. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی فیلم The Djinn

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,698
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
فیلم The Djinn در ژانر ترسناک داستان پسری لال به نام دیلان است که با داشتن تراموایی از گذشته، خود را برای از دست دادن مادرش و همچنین لال بودنش سرزنش میکند، و حالا باید به خانه پدر خود نقل مکان کند.
در نبود پدر به جست و جو در خانه میپردازد و وقتی آرزو میکند تا بزرگترین آرزوی قلبی اش یعنی توانایی صحبت کردن را برآورده کند، در آپارتمان پدرش با هیولایی شوم محبوس میشود.

دیلان مانند هر انسانی در تلاش برای برآورده کردن آرزویش در راه اشتباهی قدم بر میدارد، و این اشتباه به بهای روح اش است. با وجود دانستن تمام خطرات این ریسک را میپذیرد. اما این سایه های سیاه راهی را برای برآورده کردن آرزوها انتخاب میکنند که شخص از خواسته خود پشیمان شود.
نقد فیلم The Djinn ؛ الجن 2021

دیوید چاربونیر، جاستین پاول که در فیلم The Boy Behind the Door دو پسر بچه کم سن و سال را به چالش ترسناکی کشانده بودند، در فیلم جدیدشان با نامی ماوراالطبیعی The Djinn، با استفاده از همان فرضیه اصلی، یعنی به دام انداختن یک قهرمان جوان در خانه ای با کینه توزی بدخواه، و یا همان جن، استفاده کرده اند. جنی که در ازای برآورده کردن آرزوها روح آنها را تسخیر میکند.

آنها در فیم The Djinn با میزان دیالوگ کمتر نسبت به فیلم اول، و حتی فضایی محدودتر صحنه های دلهره آور بیشتری را خلق کرده اند. فیلم الجن غذای مناسبی برای روح فراهم نمیکند اما دوز فشرده ای از هیجان و استرس را به همراه دارد.
ستارگان فیلم الجن 2021 شامل: ازرا دوی (Ezra Dewey) در نقش دیلان (Dylan Jacobs)، راب براونستین (Rob Brownstein) در نقش مایکل (Micheal Jacobs) و توی پو (Tevy Poe) در نقش میشل میباشد.

نقد فیلم The Djinn ؛ دوستی با اجنه​

یک خانه جدید میتواند ترسناک باشد، البته فقط به این دلیل که هنوز ناشناخته است. این ترسناک ترین چیز در مورد The Djinn است. یک فیلم ترسناک جدید در مورد جنی شیطانی به دنبال پسری نوجوان که صحبت نمیکند. این جمله ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در فیلم الجن واقعاً طرح زیادی وجود ندارد و اتفاق بیشتری نمیافتد.

ظاهرا جن دیلان در مقابل آسیب های دوران کودکی او می ایستد که از جمله آنها عدم وجود مادر دیلان است. دیلان پیوسته از خود میپرسد؛
فکر میکنی اگر من متفاوت نبودم مادرم میماند؟
نقد فیلم The Djinn ؛ الجن 2021

اما به خاطر روش های نه چندان خوش برای اظهار اجنه، آنطور که انتظار میرود جن ها دیلان را یاری نمیکنند. پس با وجود اینکه فیلم The Djinn مشکلی با هیولا و جن ها ندارد به نظر میرسد آنها با خانه ای که شکار میکنند ارتباط چندانی ندارند.

نقد فیلم The Djinn ؛ تیر از کمان رها شده است​

ما واقعاً چیز زیادی در مورد دیلان، یا ارتباط او با دنیای خارج نمیدانیم، و این فقط به این دلیل نیست که او خانه جدید خود را ترک نمیکند. با این حال، او از گوش دادن به موسیقی پاپ از رادیو لذت میبرد (زیرا متعلق به دهه 80 است). و به نظر میرسد که رابطه خوبی با پدرش در رابطه با کتابهای تصویری دارد، همانطور که میبینیم مایکل با صدای بلند یک بخش مهم از پینوکیو را میخواند، و پایان آن تنها بخش مهم است: و آنچه که انجام شده است دیگر قابل برگشت نیست.
 

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,698
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #2
نقد فیلم The Djinn ؛ الجن 2021

به نظر میرسد دیلان تا حدودی از گذشته تاریک خانه جدید خود آگاه است، زیرا در یک صحنه کوتاه اول فیلم، از مایکل میپرسد: “آیا مردی که قبلاً در اینجا زندگی میکرد واقعاً اینجا مرده است؟” و همچنین مایکل روزنامه ای را با یک عنوان جالب توجه کنار میگذارد: “شب وحشت”. اوه! برخی از این نقاط داستان بیش از سایر قسمت ها حائز اهمیت اتد.

متأسفانه، این صحنه های تثبیت کننده چیزهای بسیار بیشتری از آنچه در بقیه فیلم ارائه شده است، میدهند. زیرا زمانی که دیلان با بی احتیاطی جن را برای بازگرداندن صدایش، زندگی در خانه قبلی خود و آرامش خاطر احضار میکند، The Djinn بیشتر از اینکه با کودک درگیر شود و او را بترساند، از ترس کودک جلوگیری میکند. که این مورد از هیجان فیلم کاسته است.
به نظر میرسد کارگردانان نمیدانند یا خیلی به آنچه در مورد دیلان میگذرد اهمیت نمیدهند. آنها اغلب او را به عنوان کودکی بی گناه در جنگل معرفی میکنند که برخلاف قضاوت خوب، تصمیمی بسیار بد میگیرد که قابل برگشت نیست.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین