. . .

معرفی نقد و بررسی انیمیشن افسون

تالار بحث و بررسی انیمیشن ها

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
انیمیشن Encanto به‌عنوان ۶۰امین انیمیشن بلند ساخته شده توسط استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی مدتی می‌شود که منتشر شده است. انیمیشن افسون از این نظر بیشتر مورد توجه قرار گرفته که بایرون هاوارد، کارگردان انیمیشن Tangled و انیمیشن Zootopia وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته و درواقع تیم زوتوپیا پشت ساخت انیمیشن موزیکال دیزنی قرار دارد. انیمیشن Encanto قرار است داستان یک خانواده خارق‌العاده به‌نام مادریگال را دنبال کند که در کوه‌های کلمبیا و در یک خانه‌ جادویی و در یک شهر پر جنب و جوش و در یک مکان شگفت‌انگیز و جذاب به‌نام انکانتو پنهان شده و زندگی می‌کنند.

جادوی انکانتو به هر کودک در خانواده یک قدرت فوق‌العاده می‌بخشد، اما میرابل تنها عضو خانواده مادریگال است که دارای قدرتی نیست. اما زمانی‌که میرابل می‌فهمد انکانتو در خطر است، او به‌عنوان تنها عضو معمولی خانواده مادریگال، شاید آخرین امید این خانواده استثنایی نیز باشد. همه چیز خبر از یک انیمیشن موزیکال دیگر به سبک کارهای دیزنی می‌دهد که می‌توان شاهد نمونه‌های مشابه بدون شخصیت شاهدخت یا با شخصیت شاهدخت بود. اما انیمیشن Encanto با اینکه تمامی فاکتورهای موجود برای پیروی کردن از راه و فرمول انیمیشن های دیگر دیزنی را دارد، اما نشان می‌دهد که قرار است روی پای خود بایستد.

انیمیشن انکانتو داستان میرابل را روایت می‌کند که یک دختر ساده و بدون هیچ قدرتی است، اما همیشه در تلاش است تا خودش را به خانواده‌اش ثابت کند. در ادامه متوجه می‌شویم که او ممکن است عامل نابودی قدرت جادویی خانواده مادریگال باشد و اکنون به‌دنبال نجات خانه و قدرت خانواده‌اش است. در نگاه اول با داستانی نسبتا مشابه انیمیشن Frozen طرف هستیم که میرابل مانند آنا دارای قدرتی نیست، اما در تلاش است تا خواهر و کشورش را نجات دهد. ولی انیمیشن Encanto با اینکه در مجموع انیمیشن ساختارشکنی مثل زوتوپیا نیست، اما درنهایت مسیری کاملا متفاوت را نسبت به انیمیشن‌های گذشته دیزنی دنبال کرده است.

ما به‌صورت ظاهری می‌توانیم تفاوت‌های قابل‌توجه را مشاهده کنیم که یکی از مهم‌ترین آن نبود شخصیتی شرور است. اگر به خلاصه داستان بازگردیم، این تفکر به ما دست می‌دهد که شخصی مثل برونو یا شخص خارجی دیگری به‌دنبال نابودی خانواده مادریگال است، اما درواقع این نگاه در تضاد داستان و مفهوم انیمیشن است. انیمیشن به ما توضیح می‌دهد که مهم نیست یک شخصیت دارای قدرتی است یا نه و هر یک دارای محدودیت‌هایی هستند. درواقع همه آ‌ن‌ها اعضای یک خانواده را تشکیل می‌دهند و قرار نیست اشخاصی بی‌نقص باشند و جمع همه آن‌ها معنای خانه را شکل می‌دهد.
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
حالا انیمیشن در پایان خانه‌ای را از ابتدا بنا می‌کند که نه با جادو بلکه با تلاش تمامی اعضای خانواده و مردم شهر انکانتو ساخته شده و هر تیکه و بخش آن با عشق و علاقه و همکاری اعضای خانواده کنار هم قرار داده شده است. آن‌ها شاید خانه خود را از دست داده باشند، اما اکنون خانه جدیدی ساخته‌اند که هر یک در ساخت آن نقش داشته و همه اعضای خانواده تفاوت و مشکلات خود را کنار گذاشته‌اند. اما انیمیشن برای گفتن بخش‌هایی از داستان و مشکلات و همچنین پیام خود آن را در قالب اجراهای موزیکال به تصویر کشیده است. لین-منوئل میرندا وظیفه نوشتن و ساخت آهنگ‌های انیمیشن Encanto را بر عهده داشته است و همین موضوع باعث می‌شود تا سطح انتظارات ما نیز بالا باشد.

اما میرندا نه‌تنها یکی از بهترین کارهای خود را در انیمیشن افسون ارائه کرده است، بلکه توانسته تمامی موارد بالا را در اشعار و اجراهای انیمیشن بگنجاند که حتی برای افراد کم سن و سال نیز جذابیتش را حفظ کند. انتخاب یک آهنگ و اجرا بسیار سخت است و شاید بتوانیم آهنگ برونو را کمی بهتر از دیگر اجراها معرفی کنیم. اما در هر حال تمامی اجراها قدرتمند هستند و به جرات می‌توان گفت که انیمیشن Encanto دارای بهترین اجراهای موسیقی انیمیشن‌های دیزنی است و حتی شاید بتوان گفت در نوع خود بهترین است. اما انیمیشن انکانتو در بخش‌های دیگر نیز عملکرد بسیار خوبی دارد که از صداپیشه‌های مناسب و قدرتمند تا طراحی زیبا و چشم نواز دنیای انیمیشن.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین