه ها بعد از سفید کردن، این نقاط واضح تر خواهند شد و بیشتر به چشم خواهند آمد. از بین رفتن آنها چند روز بعد از سفید کردن دندانها به دنبال بازیابی رطوبت دندان آغاز می شود و در عرض چند هفته به اندازه نرمال نزدیک خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که سفید کردن دندانهایتان را حداقل دو هفته قبل از هر مراسم مهم مثل ازدواج، عکس گرفتن و … انجام دهید.

نقاط سفید بعد از سفید کردن دندان



۴- حساسیت بعد از سفید کردن دندان طبیعی است:

گاه مولکولهای هیدروژن پروکساید ممکن است از طریق مینا به پالپ نفوذ کنند که موجب حساسیت دندان خواهد شد. این حساسیت معمولاً بیشتر از یک روز طول نمی کشد. مهم است که بیماران بدانند که اگر حساسیت در حین کار بوجود آمد دندانپزشکتان را مطلع کنید تا پروسه را متوقف کند. با سفید کردن دندان با استفاده از دستگاههای سفید کننده به سه تا ۱۵ دقیقه نیاز است که در هر بار ژل سفید کننده جدیدی گذاشته می شود. منتهی در افراد با حساسیت زیاد تنها ۱ یا ۲ بار ژل جدید گذاشته می شود تا میزان حساسیت بعد از کار به حداقل برسد. استفاده از ژل سدیم فلوراید بعد از کار می تواند میزان حساسیت را کاهش دهد.

۵- بعد از سفید کردن از رژیم غذایی سفید استفاده کنید تا نتایج سفید کردن پایدار بماند:

این خیلی مهم است که حداقل در ۴۸ ساعت اول، از خوردن و نوشیدن غذاهای حاوی رنگدانه بپرهیزید. توبولهای مینایی در ۲ روز بعد از سفید کردن باز هستند و مستعد جذب رنگدانه ها هستند. نوع رژیم غذایی در پایدار ماندن نتایج سفید کردن بسیار مهم است. خوردن غذاهای حاوی رنگدانه نتایج سفید کردن را در عرض چند هفته از بین می برد. بهتر است برای خوردن قهوه و چای از نی استفاده شود. از سیگار کشیدن اجتناب شود و بلافاصله بعد از خوردن غذاها و نوشیدنیهای حاوی رنگدانه، آب نوشیده شود.

۶- سفید کردن داخل خانه به همان اندازه سفید کردن در مطب مفید است اما زمان بیشتری طول می کشد:

محصولات سفید کننده ای که از داروخانه ها تهیه می کنید حاوی کارباماید پروکساید است که سه بار ضعیفتر از هیدروژن پروکساید می باشد اما پایدارتر است. این به این معنی است که زمان بیشتری طول می کشد تا به همان نتیجه داخل مطب دست یابیم. از طرف دیگر اگر از ریهای پیش ساخته استفاده شود به علت فیت نبودن با دندانها احتمال عوارض ناخواسته مثل سوختن بافتهای اطراف بیشتر است.

سفید کردن دندان



۷- سفید کردن دندان یک عمل زیبایی کاملاً ایمن است:

سفید کردن دندان ایمن ترین پروسه زیبایی است که شما می توانید در مطب انتخاب کنید، به نحوی که هیچ آسیبی به مینا و ساختار دندان وارد نمی شود. در صورتیکه سفید کردن دندان توسط تیم حرفه ای انجام شود هیچ آسیبی به لثه ها و بافتهای اطراف در اثر ژل سفید کننده وارد نمی شود و به غیر از حساسیت بعد از کار که معمولاً بعد از ۲۴ ساعت برطرف می شود عوارض دیگری ندارد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین