. . .

معرفی معرفی انیمیشن عروس مرده

تالار بحث و بررسی انیمیشن ها

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,862
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,680
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
نقد انیمیشن عروس مرده - Corpse Bride

انیمیشن عروس مرده، یکی از برترین‌های انیمیشن فانتزی، معجونی است از مالیخولیا، طنز و عشق که گروه سنی خاصی نمی‌شناسد و دیدن آن در هر سن و زمانی توصیه می‌شود.

انیمیشن عروس مرده با عنوان اصلی Corpse Bride ساخته تیم برتون، کارگردان مشهور دنیای انیمیشن و همکارش مایک جانسون، در سال ۲۰۰۵ میلادی به نمایش درآمد. این انیمیشن فانتزی با صداپیشگی مشاهیری چون جانی دپ، هلنا بونهم کارتر و دنی الفمن با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و منتقدین رو به رو شد. همانند آثار پیشین تیم برتون، عروس مرده در دنیایی فانتزی و با تعداد محدودی کاراکتر جریان دارد که فضاسازی و شخصیت پردازی‌های آن مشابه کارهای پیشین این کارگردان است. اما این به معنای تکرار داستان های قبلی نیست. شخصیت‌های تیم برتون شاید از لحاظ چهره و حتی شخصیت‌پردازی مشابه هم باشند، اما هر بار با مسائل متفاوتی دست و پنجه نرم می‌کنند و وارد آزمون‌های جدیدی می‌شوند. آزمون عروس مرده برای شخصیت‌هایش، شاید ارزش والای عشق و میزان فداکاری آن‌ها برای یکدیگر باشد که با چاشنی مرگ، مهیج شده است.

داستان عروس مرده از آن جا شروع می‌شود که خانواده پسر جوانی به نام ویکتور ون دورت که دلال ماهی هستند و به تازگی به ثروت هنگفتی دست پیدا کرده‌اند، برای ورود به دنیای اشراف تصمیم می‌گیرند با ویکتوریا، دختر جوان خانواده اورگلات، که از اشراف زاده‌های ورشکسته انگلستان هستند وصلت کنند. ویکتور و ویکتوریا هر دو جوان و در رویای ازدواج بر پایه علایق قلبی هستند و میلی به این ازدواج از پیش تعیین شده ندارند تا اینکه روز پیش از ازدواج برای تمرین مراسم عروسی در خانه ویکتوریا با یکدیگر ملاقات می‌کنند و در همان مکالمات ابتدایی به یکدیگر علاقمند می‌شوند. اما مراسم تمرین به خاطر دستپاچگی ویکتور به خوبی پیش نمی‌رود و کشیش با ویکتور شرط می‌کند که اگر عهدهای ازدواج را به خوبی یاد نگیرد این ازدواج سر نخواهد گرفت. ویکتور سرخورده راهی جنگل می‌شود تا در تنهایی و آرامش مراسم را تمرین کند و حین آن انگشتر را در شاخه ظریفی می‌غلتاند و به صورت خیالی از ویکتوریا تقاضای ازدواج می‌کند. غافل از اینکه آن شاخه خشکیده، دست دختر مرده‌ای است که در آن حوالی به امید یافتن عشق حقیقی‌اش پرسه می‌زند. دختر که نامش امیلی است، هیجان زده از خواستگاری ویکتور، او را بر خلاف میلش به دنیای مردگان می‌برد تا دامادش را به بقیه اعضای آن معرفی کند و ویکتور سعی می‌کند از آن شرایط بغرنج، راهی به بیرون بیابد.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
178
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
136
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
131
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
203

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین