. . .

معرفی خواص میوه مژکی

تالار خاصیت‌ها

Moon light<3

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
779
نوشته‌ها
1,855
راه‌حل‌ها
5
پسندها
44
امتیازها
438
وب سایت
pin.it

  • #1
مُژَکی یا رامبوتان میوهٔ گیاهی است با نام علمی سرخالوی مژکی ((نام علمی: 'Nephelium lappaceum') و هم‌خانواده با سرخالو و چشالو که شفت و گرد وگاه بیضی و قطر آن سه تا شش سانتی‌متر است که

روی خوشه‌های دو تا ده‌تایی قرار دارد.


این میوه شیرین و آبدار است و مزه آن شبیه به انگور ست ودارای هسته ای بزرگ می باشد.میوه آن شباهت زیادی به میوه لایچی و لونگان دارد.


میوه رامبوتان شکلی تقریبا کروی دارد و مودار است. نام رامبوتان نیز به زبان مالزیایی معنی “میوه مودار” می دهد. موهای پوسته رامبوتان نازک و نرم بوده، خار مانند نیستند و به پوست و دست آسیب

نمی رسانند. اندازه هر میوه بالغ نصف کف دست است.

همچنین میوه ها قبل از رسیدن به رنگ سبز روشن می باشند.

رامبوتان زرد طعمی ترش و شیرین و رامبوتان قرمز مزه شیرین دارد.

مژکی گیاهی است درختی با اندازه متوسط که مربوط به مناطق گرمسیری و استوایی می‌باشد و در تیره Sapindaceae طبقه‌بندی می‌گردد.

خواص رامبوتان


1. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در رامبوتان به افزایش تولید کلاژن پوست کمک کرده و با کاهش چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.



2. درمان شوره سر

رامبوتان دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به پیشگیری و درمان شوره مو کمک می کند.



3. درمان ریزش مو

مس موجود در در رامبوتان به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکول ها باعث درمان ریزش مو می شود. پروتئین موجود در این میوه شگفت انگیز به تقویت ریشه های مو کمک می کند.

4. سرطان

مقادیر بالای انواع آنتی اکسیدان های موجود در میوه رامبوتان به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با جلوگیری از استرس اکسیداتیو و محافظت از سلول ها در برابر آسیب، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.



5. دیابت و قند خون

رامبوتان حاوی مقادیر قابل توجه فیبر است که به جذب سریع تر قند در جریان خون کمک کرده و به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

برخی تحقیقات نشان داده که مواد مغذی موجود در میوه رامبوتان به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، همچنین عصاره پوست رامبوتان برای کاهش میزان قند خون موثر می باشد.


6. معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در رامبوتان به بهبود هضم غذا کمک می کند، رفلاکس اسیدی معده را کاهش می دهد، زخم معده را درمان کرده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.



7. یبوست و اسهال

فیبر موجود در رامبوتان به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست، هموروئید یا بواسیر و دیورتیکولیت مفید است.

در طب سنتی از میوه رامبوتان برای پیشگیری و درمان اسهال استفاده می شود.



8. پوکی استخوان

مقادیر قابل توجه منگنز موجود در رامبوتان به تشکیل استخوان های سالم کمک کرده و با افزایش تراکم معدنی استخوان ها، خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان را کاهش می دهد.

9. ضد میکروب طبیعی

رامبوتان دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است؛ تحقیقات نشان داده که عصاره پوست میوه مژکی از رشد باکتری های استرپتوکوک پیتوژنز و استافیلوکوک اورئوس جلوگیری کرده و خطر ابتلا به عفونت و بیماری ها را کاهش می دهد.



10. تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در میوه رامبوتان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد.



11. کلسترول خون و قلب

فیبر موجود در رامبوتان به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.


12. درمان کم خونی

مقادیر بالای آهن و مس موجود در رامبوتان به افزایش تعداد گلبول های قرمز خون کمک کرده و با بهبود گردش خون در بدن باعث درمان کم خونی می شوند.



14. لاغری و کاهش وزن

میوه رامبوتان (نه کنسرو آن) به دلیل مقادیر بالای آب و فیبر که دارد به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شود.


نگارخانه رامبوتان


800px-Three_rambutan_colors.jpg
220px-Rambutan_white_background_alt.jpg
120px-Rambutan_Muda.jpg
800px-RambutanKuning.jpg


باتشکر


پیتر ساندرلی

@NiloofarঌN


خدا یار و نگه دارتون
 
نام موضوع : خواص میوه مژکی دسته : خاصیت‌ها

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
113

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین