. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی فیلم از شر شیطان نجاتمان بده

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,862
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,680
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
کارگردان فیلم «شوم / Sinister » چیزی بهتر از ملغمه ای زشت و شلخته از اقتباس‌های ربوده شده از دو فیلم «جن گیر / The Exorcist» و «هفت / Seven» از آب در نیامده است. ظاهراً این فیلم درباره اهمیت خانواده و ناجیان مسیح وار انسان‌ها است که از هیچ کاری برای محافظت از کودکان (و گاهی اوقات زنان) خود دریغ نمی‌کنند، اما دِریکسون و همکارش “پُل هَریس بُردمَن” به جزئیات نخ نما و جلف داستان واقعی «جن گیری» خود چسبیده‌اند و برای رو کردن انگیزه های شخصیت‌های داستان هرگز فراتر از فیگورهای کلیشه ای نمی‌روند.

بسیاری از کاستی‌ها و نقاط ضعف خلاقانه «از شر شیطان نجاتمان ده»، نتیجه ضعف توجه دِریکسون و بُردمَن به موضوع شک به مقدسات و توبه از گناه است. برای مثال “اِریک بانا” در نقش گروهبان رالف سارچی، یکی از اعضای جن زده اداره پلیس نیویورک، به سادگی می‌داند که چه وقت قرار است اتفاقات بدی دور و برش رخ دهند، چون او به یک حس ششم رادار گونه مجهز است. این رادار فوق طبیعی، سارچی و همکار از خود راضی‌اش باتلِر (با بازی جوئل مَک هال) را به سوی مجموعه ای از خشونت‌های خانوادگی مرتبط با هم هدایت می‌کند. در تمامی موارد، هر گاه والدین از کودکان خود سوءاستفاده می‌کنند یک شخصیت مرموز (با بازی شون هَریس) همیشه آن اطراف پرسه می‌زند و دیوارنوشت های خوانا و شومی را به زبان لاتین روی دیوار نقاشی می‌کند. در هر مورد، سارچی سرکش ردپای یک کشیش عضو فرقه یسوعی معروف به پدر مِندوزا (با بازی اِدگار رامیرِز) را پیدا می‌کند که گویی سعی می‌کند سارچی شکاک را به پذیرش محدودیت‌های انسانی اش وادار کند. این دو مرد خشن (اما منصف!) بعد از این که کودکان بیشتری تهدید می‌شوند، از حیوانات بیشتری سوءاستفاده می‌شود و با زنان بیشتری همچون کالا رفتار می‌شود ناگزیر با یکدیگر تیمی را تشکیل می‌دهند.

فیلم دِریکسون و بُردمَن، چیزی فراتر از صرفاً یک نمایش ترحم برانگیز از جنون سارچی است. اگر فیلم حتی اندکی به اظهارات سارچی واقعی نزدیک بود، می‌شد آن را پذیرفت؛ اما سارچی فیلم در حد خل بازی‌های شخصیت مجنون «راننده تاکسی / Taxi Driver» باقی می‌ماند. در عوض او هرگاه وارد خانه قربانیان می‌شود، شاهد حضور چندین صلیب، یک زن ایتالیایی اغواگر مضحک، یک جسد بادکرده، خرت و پرت‌های ترسناک زیرزمینی، و اثاثیه متلاشی شده هستیم که برای به گریه انداختن “باب ویلا” (شومَن آمریکایی) کافی هستند. تنها شخصیتی که در این فیلم خوی و منش انسانی دارد، جن، همسر سارچی (با بازی اولیویا مان) است، که او نیز از نبودن سارچی در کنارش حتی وقتی که در خانه حضور دارد، غمگین و افسرده است.

دنیای «از شر شیطان نجاتمان ده» به یک انسان واقعی نیاز دارد تا تمام خرابکاری‌های پدران شرور و غایب را سر و سامان دهد. مرام مردسالارانه فیلم خیلی زود وقتی که دِریکسون و بُردمَن با زنان مقابل سارچی و مِندوزا شوخی‌های دم دستی می‌کنند رو می‌شود. اول، غریبه ای را داریم که در حالت م×س×ت×ی با مِندوزا در پاتوق همیشگی‌اش برخورد می‌کند و نفس زنان به او می‌گوید: «چقدر ع×ر×ق کردی» و مِندوزا با حالتی خسته به او جواب می‌دهد ک شـ×ر×ا×ب برایش مثل دارو است. بعد جین (با بازی اولیویا هورتون) را داریم که اولین مادر جن زده ای است که سارچی سراغش می‌رود.

وقتی او را دستگیر می‌کند، جین با «متخصصصصصصص» خواندن مِندوزا او را مسخره می‌کند. هورتون این را با چنان غیظ کفرآمیزی بیان می‌کند. که بیننده را به یاد یک گالوم عروسکی در شمایل پیتر لور می‌اندازد. اما جین اصلاً شخصیت خنده داری ندارد چون به وضوح انسان ناپاکی است. در این صحنه تا قبل از این که اتفاقات تراژدیک به بدترین شکل ممکن او را به یک انسان [خوب] تبدیل کنند، جین چیزی شبیه یک جوک ترسناک است.
بی شک چند چیز به طور ذاتی می‌توانند یک فیلم ترسناک متوسط را تا حدی جذاب کنند: اصرار داشتن بر این که زنان ابزاری برای پیش بردن داستانند، پدرها همیشه بهترین کار را می‌دانند و کودکان مُرده بهترین راه برای تسخیر قلب بیننده هستند. اما دِریکسون و بُردمَندآن قدر خود را مشغول جزئیات ترسناک کلیشه ای مانند گربه ای که روده‌هایش بیرون ریخته و یک جغد عروسکی چاق جن زده می‌کنند.
داستان فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده)

از محتوا و داستان فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) چقدر اطلاع دارید؟ فیلم‌نامه ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) توسط اسکات دریکسون و Paul Harris Boardman نوشته شده است.

در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانه‌ای اثر و یا توسط دیگر رسانه‌ها درباره داستان ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) منتشر شده است، می‌خوانیم: «یک افسر پلیس به نام "سارچی" که زندگی پر مشغله ای دارد ، درگیر یک پرونده قتل سریالی هولناک می شود اما به دلیل اینکه به تنهایی قادر به حل این پرونده عجیب نیست، تصمیم می گیرد از یک کشیش متخصص در جن گیری کمک بگیرد اما…»

فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخص‌های متعدد و گوناگونی می‌توان گفت آثار مرتبط فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) عبارت است از: .

فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) و کارنامه فعالیت کارگردان و بازیگران

از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) نیز آمارها و نکات جذابی را می‌توان بیان کرد. براساس آمارها فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) به طور متوسط فعالیت 7ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) بهترین اثر Chris Coy در حرفه بازیگری محسوب می‌شود.
براساس امتیاز مردم فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) یکی از 4 اثر شاخص اسکات دریکسون در حرفه کارگردانی محسوب می‌شود.
فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) براساس امتیاز مردم به آثار یکی از 4 اثر شاخص اسکات دریکسون در حرفه نویسندگی محسوب می‌شود.
1 تن از بازیگران ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده)، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده است، در واقع در ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) 1 فیلم اولی بوده است: Olivia Horton.
همچنین اسکات دریکسون کارگردان ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) اولین همکاری خود با بازیگرانی چون اریک بانا، ادگار رامیرز، الیویا مان، Chris Coy، Dorian Missick، Sean Harris، Joel McHale، Mike Houston، Lulu Wilson، Daniel Sauli، Antoinette LaVecchia و Jenna Gavigan را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) نیز 78 همکاریِ اول رخ داده، به‌عبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 13 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 78 همکاری برای اولین‌مرتبه در ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) رخ داده است. مانند: اریک بانا و ادگار رامیرز، الیویا مان و Chris Coy، Dorian Missick و Sean Harris، Joel McHale و Mike Houston، Lulu Wilson و Olivia Horton.

عوامل فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده)

در مجموع بیش از 15 نفر در تولید فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) نقش داشته‌اند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.

اطلاعات فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده)


تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) 25 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخش‌های ویدئو و تیزر فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده)، حواشی فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده)، دیالوگ برتر فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده)، سوتی فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) و نقد فیلم ما را از شیطان برهان (از شر شیطان نجاتمان ده) هنوز موردی ثبت نشده است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین