. . .

متن نفرین اودین و سندروم تکیه صدا

تالار روایات

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,128
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
🌔- "نفرین اودین" نوعی اختلال خواب است که ناشی از اختلال دستگاه عصبی خودکار است.

🗿- مبتلایان به این بیماری نمی‌توانند خودبخود نفس بکشند ، آنها برای نفس کشیدن مجبورند که هر دم و بازدم را بطور ارادی و آگاهانه انجام دهند(مغز فراموش میکند که ریه هارا به تنفس وادار کند) ، بنابراین اگر آنها بخوابند ، خفه خواهند شد.

🧯- دستگاههای رسپیراتور می‌تواند به این بیماران کمک کند. نام دیگر این سندرم هایپوونتیلاسیون آلوئولار مرکزی ارثی است.

🧺- نفرین اودین نامش را از افسانه پری دریایی گرفته است. در این افسانه پری دریایی عاشق یک انسان می‌شود و در ازای این عشق جاودانگیش را از دست می‌دهد .

🔓- اما اودین ، روزی عشقش را در آغوش زنی دیگر می‌یابد و مرد را نفرین می‌کند که وقتی به خواب فرو رود ، بمیرد.

سندرم تکیه صدا یا ACCENT خارجی

تصور کنید شخصی ناگهان تکیه صدای فرانسوی ، اسکاتلندی یا ایتالیایی پیدا کند ، همه چیز شبیه یک شوخی به نظر می‌رسد ولی این سندرم با قربانیانش هیچ شوخی‌ای ندارد. این سندرم معمولا بعد از سکته‌های مغزی یا صدمه‌های مغزی دیگر رخ می‌دهد. بدون هیچ اخطاری ، ناگهان بیماران تکیه صدای یک زبان خارجی را جانشین زبان مادری خود می‌کنند. این زبان جانشین می‌تواند طیف گسترده‌ای از سوئیسی تا زبان اهالی آفریقای جنوبی را داشته باشد. دکتر جنیفر گارد و دکتر جان کلمن پژوهشگران دانشگاه آکسفورد در این زمینه تحقیقی انجام دادند . بر طبق نتایج این تحقیق مبتلایان به این سندرم ، هرگز تکیه صدای زبان جانشین شده را نشنیده بودند. بنابراین به نظر می‌رسد ، مبتلایان واقعا تکیه صدای یک زبان خارجی را پیدا نمی‌کنند ، بلکه فقط تکیه صدایشان شبیه یک زبان خارجی می‌شود .این سندرم به علت آسیب نواحی‌ای از مغز است که مسئول تولید زبان ، زیری و بمی صدا ، تلفظ و الگوهای زبان هستند.

پیکا

این بیماری اشتهای وسواسی به چیزهای غیرمأکول است ، چیزهایی مثل خاک ، سنگ ، خاکستر سییگار ، سریشم ، نشاسته آهارزنی ، یخ یا حتی مو. این سندرم معمولا در خانمهای حامله و کودکان خردسال مخصوصا در مناطق فقیرنشین دیده می‌شود. تصور می‌شود این بیماری با کمبودهای غذایی مرتبط باشد و با مکملهای غذایی درمان می‌شود. البته کمبودهای تغذیه‌ای فقط یکی از تئوریهای زیادی است که درباره پیکا مطرح است و دلایل دقیق آن ناشناخته است. این سندرم همچنین در بیماران صدمه دیده از لحاظ مغزی و بیماران روانی دیده می‌شود ، در این بیماران پیکا می‌تواند خطرناک باشد ، چرا که ممکن است آنها اشیای تیز را ببلعند(acuphagia ) . اشیای هضم نشده می‌توانند ، بزوآرها bezoars یا سنگهای کلسیفیه شده را در معده این بیماران ایجاد کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین