. . .

معرفی معرفی شغل و رشته انیمیشن ساز【درآمد و بازار کار انیمیشن سازی】

تالار مشاغل عمومی

فندوق کوشولو🧸🍪

رفیق رمانیکی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
1784
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-20
آخرین بازدید
موضوعات
138
نوشته‌ها
674
راه‌حل‌ها
2
پسندها
4,619
امتیازها
443
سن
18
محل سکونت
سرزمین رویاها

  • #1

1. انیمیشن سازی چیست و به چه کسی می گویند؟

انیمیشن ساز که اسم دیگر آن انیماتور است از طریق این هنر به اشیا بی جان، حرکت می بخشد. در واقع کسی است که توانایی خلق هنر تصاویر دو بعدی را دارد. این شخص می تواند در بخش های مختلف تیزر های تبلیغاتی، کارتون های تلویزیونی، و موزیک ویدئوها فعالیت کند.


انیماتورها هم امکان کار کردن به صورت پروژه ای برایشان مقدور است و هم به عنوان یک نیروی ثابت در یک شرکت یا سازمان می توانند فعالیت کنند. اگر برایتان سوال پیش آمده باشد که یک انیماتور باید چه مهارت هایی داشته باشد، حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.


اولین ویژگی که آن شخص باید داشته باشد خلاقیت و ایده پردازی است که در هر مرحله از انیمیشن سازی به آن نیاز دارد. مهارت خوب که با استفاده از تجربه و انجام دادن مکرر در این رشته فراهم می شود. داشتن تمرکز و دقت می تواند در بهتر شدن یک انیمیشن تاثیرگذار باشد و از کوچکترین خطاها در طراحی جلوگیری کند. و در نهایت داشتن صبر و حوصله و همچنین داشتن مهارت در استفاده از برنامه های گرافیکی.

بهترین شغل؛شغلی است که بهش علاقه داری!​


2. درآمد انیمیشن سازی در ایران

امروزه انیمیشن سازی یکی از مشاغل پرطرفدار است و این باعث شده که از کلاس های انیمیشن سازی استقبال زیادی کنند و رقابت در این کار زیاد است. بیشتر افراد در این حوزه به صورت مستقل و قراردادی مشغول به کارند مثلا شرکتی آگهی ساخت بنر تبلیغاتی با مدت زمان و هزینه تعیین شده می دهد و آن شخص طبق قرار داد به شرکت مورد نظر تحویل می دهد.

درآمد انیمیشن سازی در ایران

اگر حرفه ای باشید و شانس گرفتن یک پروژه مناسب را داشته باشید قطعا درآمد بالایی را کسب می کنید. خاطر مورد نیاز بودن یک انیمیشن ساز در سازمان های مختلف استقبال زیادی از آنها شده و می توانید از آنها کسب درآمد نسبتا بالایی را داشته باشید در صورتی که در کار خود مهارت و تجربه داشته باشید.


ناگفته نماند که انیمیشن سازی در ایران، با مشکلاتی همچون نداشتن بودجه و حمایت کافی از سوی بخش دولتی برای انیمیشن سازی، حضور نقش بسیار کمرنگ بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری، نبود تقاضا و بازار بین المللی برای انیمیشن های ایرانی و… هستند.


3. تحصیلات لازم

داشتن تحصیلات مرتبط بسیار تاثیر گذار کمک کنده است اما ضروری نیست در واقع شما با داشتن علاقه، ذوق هنری، خلاقیت و پشتکار زیاد می توانید پیشرفت های خوبی را داشته باشید و هم چنین داشتن این موارد ضروری هم می باشد. خیلی از افراد موفق در انیمیشن سازی هستند که تحصیلات دانشگاهی در این زمینه نداشته اند و در آموزشگاه های خصوصی در این مهارت خبره شدند ولی عموما کسب علم در این حوزه از طریق دانشگاه، در پیشرفت و موفقیت شما تاثیرگذار است.


4. شخصیت های مناسب این شغل

در اکثر شغلها انواع مختلفی از افراد با شخصیت های مختلف فعالیت می کنند پس لزوما نمی توان گفت کسی که در این حوزه فعالیت می کنند باید این ویژگی ها را داشته باشد اما خصلت هایی هست که در صورت داشتن امکان استعداد انیمیشن سازی در فرد وجود دارد و طبق آمار به دست آمده ویژگی های هست که در اغلب آنها دیده شده که ما در ادامه به آنها می پردازیم.


افرادی که از انجام دادن کار خلاق لذت می برند و ترجیح میدهند با افرادی که دارای ذوق هستند و استعداد خوبی دارند همکاری کنند. ویژگی دیگر این افراد داشتن اطلاعات در زمینه فنی و تخصصی است و به خوبی می توانند با ابزار مختلف کار کنند.آنها عاشق هیجان و کارهای نشاط آور هستند.


اگر شما به این شغل علاقه مند بودید و تردید داشتید برای شروع، اگر این ویژگی ها را دارید حتما از همین لحظه آموزش های خود را شروع کنید. امیدواریم به سوالات خود در زمینه انیمیشن سازی رسیده باشید و با پشتکار و هدف کار خود را آغاز کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین