. . .

آموزش نکاتی برای نویسنده‌های تازه وارد

تالار مطالب آموزش نویسندگی

Telma _<

رمانیکی تلاشگر
رمانیکی
شناسه کاربر
2
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
72
نوشته‌ها
519
پسندها
3,231
امتیازها
143
محل سکونت
Shz

  • #1
1c868f78b0a6c82f0.gif

? کاربران، نویسندگان، مدیران و ویراستاران! درود! با عرض سلامی گرم خدمت شما، مایلم شما را به خواندن دقیق متن این تاپیک دعوت کنم؛ چرا که خط به خط پست های ارسالی برای هر نویسنده الزامیست.

?دوستانی که بدون توجه به آنچه می نویسند پیش می روند و اصلا نمی دانند گاهی این بی دقتی ها توهین به یک خواننده است!
?وقتی یک شخص برای رمان ما وقت می گذارد و با هیجان شروع به خواندن می کند، مطمئنا انتظاراتی نیز از نویسنده دارد! اما وقتی امیدش را با این بی دقتی ها و سطح قلم از دست می دهد، تمام زحمات نویسنده به باد می رود.
نویسندگان شاید ندانند اما از نظر یک خواننده، قبل از ژانر رمان، سطح نوشتاری آن اهمیت دارد! مثلا:

3.gif


?1. استفاده صحیح از علائم نگارشی و قرار دادن آن ها در جای مناسب.

نکته: 《 در قانون علامت گذاری، علائم نگارشی به کلمه قبل از خود چسبیده و از بعدی فاصله دارند.》



?2. دقت به نثر رمان.

( برخی نویسندگان بی اختیار دو نثر ادبی - محاوره را با هم در مونولوگ ها جا می دهند و این باعث انحراف متن و کم کردن جذابیت آن خواهد شد.)

?3. استفاده کردن از اموجی.

( برخی نویسندگان برای نشان دادن احساس و حالت شخصیت ها، از اموجی های متعدد استفاده می کنند و اصلا به این مورد دقت نمی کنند که وقتی رمان به صورت پی دی اف روی سایت اصلی قرار می گیرد تمام اموجی ها مانند مربع هایی هرز در وسط متن رمان خودنمایی می کنند.)

?4. فضا سازی مناسب و ریز بینانه.

نکته:《 برای پیشرفت در فضا سازی نویسندگان می توانند زمانی که وارد یک مکان جدید یا هر جای دیگر حتی خانه خود می شوند، تمام اشیاء و چیدمان اطرافشان را برای خود تعریف کنند. اینگونه تعریف فضا سازی برای آنها آسان شده و هر زمان می توانند بهترین استفاده را داشته باشند.》

?5. نوشتن صحیح کلمات.

( ممکن است با بی دقتی در نوشتن کلمات شکل املائ آنها به طور غلط نوشته شود و این چیز باعث کم شدن سطح نوشتاری نویسنده می شود بنابراین برای اطمینان بیشتر، در صورت شک کردن یا فراموش کردن شکل صحیح کلمه، پرس و جو کنید.)

39d10cf614591b0ff.gif

?دوستان گرامی! این تاپیک برای پیشرفت سطح قلم نویسندگان تازه وارد ایجاد شده است که به زودی توسط ویراستاران مجرب ما اداره خواهد شد؛ بنابراین هر شخصی می تواند آن را به دوستان نو قلم خود معرفی کند تا در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل، از دیگر کاربران و ویراستاران ما کمک بگیرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین