. . .

معرفی معرفی ورزش فوتبال

تالار معرفی انواع ورزش‌ها

KAYA...

رمانیکی تلاشگر
رمانیکی
شناسه کاربر
99
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-17
آخرین بازدید
موضوعات
15
نوشته‌ها
251
پسندها
828
امتیازها
138

  • #1
قدمت فوتبال به چندین قرن قبل از میلاد و چین باز می گردد که به تدریج در یونان و رم رواج یافت. فوتبال مدرن نیز در سال 1866 در مدارس انگلیس شکل گرفت و به تدریج در سایر نقاط جهان گسترش یافت. با تشکیل فیفا در سال 1904 و ایجاد جام جهانی فیفا ، این ورزش بسیار گسترده تر شد.

طول زمین فوتبال 90 تا 120 متر و عرض آن 45 تا 90 متر است. مسابقه فوتبال در دو نیمه 45 دقیقه ای برگزار می شود و در دیدارهای حذفی و برگشتی ، گاهی اوقات ، در صورت تساوی ، وقت اضافی و پنالتی اضافه می شود. فوتبال قوانینی دارد به نام قوانین فوتبال و شما نمی توانید آنها را نقض کنید. علاوه بر فوتبال ، فیفا ارگان رسمی ورزش فوتسال و فوتبال ساحلی است و کنفدراسیون های قاره ای یوفا ، ایفس ، سیا اف ، کونکاکاف ، CONMBOL و EFC از شرکت های تابعه فیفا هستند.

جام جهانی فیفا یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی در جهان است که هر چهار سال یک بار در یکی از جهان برگزار می شود. علاوه بر این ، مسابقات بین المللی دیگر مانند بازی های المپیک تابستانی ، جام کنفدراسیون ها ، جام جهانی باشگاه ها ، جام اروپا و لیگ قهرمانان مشترک است. لیگ های متعددی از جمله لالیگا و لیگ برتر انگلیس در کشورهای مختلف ظهور کرده اند که مسابقات داخلی محسوب می شوند. فوتبال زنان نیز از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد. فیفا ادعا می کند که وظیفه خود را در زمینه محافظت از بازیکنان در برابر دوپینگ انجام می دهد و فوتبال بدون دوپینگ است. در سال 2004 ، فیفا منشور اخلاقی را برای بازی جوانمردانه تصویب کرد. اما در سال 2006 ، منشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و سومین نهاد قضایی فیفا تشکیل شد.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

KAYA...

رمانیکی تلاشگر
رمانیکی
شناسه کاربر
99
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-17
آخرین بازدید
موضوعات
15
نوشته‌ها
251
پسندها
828
امتیازها
138

  • #2
واژگان و نام
ورزش هایی مانند فوتبال در کشورهایی که فوتبال را آغاز کردند نام های مختلفی داشتند. این بازی ها در چین "Tsu Chu" ، در ژاپن "Khmer" و در یونان و امپراتوری روم "Harpastum" نامیده می شدند.

اصطلاح فوتبال اولین بار توسط مردم انگلیس ابداع شد. کلمه فوتبال به اواخر دهه 1800 میلادی باز می گردد ، زمانی که این ورزش در مدارس انگلیسی مطرح شد. قوانین این ورزش برای اولین بار در اتحادیه فوتبال انگلیس در سال 1863 وضع شد و نام "فوتبال اتحادیه" برای تمایز بازی از سایر انواع فوتبال (به ویژه فوتبال راگبی) انتخاب شد. اتحادیه فوتبال هنوز نام رسمی این ورزش است و ارگان های اصلی فوتبال مانند فیفا و یوفا از این نام در عناوین خود استفاده کرده اند. کلمه فوتبال نیز مخفف کلمه ارتباط با پسوند انگلیسی er است که در انگلیس در دهه 1880 ساخته شد. امروزه در ایالات متحده بیشتر به پپ فوتبال گفته می شود. در انگلیس ، این ورزش مدتی است که در گروه سنی بزرگسالان به عنوان فوتبال شناخته می شود. پس از مدتی برای اولین بار در رده سنی 18 سال فوتبال نامیده شد و این اصطلاح به تدریج بر کلمه فوتبال غالب شد و سرانجام به فوتبال تغییر یافت.

این ورزش در مناطقی مانند فرانسه ، اسپانیا و آمریکای لاتین فوتبال نامیده می شود. آلمانی ها ، با اندکی تغییر ، آن را Fußball می نامند
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

KAYA...

رمانیکی تلاشگر
رمانیکی
شناسه کاربر
99
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-17
آخرین بازدید
موضوعات
15
نوشته‌ها
251
پسندها
828
امتیازها
138

  • #3
تعاریف
مسابقه فوتبال: بازی که در آن یک بازی فوتبال انجام می شود و دو تیم فوتبال برای پیروزی و به ثمر رساندن گل مقابل تیم حریف با یکدیگر رقابت می کنند ، مسابقه فوتبال نامیده می شود.
زمین فوتبال: زمینی که یک بازی فوتبال در آن انجام می شود زمین فوتبال نامیده می شود که در شرایط استاندارد باید با چمن طبیعی یا مصنوعی پوشانده شود و مناطقی مانند محوطه جریمه را شامل شود. [11] همچنین فوتبال در زمین های خاکی کوچه ها و خیابان ها انجام می شود. و آنها همچنین زمین های فوتبال محسوب می شوند.
تیم فوتبال: گروهی متشکل از 11 بازیکن فوتبال که همگی در یک مسابقه با یک لباس خاص متحد شده و یک تیم تشکیل می دهند.
مربی فوتبال: شخصی که در فوتبال برای موفقیت در مسابقات نقش آموزش و سازماندهی بازیکنان تیم (از نظر جسمی و روحی) را دارد. در فوتبال امروز ، هر تیم چندین مربی دارد که وظایف آنها به طور جداگانه تقسیم می شود. سرمربی یک تیم را سرمربی می نامند.
سیستم فوتبال: سیستم یا آرایش تیمی ترتیب بازیکنان یک تیم در زمین را نشان می دهد. شکل گیری هر تیم متناسب با رویکرد دفاعی یا تهاجمی آن تیم ، توانایی بازیکنان و سایر عوامل است.
کاپیتان: کاپیتان یکی از بازیکنانی است که وظیفه هدایت تیم در زمین را بر عهده دارد و با بستن بازوبند به بازوی چپ خود از سایر بازیکنان متمایز می شود. وظایف وی شامل کنترل تیم در مواقع اضطراری و صحبت با داور در شرایط حساس و البته قرعه کشی برای پرتاب سکه در ابتدای بازی برای دریافت توپ یا زمین است.
دروازه بان: دروازه بان هر تیم وظیفه جلوگیری از ورود توپ به دروازه خود را دارد و لباس او با سایر بازیکنان تیم متفاوت است. او تنها بازیکن تیم است که مجاز به لمس توپ (در یک محدوده خاص) با دست است.
مدافع: به بازیكنی گفته می شود كه جای او در زمین میزبان است و او بین دروازه بان میزبان و مهاجم حریف قرار دارد و وظیفه اصلی وی مقابله با حمله تیم حریف است. مدافعان به مدافعان میانی ، مدافعان کناری ، ژاکت ، دفاع جلو و لیبرو تقسیم می شوند.
هافبک: بازیکنی که معمولاً در وسط زمین بازی می کند و به زیر دسته هایی مانند هافبک تهاجمی ، هافبک دفاعی ، هافبک و وینگر تقسیم می شود. وظایف اصلی این هافبک رساندن توپ به مهاجمان برای گلزنی و کمک به مدافعان در جلوگیری از شوت زدن است.
مهاجم: بازیکنی که در خط مقدم بازی می کند و نزدیکترین بازیکن هر تیم به دروازه حریف است. وظیفه اصلی مهاجم گل زدن است. مهاجم زیر شاخه های مختلفی از جمله مهاجم نوک ، مهاجم کناری و مهاجم کاذب دارد.
بازیکن ذخیره: فوتبالیستی که روی نیمکت و در مسابقات استاندارد می نشیند حداکثر 3 بازیکن ذخیره می توانند جای بازیکنان اصلی را بگیرند.

هت تریک: اگر بازیکنی در یک مسابقه سه بار گلزنی کند ؛ گفته می شود وی هت تریک کرده است.
گل بسته (کلین شیت): وقتی تیمی در مسابقه هیچ گلی وارد نمی کند. گفته می شود که تیم (یا دروازه بان آن تیم) یک گل بسته (کلین شیت) انجام داده است.
دیوار دفاعی: ردیفی از بازیکنان فوتبال که شانه به شانه یکدیگر ایستاده اند و هنگام انجام یک ضربه آزاد مستقیم ، سعی می کنند ضربه حریف را به دروازه ببندند. این ردیف انسانی باید حداقل 10 یارد از گلوله کاشته شده فاصله داشته باشد.
مزیت: این یک قاعده است که به داور اجازه می دهد در مواردی که خطایی را روی بازیکن تشخیص داده است ، اگر تشخیص دهد که به نفع بازیکن هدف در طول بازی است ، خطا را اعلام نکند و بازی را ادامه دهد و توپ خارج از بازی است خطا را به بازیکن یادآوری می کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

KAYA...

رمانیکی تلاشگر
رمانیکی
شناسه کاربر
99
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-17
آخرین بازدید
موضوعات
15
نوشته‌ها
251
پسندها
828
امتیازها
138

  • #4

بازی​


مهاجم اتریشی قصد گلزنی دارد.

فوتبال قوانینی دارد به نام قوانین فوتبال و بازی براساس آنها انجام می شود. توپ فوتبال وسیله ای است که بازی با آن انجام می شود و محیط آن 71 سانتی متر است. در زمین فوتبال ، دو تیم از یازده بازیکن (شامل مهاجم ، هافبک ، مدافع و یک دروازه بان) با یکدیگر رقابت می کنند و هدف هر تیم وارد کردن توپ به دروازه حریف یا به اصطلاح دروازه است. هر تیمی که در پایان بازی گل بیشتری به ثمر برساند ، برنده بازی است و تیم حریف می بازد. اگر هر دو تیم به تعداد مساوی گل بزنند ، مساوی می شوند یا مساوی می شوند. هر تیم یک کاپیتان دارد که تیم را هدایت می کند.


هیچ بازیکنی در زمین به جز دروازه بان حق لمس یا ضربه زدن به توپ را ندارد و پرتاب توپ توسط دروازه بان نوعی شروع مجدد بازی است. بازیکنان معمولاً توپ را با پاها روی زمین حرکت می دهند و بعضی اوقات از قسمت های دیگر بدن (به خصوص سر) برای حرکت دادن توپ استفاده می کنند. بازیکنان نمی توانند از دست و بازو به تنهایی استفاده کنند. همه بازیکنان می توانند توپ را حرکت دهند. آنها در هر جهتی و در عرض زمین حرکت می کنند ، اما توپ را نمی توان در آفساید دریافت کرد.


دروازه بان سعی می کند مانع از ورود توپ به دروازه خود شود.

بازیکنان از طریق تکنیک های کنترل توپ مانند دریبل زدن ، پاس دادن توپ به هم تیمی و شوت زدن موقعیت های گلزنی ایجاد می کنند که معمولاً با واکنش دروازه بان روبرو می شود. برای جلوگیری از پیشرفت بازیکنان رقیب ، بازیکنان اعمالی مانند قطع پاس ، تکل زدن و حمله فیزیکی به بازیکنان حریف را انجام می دهند. فوتبال به طور کلی یک بازی روان است و فقط وقتی توپ از زمین خارج می شود یا داور بازیکن را از دست می دهد متوقف می شود. پس از توقف ، بازی از سر گرفته می شود.



در سطح حرفه ای معمولاً تعداد زیادی گل به ثمر می رسد. به عنوان مثال ، وی در فصل لیگ برتر انگلیس 1964–1963 ، به طور متوسط 3.40 گل در هر بازی به ثمر رساند. از دید کلی تر ، این 10 بازیکن در سه دسته مهاجم ، هافبک ، مدافع قرار می گیرند. گاهی بازیکنان موقعیت هایی را در زمین عوض می کنند که دروازه بان قادر به انجام آنها نیست. به عنوان مثال ، یک مدافع میانی می تواند با یک هافبک چپ و راست جایگزین شود. این 10 بازیکن ممکن است در هر موقعیتی به غیر از دروازه بان باشند. سبک بازی ارسال ها متفاوت است. مهاجمان سبک حمله بیشتری دارند و برخلاف آنها ، مدافعان کمتر فکر می کنند یک بازی تهاجمی انجام دهند و بازی را تسریع می کنند. معمولاً هر بازیکن در پست تخصصی خود بازی می کند و در زمین کمتر حرکت می کند و موقعیت خود را در زمین تغییر می دهد. هر تیم یک سیستم دارد و این سیستم و تاکتیک های تیم معمولاً توسط سرمربی شکل می گیرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

زهرا بانو

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
3
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
35
نوشته‌ها
378
پسندها
1,797
امتیازها
158
محل سکونت
Sh

  • #5
پیشینه فوتبال
فوتبال از آسیا ظهور کرد و در این قارهٔ کهن آغاز گردید.شواهد تاریخی نشان می‌دهد که قدمت بازی فوتبال به سدهٔ دوم و سوم پیش از میلاد در چین بازمی‌گردد. پرچم‌دار این ورزش دودمان هان بودند که به توپی چرمی پرشده از پر و مو لگد می‌زدند. دور این توپ‌ها حدود ۴۰–۳۰ سانتی‌متر بوده‌است.این بازی چینی «تسو چو» نام‌داشت و امپراتوری هان در دوران زمامداری خود، این بازی را در سراسر چین گسترش‌داد. نوع دیگری از این ورزش حدود ۶۰۰–۵۰۰ سال بعد در ژاپن آغاز گردید؛ اما هیچ مسابقهٔ رقابتی میان ژاپن و دودمان هان صورت‌نگرفت. در آن زمان، بازیکنان در دایره‌ای نسبتاً کوچک می‌ایستادند و توپ را از یک‌دیگر عبور می‌دادند. «کمری» نام ژاپنی این بازی بود و در مقایسه با فوتبال امروزی بسیار متفاوت بود. سپس فوتبال در یونان و به شکل ورزش هارپاستوم در روم نیز رواج پیدا کرد. فوتبال در بازی‌های یونانیان و رومیان تغییرات عمده‌ای یافت؛ به‌طوری‌که دو تیم در یک میدان مستطیل‌شکل که خط میانی میدان نیز داشته‌است، بازی می‌کردند. مردمی که هارپاستوم بازی می‌کردند، اغلب مردم خشنی بودند، به توپ لگد می‌زدند تا آن را از خط دروازه عبور دهند یا به کس دیگری پاس بدهند که وی چنین عملی انجام دهد. تیم دیگر نیز قصد متوقف‌کردن روند تیم حریف و بازپس‌گیری توپ را به هر طریق ممکن انجام می‌داد! هیچ طول و عرض خاصی برای میدان بازی در نظر گرفته نمی‌شد؛ بازیکنان شماره‌ای نداشتند و کمبود قوانین احساس می‌شد.
 

زهرا بانو

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
3
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
35
نوشته‌ها
378
پسندها
1,797
امتیازها
158
محل سکونت
Sh

  • #6
مدرن‌ترین نسخهٔ فوتبال در سدهٔ دوازدهم میلادی از انگلستان سرچشمه گرفته‌است. این بازی در انگلستان بسیار محبوب‌شد؛ اما پادشاهان هنری دوم و هنری چهارم انگلستان فوتبال را ممنوع‌کردند. آن‌ها معتقد بودند که محبوبیت فوتبال به محبوبیت ورزش‌های سنتی انگلستان مانند شمشیربازی و تیراندازی با کمان لطمه می‌زند.

پیشینهٔ معاصر این بازی جهانی به بیش از ۱۰۰ سال پیش بازمی‌گردد؛ زمانی که این ورزش در انگلستان شکل‌گرفت و اتحادیه فوتبال انگلستان به وجود آمد و فوتبال به ورزشی رسمی تبدیل‌شد. فوتبال به سبک امروزی، در اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی در هفت مدرسهٔ عمومی انگلستان آغاز گردید. شش مدرسه تقریباً همان فوتبال به سبک قدیمی را اجرا می‌کردند؛ اما مدرسهٔ راگبی انگلستان که در سال ۱۵۶۷ تأسیس‌شده بود، نسخه‌ای متفاوت از فوتبال را ارائه‌داد. مدارس دیگر نیز قوانینی را ساخته و در پایان، بازی فوتبال مدرن را بنیان‌گذاری کردند.در این سال اندازه و وزن توپ‌ها نیز استاندارد شد. در نخستین بازی ۹۰ دقیقه‌ای فوتبال، دو تیم لندن و شفیلد در سال ۱۸۶۶ به رقابت با یک‌دیگر پرداختند.
 

زهرا بانو

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
3
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
35
نوشته‌ها
378
پسندها
1,797
امتیازها
158
محل سکونت
Sh

  • #7
پس از آن انگلستان شروع به گسترش فوتبال کرد و آن را از مرز اروپا نیز گذراند. برای نخستین‌بار در سال ۱۸۶۷ فوتبال در آرژانتین، به عنوان یک کشور غیراروپایی راه‌یافت. ملوانان، بازرگانان و سربازان بریتانیایی به‌سرعت فوتبال را به‌نقاط مختلف جهان مانند ایتالیا، اتریش، آلمان، آرژانتین، اروگوئه و برزیل بردند. اگرچه در زمان‌های قدیم تنها مردان فوتبال بازی می‌کردند؛ اما در اواخر سده نوزدهم، بانوان هم به انجام فوتبال پرداختند. در طول جنگ جهانی اول که مردان در مشاغل خود بودند، بانوان فوتبال بازی می‌کردند.در حدود سال ۱۸۷۵، پادشاه ادوارد سوم انگلستان فوتبال را به‌دلیل خشونت، غیرقانونی دانست و اعلام‌کرد که اگر کسی فوتبال بازی‌کند، به زندان خواهد افتاد.
 

زهرا بانو

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
3
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
35
نوشته‌ها
378
پسندها
1,797
امتیازها
158
محل سکونت
Sh

  • #8
مردان
گروه سنی بزرگسالان
گروه سنی زیر ۲۰ سال
گروه سنی زیر ۱۷ سال
بانوان
گروه سنی بزرگسالان
گروه سنی زیر ۲۰ سال
گروه سنی زیر ۱۷ سال
 

زهرا بانو

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
3
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
35
نوشته‌ها
378
پسندها
1,797
امتیازها
158
محل سکونت
Sh

  • #9
فوتبال برای نخستین‌بار به بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ پاریس، فرانسه راه‌یافت. در ابتدا قراربود که چهار بازی در این جام میان تیم ملی فوتبال فرانسه با سوئیس، بلژیک، آلمان و انگلستان صورت‌گیرد. اما آلمان و سوئیس به پاریس نیامدند. بازی‌ها کاملاً بدون برنامه بود و سرانجام، تیم ملی فوتبال انگلستان قهرمان جام شد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در تاریخ ۲۱ مه ۱۹۰۴ در پاریس، فرانسه بنیان‌گذاری‌شد. کامیابی‌های ورزش فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی سبب شد که مقامات فیفا به فکر تشکیل مسابقات جهانی بیافتند. ایدهٔ برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال را ژول ریمه، رئیس وقت فیفا ارائه‌داد و این سازمان در کنگره‌ای در ۲۸ مه ۱۹۲۸ در آمستردام با برگزاری مسابقات جام جهانی موافقت‌کرد. از همان آغاز، اروگوئه که قهرمان مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸ شده‌بود، پیشتاز جام جهانی شد و میزبانی جام جهانی فوتبال ۱۹۳۰ را برعهده‌گرفت و قهرمان این جام نیز شد.
 

زهرا بانو

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
3
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
35
نوشته‌ها
378
پسندها
1,797
امتیازها
158
محل سکونت
Sh

  • #10
باشگاه شفیلد نخستین باشگاه فوتبال است و قدمتی ۱۵۲ ساله دارد و در سال ۱۸۵۷ در شهر شفیلد که در انقلاب صنعتی، عمده مرکز تولید فولاد بود، بنیان‌گذاری شد. لیگ قهرمانان اروپا یکی از معتبرترین جام‌های باشگاهی فوتبال است که قدمت آن به سال ۱۹۵۵ بازمی‌گردد. رئال مادرید در پنج دورهٔ نخست این مسابقات به قهرمانی رسید. جام باشگاه‌های جهان یکی از معتبرترین مسابقات بین‌المللی فیفا است که در سال ۲۰۰۰ بنیان‌گذاری شد و در نخستین دورهٔ آن، باشگاه فوتبال کورینتیانس از برزیل به مقام قهرمانی رسیده‌است. امروزه ۲۰۷ کشور دارای تیم ملی فوتبال هستند
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین