. . .

نقد و بررسی نقد فیلم سارا و آیدا

تالار سینما و تئاتر

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
442
نوشته‌ها
3,257
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,362
امتیازها
463
محل سکونت
خسته آباد✨️

  • #1
غزل شاکری را تماشاگران قدیمی تر سینما با فیلم خاطره انگیز « گلنار » به یاد می آورند که در آن نقش گلنار را ایفا می کرد. پگاه آهنگرانی هم که از پرکارترین بازیگران چند سال اخیر سینما محسوب می شود در فیلم حضور دارد. مصطفی زمانیِ سریال « یوسف پیامبر » هم در فیلم حضور دارد و نقش منفی فیلم است. در فیلم می توانید یغما گلرویی شاعر و تینا پاکروان کارگردان را هم ببینید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

سارا و آیدا دو دوست صمیمی هستند که بر اثر یک اتفاق، زندگی یکی از آنان با چالش بزرگی مواجه می شود. حالا این دو رفیق باید با کمک هم مشکل را برطرف نمایند اما...

کارگردان کیست ؟

مازیار میری که متولد سال 1352 در تهران می باشد و مطرح ترین آثاری که تا امروز ساخته « سعادت آباد » و « حوض نقاشی » بوده است. میری فیلمی هم تحت عنوان « کتاب قانون » کارگردانی کرده که در زمان اکران بحث های فراوانی را رقم زده بود.

نکات مثبت فیلم ؟

بازی غزل شاکری در مقایسه با دیگر بازیگران بهتر است.

نکات منفی فیلم ؟

« سارا و آیدا » از آثار اصغر فرهادی و مشخصاً « درباره الی » الهام گرفته شده اما تفاوت این دو فیلم در این است که « درباره الی » سرشار از جزئیات و پیچش های منطقی در فیلمنامه بود اما « سارا و آیدا » ناتوان از ایجاد گره منطقی است و شخصیت پردازی هم در پائین ترین سطح ممکن می باشد.

رابطه میان سارا و آیدا گسترش نمی یابد و نمی توان عمقی برای آن متصور شد. وقتی شخصیت های اصلی داستان بی جزئیات باشند، توجه تماشاگر هم از فیلم سلب می شود.

فیلم یک سکانس عجیب هم درگیری هم دارد که در پَسِ ویدئو پروجکشن رخ می دهد. سکانسی که میزانس و چیدمان و نحوه اجرای آن ناامید کننده است.

« سارا و آیدا » همچنین سرشار از بازیهای بد است که شامل تمام بازیگران می شود. شاید تنها در این میان غزل شاکری باشد که کمی وضعیت بهتری دارد.

گره های فیلمنامه به دلیل ضعف های ساختاری، بسیار زودتر توسط مخاطب گره گشایی می شود و بطور کل تماشاگر از فیلم چند قدم جلوتر است.

حرف آخر :

« سعادت آباد » و « حوض نقاشی » دو اثر قابل قبول مازیار میری بودند که مورد توجه علاقه مندان به سینما قرار گرفتند اما « سارا و آیدا » نمی تواند در رده آثار فوق قرار بگیرد. فیلم جدید مازیار میری مشکلات ساختاری فراوانی از کارگردانی و فیلمنامه گرفته تا بازیگری را شامل می شود که تماشای فیلم را به تجربه سختی تبدیل می کند.



منتقد: بابک مهرورز
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
16
بازدیدها
245
پاسخ‌ها
10
بازدیدها
211
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
132
پاسخ‌ها
11
بازدیدها
185

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین