. . .

پزشکی نکات مهمی که باید قبل از کاشت مو بدانیم

تالار پوست و مو

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,006
امتیازها
591

  • #1
اگر تصمیم به کاشت مو دارید نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از کاشت مو آن‌ها را رعایت کنید. از داشتن تغذیه مناسب گرفته تا عدم مصرف دخانیات، مشروبات الکلی، داروهای خاص و… ما در مطالب زیر تمامی نکاتی که باید قبل از پروسه کاشت انجام شود را به طور خلاصه در این بیان کردیم و امیدواریم مطالب زیر برای شما مفید بوده و به عموم سوالات شما پاسخ دهد.

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ممنوع!
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که عادت به مصرف دخانیات دارید باید بدانید مصرف دخانیات به دلیل وجود نیکوتین روی گردش خون شما تاثیر گذاشته و موجب افزایش خونریزی و کاهش خون رسانی به موهای کاشته شده می‌شود و حتی گاز دی اکسید کربنی که در دود سیگار موجود است سبب می‌شود اکسیژن رسانی در خون با اختلال مواجه شود و این برای افرادی که قصد کاشت مو را دارند و یا این عمل زیبایی را انجام داده‌اند بسیار زیان بار است.

شما عزیزانی که قصد کاشت مو را دارید باید از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی جدا پرهیز کنید زیرا این دو علاوه بر کندتر کردن روند بهبودی شما گاها باعث بروز عفونت نیز می‌گردند و نکته‌ی مهمی که باید بدانید این است که مشروبات الکلی مانند اتانول سبب خون‌ریزی در هنگام کاشت شده و با تاثیر مستقیم بر روی پلاکت‌های خونی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و در نهایت خون‌ریزی افزایش می‌یابد.

اما این موارد به این آسیب‌ها اکتفا نکرده و حتی باعث بی اثر شدن مواد بی‌حسی نیز می‌شوند و در نهایت عمل کاشت را با دردهای بسیار همراه می‌کنند‌. لذا توصیه متخصصین ما بر این مورد است که حداقل یک هفته قبل از عمل کاشت از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایید.

مصرف داروهای ضد انعقاد خون
همان‌طور که می‌دانید کاشت موی طبیعی در بعضی از روش‌ها همواره با خون‌ریزی همراه است‌. همچنین پس از کاشت مو، خون رسانی به مو باید به بهترین نحو ممکن انجام شود اما مصرف داروهای ضد انعقاد خون نظیر وارفارین و هپارین سبب اخلال در خون رسانی و رقیق‌تر شدن خون می‌شود. در نتیجه اگر از چنین داروهایی استفاده می‌کنید حتما پزشک‌ خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

کاشت مو


داروهای مسکن و خواب‌آور
اگر از داروهای مسکن و خواب‌آور نظیر تری فلئوپرازین، آنتی هیستامین‌ها، استامینوفن، تیوریدازین، ‌کلرپرومازین، آلپرازولام و…استفاده می‌کنید حتما پزشک خود در جریان قرار دهید.

اطلاع رسانی از بیماری‌های خاص
افرادی که قصد کاشت مو دارند حتما باید در جلسه‌ی مشاوره، پزشک مورد‌نظر را از بیماری‌های خود آگاه کنند تا پزشک مربوطه بهترین تصمیم‌گیری را برای کاشت مو و روش انتخابی کاشت در نظر بگیرد.

تشخیص بیماری‌های هورمونی
حتما باید در نظر داشته باشید قبل از انجام کاشت مو کلینیک مورد‌نظر موظف است بیماری‌های هورمونی شما را با انجام آزمایشات مختلف بررسی کند چراکه یکی از عوامل تاثیرگذار بر ریزش مو تاثیر هورمون‌ها بر فولیکول‌های مو است . کلینیک تخصصی کاشت مو و ابرو ساعی با استقرار تکنسین آزمایشگاهی در محل کلینیک این امکان را قبل از انجام فرآیند کاشت برای شما انجام می‌دهد.

رنگ‌کردن و کوتاه‌کردن مو
بهتر است قبل از کاشت مو از رنگ کردن مو پرهیز کنید و اصلاح مو را وابسته به روش انجام عمل و منطقه مورد نظر انجام دهید.

چند نکته مهم برای روز کاشت
حتما روز عمل کاشت مو دوش بگیرید و این کار را با استفاده از شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های معمولی انجام دهید همچنین از حالت دهنده‌هایی نظیر چسب مو ژل مو،تافت، اسپری و… استفاده نکنید.

اگر از گلاه‌گیس استفاده می‌کنید روز قبل از عمل آن را از سر خود بردارید.

تا حد ممکن از لباس‌های دکمه‌‌دار استفاده کنید تا در هنگام پوشیدن لباس‌ها کشیدن لباس برروی سر موجب آسیب به گرافت‌های مو نشود.

شب قبل از عمل از غذاهای مفید نظیر سبزیجات استفاده کنید، صبحانه میل کنید و از خوردن قهوه و مواد حاوی کافئین پرهیز کنید.

بعد از انجام عمل کاشت از رانندگی و کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند پرهیز کنید.

استفاده از بهترین روش برای کاشت مو
شما می‌توانید با مراجعه به سایت کلینیک ساعی با انواع روش‌های کاشت مو از روش میکروگرافت گرفته تا FUT، مزوتراپی و… آشنا شده و بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید.

مجموعه آزمایشاتی که قبل از کاشت مو باید انجام شود.

باید در نظر داشته باشید قبل از کاشت مو کلینیک موردنظر باید آزمایشاتی را برای شما لحاظ کند که در زیر به چند مورد از مهم‌ترین این آزمایشات اشاره می‌کنیم:

  • CVC
  • FBS (BS)
  • BUN
  • CREATININ
  • PT
  • PTT
  • HIV
  • HbsAg
  • HbsAb
  • HCV
سعی کنید تمامی مواردی که در این مطالب ذکر شد را انجام دهید تا بتوانید از کاشت موی خود بهترین نتیجه را بدست آورید و در نظر داشته باشید انتخاب کلینیک مناسب جهت انجام کاشت مو در نتیجه‌گیری بهتر کاملا تاثیرگذار است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
38

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین