. . .

نقد و بررسی نقد رمان دل تو را تمنا می‌کند | م.ماه

تالار نقد خوانندگان آثار

Miss Nili

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
معاون
رمانیکی‌نویس
نام هنری
ماهِ نیلگون
انتشاریافته‌ها
4
شناسه کاربر
277
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
آخرین بازدید
موضوعات
374
نوشته‌ها
4,755
راه‌حل‌ها
74
پسندها
32,067
امتیازها
837
محل سکونت
آغوش مــآه

  • #1


نام رمان: دل تو را تمنا می‌کند
نویسنده: م.ماه
ژانر: پلیسی، عاشقانه،انتقامی
ناظر: @Hadis ♡
ویراستار: @ترشکʕ⁰̈●̫⁰̈ʔ

خلاصه:
زندگی را برایش ناجوان‌مردانه معنا کرد. زندگی شیرینی که به تلخی زهر تبدیل شده و با حضور کثیف او معنایش در ذهن آن دختر بچه‌ی ناز پروده‌ی شر و شیطون تغییر کرد. اما حالا دیگر آن دختر بچه، دختر بچه‌ی چند سال قبل نبود. بزرگ شده، سخت شده، قلبش از سنگ شده و تنها زندگی برایش یک معنا داشت
"انتقام"
خیلی‌وقت بود که با این کلمه روزش را شب می‌کرد و فقط منتظر بود تا سرِ وقت مثل گرگی زخمی طمع خود را بدرد...

*نقد کاربران*
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,523
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #2
به نام خدا

نقدو برسی رمان دل تو را تمنا می‌کند

اسم رمان:
اسم رمان اولین چیزی هستش که باید جذاب باشه تا خواننده ترغیب بشه برای خوندن کامل ماجرا! اسم رمان شما خوب بود و درش کلیشه‌ای وجود نداشت فقط اینکه اسم انتخابی باید به گونه‌ای باشه که هم محتوارو در بگیره و هم به شکل نمادین زیبا و جذاب باشه که اسم شما ویژگی اول و دوم را خوشبخاته داشت فقط کمی طولانی بود،
و اینم بگم که اسم شما به ژانر اصلی که ژانر پلیسی بود هیچ اشاره‌ای نکرده بود، اگه اسمی انتخاب کنید که شامل این ژانرم باشه بهتر نیست؟
ژانر رمانتون:
نویسنده از سه ژانر عاشقانه و پلیسی و انتقامی نام بردو رمان‌را در راستای آن نوشته است اما بار بیشتر رمان برعهده‌ی ژانر پلیسی بود و در مورد ژانر انتقامی بایدبگم که ما همچین ژانری نداریم پس باید حذفش کنید و ژانر عاشقانه‌ام زیاد دیده نمیشد به طوری تا به حالا نقش کم رنگی در رمان داشته و از انتظار میرود که در ادامه، نویسنده عزیز اصل تناسب میان ژانر ها را رعایت کند.
خلاصه:
خلاصه‌ یا همان چکیده رمان مانند یک نشانه‌ی تجاری که محصول را به همگان معرفی میکند و کوچکترین اشتباه سبب نابودی آن میشود.
خلاصه‌ی رمان شما خوب بود و در عین حال ساده و زیبا! و خیلی خوب اون حس انتقام رو به خواننده القا میکرد و شما می‌تونستی با کمی ویرایش اون‌رو مفهومی تر و جذاب تر کنی به طوری که در همون نگاه اول کل ماجرارو لو نده و کمی ابهام به وجود بیاد.
مقدمه:
مقدمه‌ی زیبایی داشتین و هیچ مشکلی درش نمیبینم.
جلد:
اثر فاقد جلد است.
شروع داستان:
شروع رمان به خوبی میتونست خواننده رو برای خوندن باقیه ماجرا ترغیب کنه و هی باخودش بگه یعنی چی میشه؟ ماهور قصدش چیه؟ چه اتفاقی قراره بیوفته ؟
درکل خوب بود نخسته
سیر رمان:
نحوه سیر رمان کاملا آرام و خوب بود، صحنه ها و ماجرا کاملاً واقعی بود، پارت های رمان هر کدام هدفمند بود و با پارت های بعدی خودش هماهنگی داشت.
توصیفات:
برای زمان و مکان و صحنه‌هایی که میان افراد گوناگون رخ میداد شما خوب عمل کردید مخصوصا توصیفاتی که برای کاراکتر اصلی رمان ماهور انجام شده بود عالی بود، ولی در بعضی جاها یکم ضعیف بودید که میشه با کمی ویرایش و توصیف بیشتر، اثر رو جداب تر کرد.
دیالوگ و مونولوگ:
دیالوگ و مونولوگ در داستان به خوبی رعایت شده بود و مواردش درحد استاندارد بود و همچنین دیالوگ‌های خوبی و زیبایی داشتید.
ایده پردازی:
خب ایده پردازیتون چیزی بود که قبلاً هم در چندین رمان دیده بودم و در نگاه اول کمی کلیشه‌ای به نظر میاد اما نویسنده عزیز میتونه با کمی خلاقیت و اتفاقات غیر قابل منتظره، جذابیت رمان‌رو خیلی بالا ببره و کاری کنه که اون حس کلیشه‌ای بودن در ذهن خواننده رو از بین ببره.
اشکالات نگارشی:
مشکلات نگارشی داشتین متاسفانه مانند غلط های املایی و اشتباه گذاشتن جای علائم‌ نگارشی. و اندازه پارتها خوب بود ممنوعه‌ای هم به چشم نمی‌خورد
لحن:
لحن گفتار شخصیت ها به زبان عامیانه* محاوره‌ای است و لحن ادبی در آن نیست.

درکل لذت بردم از خوندن رمانتون🌸
قلمتون مانا💕
@Hadis ♡
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین