. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی سریال کیمیای روح

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1

داستان سریال کره ای کیمیای روح 2022​

سریال Alchemy of Souls 2022 / سریال کره ای کیمیای روح 2022

ماجراها در سرزمینی جادویی به نام “داهو” اتفاق می‌افتد. همه موجودات زنده در این دنیا دارای انرژی هستند و به کسانی که توانایی کنترل آن‌ها را دارند جادوگر می‌گویند. در میان طلسم‌هایی که این جادوگرها انجام می‌دهند، طلسمی به نام «تغییر روح» یا همان کیمیاگری و جابجایی روح به جسمی دیگر وجود دارد که با کمک سنگ یخ و تنها توسط جادوگرانی که قدرت معنوی بالایی دارند انجام می‌شود، اما به دلیل خطری که دارد ممنوع است و هرکس آن را انجام دهد مجازات می‌شود.

ناک سو (گو یونگ جونگ)، بزرگترین قاتل در داهو، در طول یک نبرد با رییس جادوگران به شدت مجروح می‌شود و فرار می‌کند. او با آخرین انرژی خود، روحش را به کمک طلسم ممنوعه جابجا می‌کند و وارد بدن دختری نابینا به نام مودوک (جونگ سو مین) می‌شود. مودوک، با جانگ ووک (لی جائه ووک) تنها پسر خانواده جانگ، یکی از چهار خاندان قدرتمند در میان جادوگران، برخورد می‌کند. جان ووک بلافاصله متوجه می‌شود که روح ناکسو در جسم مودوک است و به او پیشنهاد می‌دهد استاد مخفی او شود تا در ازای آن جان مودوک را نجات دهد. ناک سو که حالا در جسم مودوک هیچ قدرتی ندارد، مجبور می‌شود برای زنده ماندن پیشنهاد جانگ ووک را بپذیرد و به عنوان خدمتکارش کنار او مخفی بماند و به او کمک کند تا به عنوان یک جادوگر رشد کند و اینگونه داستان سریال کیمیای روح 2022 رقم می‌خورد.

بررسی سریال Alchemy of Souls 2022​

همان طور که در خلاصه سریال کره ای کیمیای روح ۲۰۲۲ بیان کردیم، این درام عاشقانه-فانتزی در سرزمینی خیالی اتفاق می‌افتد، که در تاریخ و نقشه‌ها وجود ندارد. داستان قهرمان‌هایی را دنبال می‌کند که سرنوشتشان به دلیل جادوی “کیمیاگری روح” به هم گره خورده است و بخاطر ساخت جهانی جدید، شخصیت‌های جذاب و پیشرفت غیرقابل پیش بینی، این سریال در تمام مدت پخش خود به موضوعی داغ تبدیل شده بود. امتیاز بینندگان، که از حدود 6 درصد شروع شد، در قسمت آخر به 10.8 درصد افزایش یافت. همچنین سریال Alchemy Of Souls در نتفلیکس نیز منتشر شد، و با محبوبیت قابل توجهی روبرو شد و دائماً در طول دوران پخش، رتبه بندی آن در میان 10 سریال برتر نتفلیکس قرار داشت.
نقد سریال کیمیای روح ۲۰۲۲ / سریال Alchemy of Souls 2022/

روابطی که از گذشته تا به امروز ادامه یافته است به طور پیچیده‌ای در هم تنیده شده‌اند، اما هسته اصلی سریال حول محور جانگ ووک و مو دوک است. جانگ ووک به عنوان پسر جانگ کانگ (جو سانگ ووک)، بزرگترین جادوگر در کل داهو به دنیا آمد، اما پدرش از بدو تولد مانع استفاده از توانایی‌های پسرش در یادگیری جادو شد و هیچ جادوگری اجازه نداشت با آزاد کردن انرژی جانگ ووک، خودرا با جانگ کانگ دشمن کند. تمام قدرت و انرژی جانگ ووک از کودکی مهر و موم شده بود و از آنجایی که هرگز به او فرصتی برای اثبات ارزش خودش داده نشد، به اندازه کافی ناامید است که حتی یک قاتل (ناک سو) را به عنوان استاد خود انتخاب کند تا جادوگر شود. ناامیدی او، ناکسو را که اکنون در جسم مو دوک است به حرکت در می‌آورد تا با روش‌های به ظاهر خودخواهانه و خطرناک، توانایی‌های مهر و موم شده جانگ ووک را احیا کند و اصول یک جادوگر قدرتمند شدن را به او آموزش دهد.
 

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #2
در سمت دیگر سریال کره ای کیمیای روح 2022 داستان ناک‌سو/مودوک، سفر شخصی است که قبلاً به سطحی از موفقیت در یافتن حقیقت دست یافته است. ناکسو در تمام زندگی خود به دنبال گرفتن انتقام از چهار خانواده قدرتمند (جین، پارک، سئو و جانگ) بوده است که پدرش را کشته‌اند! اما پس از جابجایی روح، و فهمیدن حقیقتی که هرگز ندیده بود، خود را در دنیایی از سردرگمی می‌بیند. همچنین، راز دیگری آشکار می‌شود، اینکه مو دوک در واقع بو یون، وارث گمشده خانواده جین است! پس چرا او به عنوان یک خدمتکار روستایی و نابینا زندگی کرده است؟ داستان این دو دختر متفاوت به نظر می‌رسد، اما از این نظر که در حال کشف «سرنوشت» خود هستند، یکسان هستند.
خلاصه سریال کره ای کیمیای روح ۲۰۲۲ / ژانر سریال کیمیای روح ۲۰۲۲

با چنین گذشته پیچیده‌ای، جانگ ووک و مو دوک ماجرایی را آغاز می‌کنند که در آن می‌توانند از یکدیگر نهایت استفاده را ببرند. با این وجود درحالی که آن‌ها لحظات بسیار خطرناکی را با هم سپری می‌کنند و جانشان بارها به خطر می‌افتد، اما با گذر از حوادث متعدد، در حالی که در تلاشند تا هویت واقعی ناکسو آشکار نشود، و جانگ ووک یاد بگیرد که چگونه جادوگری قدرتمند شود، کم کم این دو از رابطه استاد و شاگرد فراتر می‌روند و به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. در این بین شخصیت‌هایی حضور دارند که ماجرای عاشقانه را پیچیده می‌کنند. سئو یول (هوانگ مین هیون)، که از گذشته ناکسو را می‌شناسد. ولیعهد گو وون (شین سونگ هو) که نگران مو دوک است و همیشه به این خدمتکار پر دردسر اهمیت می‌دهد. و هیو یون اوک (سو هی) که عاشق جانگ ووک می‌شود! اما همانطور که ژانر سریال کیمیای روح ۲۰۲۲ بین درام و کمدی پیش می‌رود، رابطه و احساسات مودوک و جانگ ووک به آرامی استحکام می‌یابد.
حقایقی هست که با فاش شدن آن‌ها ممکن است دوست‌های امروزی به دشمن یکدیگر تبدیل شوند. در راس تمام این ماجراها راز تولد جانگ ووک را داریم که پدرش در تمامی این سال‌ها مخفی کرده بود. جانگ ووک با ستاره پادشاه به دنیا آمده است و به همین دلیل است که با تمام حوادثی که رخ داد او باز هم توانست از هر مشکلی موفق و قدرتمندتر از همیشه عبور کند، اما آیا ولیعهدی که در تمامی قسمت‌ها به نحوی از جانگ ووک و مودوک محافظت کرده است، پس از اینکه بفهمد جانگ ووک بزرگترین رقیب او برای رسیدن به پادشاهی است، بازهم همه چیز بین درباریان و جادوگران با صلح پیش خواهد رفت؟

سخن آخر​

با بررسی و نقد سریال کیمیای روح ۲۰۲۲ همراهتان بودیم. شما فصل اول این درام فانتزی-عاشقانه را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره روند سریال و قسمت پایانی آن چه بود؟ فکر می‌کنید با بازگشت ناک سو چه ماجراهایی رخ خواهد داد؟ جانگ ووک به پادشاهی خواهد رسید یا مسیری دیگر را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کند؟
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین