. . .

تمام شده نقد و تعیین سطح مجدد دلنوشته همچون شعله‌ای در باد | نامیدی در میان امید

تالار نقد شعر و دلنوشته‌ها
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

مدیر نقد

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
1521
تاریخ ثبت‌نام
2022-01-06
موضوعات
123
نوشته‌ها
495
راه‌حل‌ها
7
پسندها
921
امتیازها
308

  • #1
img_20210903_154342_706_rjie_rds9.jpg


دلنوشته: همچون شعله‌ای در باد
(من گریان و فریاد تو ۲)
نویسنده: @نا امیدی در میان امید
ژانر: تراژدی

مقدمه: آری، من گناه کارم چون بلد نبودم برایش مادری کنم.
نه، این نمی‌تواند حقیقت داشته باشد، من تمام تلاشم را به کار بردم. او بود که از حرف هایم سر در نمی‌آورد.
او بود که درس زندگانی را خوب نیاموخته بود. "سم" برای من پسری بود که او را تمام دارایی‌ام می‌دانستم. اما، حیف که نمی‌دانست.
من، یعنی مادرش نمی‌خواهد او را در آغوش کشد. چون برای این آغوش نکشیدن، دلیل محکمی داشتم و اما، فرزندم "سم" از آن اگاه نبود
لینک اثر:


منتقد: @ara.wr.o.o
تاریخ تحویل: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
مهلت اتمام:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
راه‌حل
*نقد دلنوشته همچون شعله‌‌ای در باد*

بـه نـام اولـین معـلم هسـتی

سلام چطورییی؟ بخش دوم دلنوشته ات هم نقدش به من خورد، بریم ببینیم داستان چیه😁

💜نام دلنوشته:
  1. خوب، نظرت چیه با اسم شروع کنیم؟ اول از همه، بیا ببینیم اسم رو بر چه اساس‌‌هایی نقد میکنن؟ بر سه اساس. اندازه اسم، سازگاری اسم با محتوا، کلیشه‌‌ای بودن یا نبودن اسم اثر. اول اندازه‌‌اش رو نگاه میندازیم. اندازه اسم، مطلقاً نباید خیلی طولانی باشه و بهترین انتخاب بین 1 الی 4 بخش هست. بیشتر از این، باعث طولانی بودن اسم میشه و جذابیتش برای مخاطب کم میشه. بخش های اسم اثرت رو باهم باز کنیم؟
    خوب، در واقع عنوان اثر تو از 4 بخش تشکیل شده! بخش هاش رو جدا کنیم؟ «همچون / شعله ای / در / باد»
    در نتیجه، میتونیم واضح بگیم این عنوان دیگه یکمی طولانی شده. اتفاقا همین طولانی بودنه، برخلاف اینکه...

ARA.O.O

فرازین بازنشسته
شاعر
کاربر منتخب
کاربر طلایی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
300
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-16
آخرین بازدید
موضوعات
519
نوشته‌ها
4,411
راه‌حل‌ها
183
پسندها
35,047
امتیازها
1,008
سن
19
محل سکونت
خرابه‌‌های خاطرات :‌‌)

  • #2
*نقد دلنوشته همچون شعله‌‌ای در باد*

بـه نـام اولـین معـلم هسـتی

سلام چطورییی؟ بخش دوم دلنوشته ات هم نقدش به من خورد، بریم ببینیم داستان چیه😁

💜نام دلنوشته:
  1. خوب، نظرت چیه با اسم شروع کنیم؟ اول از همه، بیا ببینیم اسم رو بر چه اساس‌‌هایی نقد میکنن؟ بر سه اساس. اندازه اسم، سازگاری اسم با محتوا، کلیشه‌‌ای بودن یا نبودن اسم اثر. اول اندازه‌‌اش رو نگاه میندازیم. اندازه اسم، مطلقاً نباید خیلی طولانی باشه و بهترین انتخاب بین 1 الی 4 بخش هست. بیشتر از این، باعث طولانی بودن اسم میشه و جذابیتش برای مخاطب کم میشه. بخش های اسم اثرت رو باهم باز کنیم؟
    خوب، در واقع عنوان اثر تو از 4 بخش تشکیل شده! بخش هاش رو جدا کنیم؟ «همچون / شعله ای / در / باد»
    در نتیجه، میتونیم واضح بگیم این عنوان دیگه یکمی طولانی شده. اتفاقا همین طولانی بودنه، برخلاف اینکه محتوای عنوانی که انتخاب کردی و مفهومش خیلی جالبه، اما از زیباییش کم میکنه. به نظر شخص خودم، اینکه شعله رو در باد تصور کردی که نشانی از بودن در معرض سختی و لبه‌‌ی نابودیه، خیلی جالبه؛ منتها طول زیاد اسم، این جذابیت رو با خودش، حل میکنه.
  2. بریم سراغ قدم بعدی. بیا ببنیم اول مفهومی که عنوانت داره چیه، بعد ببینیم با محتوا سازگار بود؟ من از عنوانت این مفهوم رو میگیرم که یه شخص در معرض سختی خیلی زیاده و رو به فنا شدن! با محتوات مَچ شده بود؟ تقریبا آره؛ غم بزرگی که توی دل مادر سم یا همون مرگ بود و با کلمات زیبات نمایشش دادی، این سختی رو نمود میداد. پس سازگاری عنوان و محتوا، کماکان دیده میشد و احساس تراژدی، توی هردوشون مشترک بود.
  3. بریم سراغ آخرین جنبه‌ی نقد اسم که کلیشه ست. کلیشه چی میگه؟ میگه ببین، داری یه اثری مینویسی، سعی کن توی انتخاب اسمش از کلماتی استفاده نکنی که قبلا خیلی جاها استفاده شدن و این باعث میشه عنوانت، کلیشه بشه و از جذابیتش، کم. حالا عنوان تو کلیشه ای بود؟ با سرچی که من توی گوگل کردم، متوجه شدم از کل عنوانت شاید یه چند باری از شعله و باد توی اسامی آثار مختلف استاده شده بود؛ ولی جالب بود که بگم نه؛ ترکیب اسمیت کلیشه ای نیست و مفهومش طوری بوده اثر کم کلیشه‌‌اش رو بپوشونه و این، قابل تحسیه.

💜ژانر:
  • بریم بپردازیم به بخش ژانر. ژانر، چهارچوب و سبک اثر رو تعیین میکنه و ذکر ژانر درست در بخش ژانر خیلی مهمه تا خواننده از همون شروع بدونه با چه سبک نوشته ای سر و کار داره. براساس عنوان و محتوات، واضحاً میشه نتیجه گرفت تراژدی و اجتماعی، قالب آثارت هستن و تو هم توی بخش ژانر، تراژدی رو ذکر کرده بودی، حالا توصیه میکنم بهش اجتماعی رو هم اضافه کنی.

💜مقدمه:
  • خببب به مقدمه رسیدیم که از بخش های مهم یک اثره و بازتاب دهنده ی احساساتی که درون متن، قراره نمود پیدا کنه! اول بیا ببینیم مقدمه چی بود؟ پرداختن به احساسات موجود در بطن متن با به کار گیری متن ادبی بخشی از خود محتوا یا سروده های اشخاص برجسته یا نویسه خود نویسنده. در واقع به زبون ساده، مقدمه کیلیتی از احساسات حاکم بر فضا رو در یک نگاه، برای ما بازگو میکنه.
  • حالا مقدمه‌‌ی تو چطور بود؟ از زبان مرگ یا مادر سم گفتی و به نظر به طور کلی، متن متوسطی بود. از نظر محتوایی، احساسات مادر سم رو از مرگ پسرش علی رغم تلاش های زیادی که کرد، خوب بازتاب دادی؛ اما چیزی که هنوز جا داره، گیرایی متنته. یعنی من سازگاری مقدمه با محتوا و تا حدودی عنوان رو میدیدم؛ اما لحنت و شیوایی بیانت انقدر کافی نبود که منِ مخاطب واقعاً این اندوه رو احساساس کنم. پس، باید روی اثرگذاری بیانت کار کنی.

💜جلد:
بریم سراغ جلد! جلد آثار مهمن دیگه قطعا، چون جزو اولین چیزهایی هستن که جلوی چشم خواننده میان و باید با محتوا و عنوان سازگار باشن تا درکنار جذابیتشون، جلب نظر خواننده کنن! کلا جلدها رو بر سه اساس نقد میکنیم؛ سازگاری جلد با محتوا و عنوان، ترکیب رنگی جلد و نهایتاً، کیفیت و جذابیتش. بریم ببینیم جلد تو بر اساس همه این ها چطور بود؟
  • سازگاری با محتوا و عنوان، خوب با عنوان واقعاً سازگاریش حس میشد و از اونجایی هم که محتوا، تشبیه کاملی از عنوان بود، پس عالی سازگاریش حس شد!
  • ترکیب رنگی چیه؟ اینکه رنگاش روی جلد باهم اوکی باشن؟ نه، ترکیب رنگی به معتای سازگاری رنگ های به کار رفته توی جلد با محتواست. مثلا برای آثار طنز از رنگ های روشن استفاده میکنیم، عاشقانه سرخ و شاد، پلیسی و جنایی رنگ های دارک و تراژدی، تیره. حالا محتوای تو که تراژدی بود، در واقع باید بگم ترکیب رنگی تا حدودی رعایت شده بود. گرچه ترکیب بندی روشن توش دیده میشد؛ اما تیره پس زمینه تراژدیش رو به نمایش میگذاشت.
  • کیفیت عکس و جذابیتش چطور بود؟ خوب، باکیفیت که بود و شکی درش نیست، طراحت هم خوش سلیقه بود! چی بگم دیگه؟ عالی!

💜سیر:
  • سیر چیه به نظرت؟ آره، پیشروی متن. در حقیقت سیر، سرعت رخ دادن وقایع یا چینش توصیفات + بیان واژگان و جملات در کنار هم هستن. یه سیر خوب، اینطوریه که سرعتش متعادله، بیانش تاثیرگذاره و محتواش رو در مسیر و مجرای ایده اصلی، پیش میبره.
  • بپردازیم به سیر تو! سرعتش؟ مثل بخش اول این دلنوشته، عالیه مشکلی نمیبینم؛ ولی یادته توی نقد قبلی درمورد بخش اول این دلنوشته چی گفته بودم؟ گفتم سرعتت خوبه و توصیفاتت خاص؛ یعنی ایده پردازی هات رو واقعا دوست دارم، حتی رمانت هم همین بود! پس تو ذهن خیلی بازی داری، منتها هنوز توی بیانت ضعف داری. یعنی من اندوه بیانت رو حس میکنم؛ ولی کامل باهاش اخت نمیشم. متوجه بیان تراژدیت میشم؛ ولی طوری درکش نمیکنم که بگم وای این متنه رو بخون! احساساتم زیر و رو شد! پس رو سبک بیانت کار کن؛ راه حلش نوشتن زیاد و خوندن زیاده این سبک نوشته هاست.

💜توصیفات:
  • توصیفات شامل چند جنبه مختلفه؛ توصیف مکان، زمان، شخصیت، حالت و احساسات. منتها ما توی دلنوشته فقط توصیف احساسات رو داریم و باقی ابعاد، دیده نمیشن. پس در نتیجه باید نهایت توانمون رو در رابطه با توصیف احساس بذاریم دیگه، چون فقط همین یه جنبه توصیف رو داریم و اگه همینم خراب کنیم، کل محتوا از حالت دلنشین در میاد.
  • حالا، توصیفات تو چطور بود؟ درواقع بالاتر ریز اشاره زدم؛ توصیفاتت خاصه و من واقعا بیانت رو دوست دارم؛ اما باید روی گیرایی بیانت همچنان کار کنی. توصیفاتت خیلی خوبن ولی بیانت نمیذاره این توصیفات ناب خودشون رو نشون بدن. یعنی من تنها ایراد رو توی نحوه بیانت میدونم که گیرایی کافی رو نداره.

💜آرایه های ادبی:
  • آرایه های ادبی، باعث پیچش منظور اصلی نویسنده و افزایش زیبایی بیان میشن؛ پس قطعا در زمینه دلنوشته نویسی اهمیت زیادی دارن و گیرایی بیان رو، چند برابر میکنن.
    خوب، با این تفاسیر فکر میکنم خودتم درک کردی که برای افزایش کیفیت بیانت، باید کاربرد آرایه های ادبی رو بیشتر کنی. اتفاقاً توی محتوات هم من کمبود آرایه ادبی رو حس کردم. کنایه، استعاره، تشبیه، پارادوکس و حس آمیزی پتانسیل زیادی برای به کار برده شدن، دارن.

💜نثر:
  • سه نوع نثر رایج داریم عزیزم؛ معیار، ادبی و محاوره. توی متن تو، انتخاب روی ادبی بود و مشکلی توی رعایتش ندیدم و جایی نبود که پراکندگی داشته باشه؛ اتفاقا بعد از خوندن رمانت (در آستانه مرگ) ک البته تصمیم گرفتی تغییرش بدی، به این نتیجه رسیدم که ادبی با توصیفات و بیان تو، خیلی خوب جور میشه$_$

💜رعایت پارت نویسی:
  • برای دلنوشته، خطوط پارت توی گوشی باید حداقل 10 خط کامل باشه و سیستم، فکر کنم 4 خط. بر این اساس، پارت هات از حد تعیین شده بیشتر بودن و از یه جهت دیگه، من رعایت شدن هدفمند بودن پارت ها رو، مشخصاً میدیدم که هر پارت، به بیان یه چیز مشخص میپرداختی که این، قابل تحسینه:smoking:

💜سخن منتقد:
  • خوب عزیزم، به آخر نقد رسیدیم. بخوام یه جمع بندی بکنم، ایده هات و توصیفاتت نابن ولی فقط باید روی بیانت کار کنی تا گیرا بشه-* خسته نباشی🌹
من از دید خودم و براساس نقدهایی که خوندم و یا دلنوشته هایی که دیدم نقد کردم و پوزش میخوام اگه منجر به ناراحت شدن شما شدم؛ اما نقد، با هدف نشون دادن بهترین راه ها برای پیشرفت هست، نه کوبش مخاطب-* واقعا برات آرزوی پیشرفت و موفقیت میکنم

قلمت مانا و ماندگار-*

سطح: طلایی

@مدیر نقد
 
  • لایک
  • گل رز
  • جذاب
واکنش‌ها[ی پسندها]: 3 users

مدیر نقد

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
1521
تاریخ ثبت‌نام
2022-01-06
موضوعات
123
نوشته‌ها
495
راه‌حل‌ها
7
پسندها
921
امتیازها
308

  • #3
*نقد دلنوشته همچون شعله‌‌ای در باد*

بـه نـام اولـین معـلم هسـتی

سلام چطورییی؟ بخش دوم دلنوشته ات هم نقدش به من خورد، بریم ببینیم داستان چیه😁

💜نام دلنوشته:
  1. خوب، نظرت چیه با اسم شروع کنیم؟ اول از همه، بیا ببینیم اسم رو بر چه اساس‌‌هایی نقد میکنن؟ بر سه اساس. اندازه اسم، سازگاری اسم با محتوا، کلیشه‌‌ای بودن یا نبودن اسم اثر. اول اندازه‌‌اش رو نگاه میندازیم. اندازه اسم، مطلقاً نباید خیلی طولانی باشه و بهترین انتخاب بین 1 الی 4 بخش هست. بیشتر از این، باعث طولانی بودن اسم میشه و جذابیتش برای مخاطب کم میشه. بخش های اسم اثرت رو باهم باز کنیم؟
    خوب، در واقع عنوان اثر تو از 4 بخش تشکیل شده! بخش هاش رو جدا کنیم؟ «همچون / شعله ای / در / باد»
    در نتیجه، میتونیم واضح بگیم این عنوان دیگه یکمی طولانی شده. اتفاقا همین طولانی بودنه، برخلاف اینکه محتوای عنوانی که انتخاب کردی و مفهومش خیلی جالبه، اما از زیباییش کم میکنه. به نظر شخص خودم، اینکه شعله رو در باد تصور کردی که نشانی از بودن در معرض سختی و لبه‌‌ی نابودیه، خیلی جالبه؛ منتها طول زیاد اسم، این جذابیت رو با خودش، حل میکنه.
  2. بریم سراغ قدم بعدی. بیا ببنیم اول مفهومی که عنوانت داره چیه، بعد ببینیم با محتوا سازگار بود؟ من از عنوانت این مفهوم رو میگیرم که یه شخص در معرض سختی خیلی زیاده و رو به فنا شدن! با محتوات مَچ شده بود؟ تقریبا آره؛ غم بزرگی که توی دل مادر سم یا همون مرگ بود و با کلمات زیبات نمایشش دادی، این سختی رو نمود میداد. پس سازگاری عنوان و محتوا، کماکان دیده میشد و احساس تراژدی، توی هردوشون مشترک بود.
  3. بریم سراغ آخرین جنبه‌ی نقد اسم که کلیشه ست. کلیشه چی میگه؟ میگه ببین، داری یه اثری مینویسی، سعی کن توی انتخاب اسمش از کلماتی استفاده نکنی که قبلا خیلی جاها استفاده شدن و این باعث میشه عنوانت، کلیشه بشه و از جذابیتش، کم. حالا عنوان تو کلیشه ای بود؟ با سرچی که من توی گوگل کردم، متوجه شدم از کل عنوانت شاید یه چند باری از شعله و باد توی اسامی آثار مختلف استاده شده بود؛ ولی جالب بود که بگم نه؛ ترکیب اسمیت کلیشه ای نیست و مفهومش طوری بوده اثر کم کلیشه‌‌اش رو بپوشونه و این، قابل تحسیه.

💜ژانر:
  • بریم بپردازیم به بخش ژانر. ژانر، چهارچوب و سبک اثر رو تعیین میکنه و ذکر ژانر درست در بخش ژانر خیلی مهمه تا خواننده از همون شروع بدونه با چه سبک نوشته ای سر و کار داره. براساس عنوان و محتوات، واضحاً میشه نتیجه گرفت تراژدی و اجتماعی، قالب آثارت هستن و تو هم توی بخش ژانر، تراژدی رو ذکر کرده بودی، حالا توصیه میکنم بهش اجتماعی رو هم اضافه کنی.

💜مقدمه:
  • خببب به مقدمه رسیدیم که از بخش های مهم یک اثره و بازتاب دهنده ی احساساتی که درون متن، قراره نمود پیدا کنه! اول بیا ببینیم مقدمه چی بود؟ پرداختن به احساسات موجود در بطن متن با به کار گیری متن ادبی بخشی از خود محتوا یا سروده های اشخاص برجسته یا نویسه خود نویسنده. در واقع به زبون ساده، مقدمه کیلیتی از احساسات حاکم بر فضا رو در یک نگاه، برای ما بازگو میکنه.
  • حالا مقدمه‌‌ی تو چطور بود؟ از زبان مرگ یا مادر سم گفتی و به نظر به طور کلی، متن متوسطی بود. از نظر محتوایی، احساسات مادر سم رو از مرگ پسرش علی رغم تلاش های زیادی که کرد، خوب بازتاب دادی؛ اما چیزی که هنوز جا داره، گیرایی متنته. یعنی من سازگاری مقدمه با محتوا و تا حدودی عنوان رو میدیدم؛ اما لحنت و شیوایی بیانت انقدر کافی نبود که منِ مخاطب واقعاً این اندوه رو احساساس کنم. پس، باید روی اثرگذاری بیانت کار کنی.

💜جلد:
بریم سراغ جلد! جلد آثار مهمن دیگه قطعا، چون جزو اولین چیزهایی هستن که جلوی چشم خواننده میان و باید با محتوا و عنوان سازگار باشن تا درکنار جذابیتشون، جلب نظر خواننده کنن! کلا جلدها رو بر سه اساس نقد میکنیم؛ سازگاری جلد با محتوا و عنوان، ترکیب رنگی جلد و نهایتاً، کیفیت و جذابیتش. بریم ببینیم جلد تو بر اساس همه این ها چطور بود؟
  • سازگاری با محتوا و عنوان، خوب با عنوان واقعاً سازگاریش حس میشد و از اونجایی هم که محتوا، تشبیه کاملی از عنوان بود، پس عالی سازگاریش حس شد!
  • ترکیب رنگی چیه؟ اینکه رنگاش روی جلد باهم اوکی باشن؟ نه، ترکیب رنگی به معتای سازگاری رنگ های به کار رفته توی جلد با محتواست. مثلا برای آثار طنز از رنگ های روشن استفاده میکنیم، عاشقانه سرخ و شاد، پلیسی و جنایی رنگ های دارک و تراژدی، تیره. حالا محتوای تو که تراژدی بود، در واقع باید بگم ترکیب رنگی تا حدودی رعایت شده بود. گرچه ترکیب بندی روشن توش دیده میشد؛ اما تیره پس زمینه تراژدیش رو به نمایش میگذاشت.
  • کیفیت عکس و جذابیتش چطور بود؟ خوب، باکیفیت که بود و شکی درش نیست، طراحت هم خوش سلیقه بود! چی بگم دیگه؟ عالی!

💜سیر:
  • سیر چیه به نظرت؟ آره، پیشروی متن. در حقیقت سیر، سرعت رخ دادن وقایع یا چینش توصیفات + بیان واژگان و جملات در کنار هم هستن. یه سیر خوب، اینطوریه که سرعتش متعادله، بیانش تاثیرگذاره و محتواش رو در مسیر و مجرای ایده اصلی، پیش میبره.
  • بپردازیم به سیر تو! سرعتش؟ مثل بخش اول این دلنوشته، عالیه مشکلی نمیبینم؛ ولی یادته توی نقد قبلی درمورد بخش اول این دلنوشته چی گفته بودم؟ گفتم سرعتت خوبه و توصیفاتت خاص؛ یعنی ایده پردازی هات رو واقعا دوست دارم، حتی رمانت هم همین بود! پس تو ذهن خیلی بازی داری، منتها هنوز توی بیانت ضعف داری. یعنی من اندوه بیانت رو حس میکنم؛ ولی کامل باهاش اخت نمیشم. متوجه بیان تراژدیت میشم؛ ولی طوری درکش نمیکنم که بگم وای این متنه رو بخون! احساساتم زیر و رو شد! پس رو سبک بیانت کار کن؛ راه حلش نوشتن زیاد و خوندن زیاده این سبک نوشته هاست.

💜توصیفات:
  • توصیفات شامل چند جنبه مختلفه؛ توصیف مکان، زمان، شخصیت، حالت و احساسات. منتها ما توی دلنوشته فقط توصیف احساسات رو داریم و باقی ابعاد، دیده نمیشن. پس در نتیجه باید نهایت توانمون رو در رابطه با توصیف احساس بذاریم دیگه، چون فقط همین یه جنبه توصیف رو داریم و اگه همینم خراب کنیم، کل محتوا از حالت دلنشین در میاد.
  • حالا، توصیفات تو چطور بود؟ درواقع بالاتر ریز اشاره زدم؛ توصیفاتت خاصه و من واقعا بیانت رو دوست دارم؛ اما باید روی گیرایی بیانت همچنان کار کنی. توصیفاتت خیلی خوبن ولی بیانت نمیذاره این توصیفات ناب خودشون رو نشون بدن. یعنی من تنها ایراد رو توی نحوه بیانت میدونم که گیرایی کافی رو نداره.

💜آرایه های ادبی:
  • آرایه های ادبی، باعث پیچش منظور اصلی نویسنده و افزایش زیبایی بیان میشن؛ پس قطعا در زمینه دلنوشته نویسی اهمیت زیادی دارن و گیرایی بیان رو، چند برابر میکنن.
    خوب، با این تفاسیر فکر میکنم خودتم درک کردی که برای افزایش کیفیت بیانت، باید کاربرد آرایه های ادبی رو بیشتر کنی. اتفاقاً توی محتوات هم من کمبود آرایه ادبی رو حس کردم. کنایه، استعاره، تشبیه، پارادوکس و حس آمیزی پتانسیل زیادی برای به کار برده شدن، دارن.

💜نثر:
  • سه نوع نثر رایج داریم عزیزم؛ معیار، ادبی و محاوره. توی متن تو، انتخاب روی ادبی بود و مشکلی توی رعایتش ندیدم و جایی نبود که پراکندگی داشته باشه؛ اتفاقا بعد از خوندن رمانت (در آستانه مرگ) ک البته تصمیم گرفتی تغییرش بدی، به این نتیجه رسیدم که ادبی با توصیفات و بیان تو، خیلی خوب جور میشه$_$

💜رعایت پارت نویسی:
  • برای دلنوشته، خطوط پارت توی گوشی باید حداقل 10 خط کامل باشه و سیستم، فکر کنم 4 خط. بر این اساس، پارت هات از حد تعیین شده بیشتر بودن و از یه جهت دیگه، من رعایت شدن هدفمند بودن پارت ها رو، مشخصاً میدیدم که هر پارت، به بیان یه چیز مشخص میپرداختی که این، قابل تحسینه:smoking:

💜سخن منتقد:
  • خوب عزیزم، به آخر نقد رسیدیم. بخوام یه جمع بندی بکنم، ایده هات و توصیفاتت نابن ولی فقط باید روی بیانت کار کنی تا گیرا بشه-* خسته نباشی🌹
من از دید خودم و براساس نقدهایی که خوندم و یا دلنوشته هایی که دیدم نقد کردم و پوزش میخوام اگه منجر به ناراحت شدن شما شدم؛ اما نقد، با هدف نشون دادن بهترین راه ها برای پیشرفت هست، نه کوبش مخاطب-* واقعا برات آرزوی پیشرفت و موفقیت میکنم

قلمت مانا و ماندگار-*

سطح: طلایی

@مدیر نقد

نویسنده: @نا امیدی در میان امید
منتقد: @ara.wr.o.o

اختصاصی: است
سطح: طلایی

@Nil֎֎far
@مدیر تایپ
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users

Miss Nili

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
معاون
رمانیکی‌نویس
نام هنری
ماهِ نیلگون
انتشاریافته‌ها
4
شناسه کاربر
277
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
آخرین بازدید
موضوعات
375
نوشته‌ها
4,810
راه‌حل‌ها
74
پسندها
32,032
امتیازها
837
محل سکونت
آغوش مــآه

  • #4
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین