. . .

معرفی شهر ونکوور، از مهم ترین شهرهای کانادا

تالار گردشگر جهان

bahaminattar

رمانیکی تازه وارد
رمانیکی
شناسه کاربر
1825
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-26
آخرین بازدید
موضوعات
1
نوشته‌ها
1
پسندها
1
امتیازها
33

  • #1
تاریخچه شهر ونکوور
شهر ونکوور تاریخ کوتاه اما هیجان انگیزی دارد. این شهر سومین شهر بزرگ در کانادا است و به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و همچنین بهترین شهرها برای زندگی شناخته می‌شود. پیش از اینکه اروپایی‌ها به کاوش در ونکوور بپردازند، این منطقه در اصل جنگل‌هایی بود که بومیان در آن زندگی می‌کردند. در ساحل شمالی کوهستان‌هایی وجود دارد که مردم اکنون آن‌ها را با نام کوه‌های Mont Seymour ،Grouse Mountains و Cypress Mountains می‌شناسند. بر اساس گفته‌ی باستان شناسان، بومیان ابتدا 500 سال پیش از میلاد مسیح به ونکوور آمدند و در آنجا ساکن شدند. برای آشنایی با این دوره می‌توانید به موزه‌ی The Museum of Anthropology که در دانشگاه UBC قرار دارد، مراجعه کنید. همچنین موزه‌ی Royal BC Museum که در ویکتوریا واقع است، قطعات هنری باستانی زیادی را در خود جای داده است که تاریخ این سرزمین را نشان می‌دهد.

کاپیتان جی کوک (J. Cook) که یک جهان‌گرد بریتانیایی بود، در سال 1778 به ونکوور وارد شد. سپس اسپانیایی‌ها در سال 1781 به این منطقه رسیدند اما هرگز به ساحل وارد نشدند. در سال 1792 کاپیتان جورج ونکوور به این منطقه وارد شد تا نقشه‌ی بخش غربی را کامل کند. در این زمان بود که این منطقه شروع به تغییر کرد.
پس از اینکه مهاجران برای اولین بار به ساحل وارد شدند، توانستند به دلیل ازدیاد ماهی، پوست و خز حیوانات بومی و چوب به زندگی ادامه دهند. در سال 1858 در نزدیکی رودخانه‌ی Fraser River طلا کشف شد. سپس ظرف چند هفته بیش از 30,000 نفر از آمریکا به ونکوور هجوم بردند. در این زمان بریتانیا ادعای استعمار کرد تا بتواند طلا را تحت کنترل خود درآورد. در سال 1859 شهر نیو وست‌مینستر به عنوان مرکز منطقه‌ای منصوب شد که امروزه آن را با نام بریتیش کلمبیا می‌شناسیم. این شهر هنوز هم مشهور بوده و بازار عمومی آن یکی از جاذبه‌های گردشگری می‌باشد.
با رشد جمعیت، شهر ونکوور کانادا به چندین منطقه تقسیم شد و مناطق حاشیه‌ای مانند برنابی و دلتا ایجاد شدند. در سال 1861 اولین روزنامه در این منطقه به چاپ رسید و سال بعد نیز اولین بیمارستان احداث گردید. سرویس تلگرام برای اولین بار در سال 1865 در منطقه آغاز به کار کرد و اولین پیام به آبراهام لینکلن در ایالات متحده مخابره شد. همچنین در این سال یک سامانه‌ی پستی و یک دلیجان برای حمل و نقل در منطقه ایجاد شد. در سال 1866 نام این منطقه با توجه به افتخارات کاپیتان جورج ونکوور به ونکوور تغییر یافت. در سال 1867 کانادا به عنوان یک کشور شناخته شد و اولین روز جولای به عنوان روز Canada Day نامگذاری گردید. در سال 1884 با گسترش راه‌آهن، ونکوور به یک شهر شلوغ تبدیل شد و هزاران نفر برای کسب و کار از آن عبور می‌کردند. برخی از این افراد تصمیم گرفتند که در این منطقه ساکن شوند. جمعیت ساکنان ونکوور ظرف 4 سال از 400 نفر به 13,000 نفر رسید.
در طول دهه‌ی 30 اثرات رکود اقتصادی در ونکوور نمایان شد. با این حال برخی از مناطق (مانند گالری هنری Vancouver Art Gallery) در همین زمان رشد کردند. ساختمان Vancouver City Hall نیز در این زمان ساخته شد.
در دهه‌ی 50 رشد ونکوور سرعت گرفت و توسعه‌ی حاشیه‌های شهر نیز آغاز گردید. در سال 1961 جمعیت شهر به بیش از 800,000 نفر رسید. همچنین شهر با تغییراتی مواجه شد. جام Grey Cup لیگ‌های فوتبال کانادا در ونکوور قرار داشت و تیم Vancouver Canucks به لیگ ملی هاکی وارد شد. دانشگاه Simon Fraser University احداث گردید و آزادراه توسعه یافت. در نظر داشته باشید که پیست اسکی Whistler Blackcomb Ski Resort در ونکوور یکی از بهترین پیست‌های اسکی دنیا می‌باشد.

جغرافیای شهر ونکوور
در این بخش از مقاله به معرفی شهر ونکوور از لحاظ جغرافیایی می‌پردازیم. ونکوور در آمریکای شمالی و جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا (غربی‌ترین استان کانادا در بین 10 استان و 3 قلمرو) قرار دارد. این کلان‌شهر دارای 21 شهرداری می‌باشد که مساحتی به اندازه‌ی 2,930 کیلومتر مربع از دلتای رودخانه‌ی Fraser River و اطراف آن را اشغال کرده است. ونکوور بزرگ از شمال با کوهستان Coast Mountains، از جنوب با ایالات متحده، از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با شهرهای Mission و Abbotsford هم‌مرز است.
شهر ونکوور در غربی‌ترین بخش شبه جزیره‌ای قرار دارد که در واقع از گسترش دلتای رودخانه‌ی Fraser River تشکیل شده است. بخشی از اقیانوس آرام که به آن تنگه‌ی Strait of Georgia می‌گویند، جزیره‌ی Vancouver Island را از ونکوور جدا می‌کند. وست ونکوور و نورث ونکوور دقیقا در شمال شهر ونکوور قرار داشته و به صورت توافقی به آن منطقه North Shore می‌گویند. برنابی در شرق و ریچموند در جنوب شهر ونکوور قرار دارند.

شاخه‌ی شمالی رودخانه‌ی Fraser River (که یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌هایی می‌باشد که به اقیانوس آرام می‌ریزد) مرز جنوبی شهر ونکوور را تشکیل داده است. مرز بین کانادا و آمریکا در جنوب مرکز شهر ونکوور بوده و 38 کیلومتر است.
شهر ویکتوریا (مرکز استان بریتیش کلمبیا) در 96 کیلومتری جنوب غربی ونکوور و آن طرف تنگه‌ی Strait of Georgia قرار دارد. این شهر در جنوبی‌ترین بخش جزیره‌ی Vancouver Island مستقر است.

آب و هوای شهر ونکوور
آب و هوای شهر ونکوور (بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا) اقیانوسی، خنک و مرطوب است. این شهر زمستان‌های معتدل و بارانی و تابستان‌های خنک و نسبتا آفتابی‌ای دارد. ساحل غربی تنها بخشی از کانادا می‌باشد که میانگین دما حتی در زمستان بالاتر از صفر درجه باقی می‌ماند. ونکوور تنها شهر بزرگ کانادا است که زمستان‌های سردی را تجربه نمی‌کند.
با اینکه ونکوور به یک شهر پر باران مشهور است، اما در واقع نهمین شهر باران‌خیز کانادا می‌باشد. میانگین سالانه‌ی بارش باران در شهرهای Prince Rupert ،Port Alberni ،Chilliwack ،Abbotsford ،Campbell River ،Halifax ،Sydney و St. John از ونکوور بیشتر است. مرطوب‌ترین ماه‌های ونکوور نوامبر و دسامبر می‌باشد. میانگین بارش در این ماه‌ها 182 میلی‌متر است. همچنین کم باران‌ترین ماه‌های ونکوور جولای و آگوست می‌باشد. میانگین بارش در این ماه‌ها فقط 41 میلی‌متر است.

جمعیت شهر ونکوور
در این بخش از مقاله به منظور افزایش آشنایی با شهر ونکوور، جمعیت این شهر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ده هزار سال است که انسان‌ها در این منطقه و اطراف آن زندگی کرده‌اند. اما این مهاجران اروپایی بودند که برای اولین بار در خود شهر ونکوور ساکن شدند. این افراد در کنار رودخانه‌ی Fraser river (در منطقه‌ی مارپل امروزی) سکنی گزیدند. بر اساس آخرین سرشماری جمعیت ونکوور 631,486 نفر است که آن را به هشتمین شهر بزرگ کانادا و بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا تبدیل کرده است. یک هفتم جمعیت بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور زندگی می‌کنند.
امروزه ونکوور یکی از متنوع‌ترین شهرهای کانادا از لحاظ جمعیت شناسی می‌باشد. بر اساس آخرین سر شماری تقریبا بیش از نصف ساکنان جزو گروه‌های اقلیتی (visible minority group) هستند. مفهوم اقلیت (visible minority) توسط دولت کانادا به عنوان «افرادی به غیر از مردمان بومی که از نژاد قفقازی نبوده و سفید پوست نیستند» تعریف شده است. زبان مادری اندکی کمتر از نصف جمعیت شهر ونکوور کانادا نه انگلیسی است نه فرانسوی.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
25
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
17
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
24

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین