. . .

معرفی نقد و بررسی انیمیشن پیتر خرگوشه 2

تالار بحث و بررسی انیمیشن ها

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
فیلم Peter Rabbit در سال ۲۰۱۸ اکران شد و با اینکه درنهایت اثری متوسط بود، اما توانست یک اثر کمدی و خانوادگی دلنشین را ارائه کند و مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد. موفقیت فیلم پیتر خرگوشه باعث شد تا سونی خیلی سریع دستور ساخت دنباله این فیلم کمدی را صادر کند. مدتی می‌شود که فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway در سالن‌های سینما اکران شده و اخیرا نسخه با کیفیت آن نیز منتشر شده است.

ویل گلوک برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم کمدی بازگشته است و مانند قسمت اول شاهد حضور بازیگران و صداپیشگانی چون جیمز کوردن، دامنل گلیسون، رز بیرن و مارگو رابی تا حضور بازیگران و صداپیشگان چون دیوید اویلوو، سم نیل، لنی جیمز و هیلی اتول هستیم. حال سؤال این است که آیا فیلم Peter Rabbit 2 توانسته به اثری در حد قسمت اول تبدیل شود یا به سرنوشت دنباله‌های غیر ضروری دچار شده است؟
فیلم پیتر خرگوشه داستانی کاملا کلیشه‌ای و قابل پیش‌بینی داشت و حتی شوخی‌های درون فیلم چیز جدیدی برای بیننده نداشت، اما چرا این فیلم کمدی توانست موفق شود؟ جواب سؤال احتمالا می‌تواند این باشد که فیلم پیتر خرگوشه ساختاری مشخص برای خود تعیین کرده بود و در همان چارچوب توانست یک فیلم کمدی و خانوادگی را ارائه کند تا تمامی اعضای خانواده بتوانند از تماشا فیلم سرگرم شوند. ویل گلوک و تیم بازیگران فیلم Peter Rabbit کار خیلی خاصی در فیلم اول انجام نداده بودند، اما این فیلم واقعا نیازی به دنباله داشت؟ این سوالی است که جواب دادنش کمی شاید سخت باشد. در هر حال زمانی‌که یک فیلم موفق باشد، ساخت دنباله آن اتفاق عجیبی نیست.

خط داستانی پیتر و توماس درواقع مسیر متفاوتی از هم در فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway دارند و اگرچه درنهایت دوباره خط داستانی آن‌ها یکی می‌شود، اما دیگر خبری از آن جنگ و مبارزه‌های جذاب آن‌ها نیست. البته نقش توماس و پیتر خیلی تفاوتی با قسمت اول نکرده و توماس اکنون دشمن جدیدی پیدا کرده و مانند قسمت اول به‌دنبال هدف و همچنین حفاظت از بی که حالا همسرش شده، است. ازطرفی پیتر هنوز به‌دنبال شرارت‌هایش و افرادی که او را درک کنند، است و حالا دشمنان جدیدی را پیدا کرده است. پس با اینکه ما در این فیلم شاهد تفاوت‌هایی هستیم، اما درون مایه داستانی آن تغییری نکرده و درواقع فیلم باز هم براساس همون داستان و کلیت قسمت اول فیلم Peter Rabbit ساخته شده است. بااین‌حال، در طول فیلم بارها احساس می‌کنیم که فیلم راه خودش را گم کرده و در حال حرکت در مسیری است که نیازی به آن ندارد.
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
به‌صورت کلی در فیلم Peter Rabbit 2 تلاش شده تا دنیای فیلم بزرگ‌تر شود، اما داستان و اتفاقات آن به همون اندازه رشد نکرده و ویل گلوک باز هم براساس همون قواعد قسمت اول تصمیم گرفته تا این فیلم را تولید کند، اما خود گلوک هم در رعایت این قواعد خیلی موفق نیست و بارها آن‌ها را کنار می‌گذارد. اگرچه توماس اکنون یک دشمن انسانی دارد و پیتر هم در مقابل باید با یک خرگوش دزد و گروهش مواجه شود، اما این موضوع باعث نشده تا داستان متفاوت‌تری را شاهد باشیم و ما بیشتر شاهد داستانی مشابه قسمت اول با ظاهری متفاوت هستیم. مشکل فیلم صرفا کلیشه‌ای یا تکراری بودن داستان نیست، مشکل فیلم دقیقا جایی است که دلایل موفقیت قسمت اول را تا حد زیادی فراموش کرده و سازندگان تلاش کرده‌اند تا با راه‌ها و ایده‌هایی که برخی از آن‌ها چندان با کلیت فیلم هم‌خوانی ندارد، دنباله فیلم را تولید کنند. درواقع بزرگ‌تر شدن دنیای فیلم الزاما به معنای داستانی بهتر و متنوع‌تر نیست و این موضوع به‌خوبی در فیلم Peter Rabbit 2 مشخص است.

فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway درنهایت اثری سرگرم کننده است که می‌توانند باعث سرگرم شدن تمامی اعضای خانواده شود، اما ثابت می‌کند که فیلم Peter Rabbit نیازی به دنباله نداشت و در مجموع دنباله آن به اثری با کیفیت قسمت اول تبدیل نمی‌شود و تنها از سایه موفقیت آن پیروی می‌کند. این موضوع حتی روی بازی بازیگران فیلم مثل دامنل گلیسون و رز بیرن نیز تاثیر گذاشته و حتی تلاشی مشابه قسمت اول را نیز از آن‌ها شاهد نیستیم. شاید سونی پیکچرز بهتر باشد تا قبل از ساخت دنباله برای آثاری مثل فیلم Peter Rabbit کمی بیشتر روی ایده‌ها و پتانسیل‌های هر فیلم تمرکز کند تا اینکه بخواهد به‌خاطر فروش و محبوبیت یک فیلم، برای آن دنباله تولید کند. اگر فیلم پیتر خرگوشه را هنوز تماشا نکردید و قصد دارید تا برای تماشا فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway به سراغ آن بروید، شاید تماشای همان قسمت اول کفایت کند. اما باز هم باعث نمی‌شود تا قسمت دوم فیلم پیتر خرگوشه را اثری غیر قابل تماشا بدانیم. در هر حال این تصمیم شما است، اما فیلم Peter Rabbit و دنباله‌اش یک اثر خودمانی، بامزه و سرگرم کننده برای دورهمی‌های خانوادگی است؛ مخصوصا اگر افراد کم سن و سال حضور داشته باشند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین