. . .

معرفی معرفی انیمه دکتر استون

تالار بحث و بررسی انیمه و مانگا

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
انیمه‌ی Dr. Stone با خلق یک فضای پسارستاخیزی و رویش مجدد امید به‌کمک حضور یک دانشمند نابغه‌ی نوجوان، نگرشی جذاب و موفق در آموزش علمی ابداعات و اختراعات مهم تاریخ دارد.
خلاصه‌ی داستان:
تمام انسان‌های روی زمین با انتشار یک موج نور سبز رنگ ناشناخته تبدیل به سنگ می‌شوند. حدود ۳۷۰۰ سال بعد، در سال ۵۷۳۸ میلادی سنکو و تایجو دو دوست دبیرستانی اولین نجات‌یافته‌های این کالبد سنگی هستند. تمام آثار تمدن بشری طی این سال‌ها نابود شده است و نسل بشر به شکل مجسمه‌هایی سنگی در دل طبیعت باقی مانده است. در فرآیندی شگفت‌آور امکان زنده ماندن و نجات انسان‌ها درون این پوسته وجود دارد.
سنکو به‌عنوان یک نابغه‌ی عاشق علم، راه نجات بشر از این بافت سنگی را کشف می‌کند و تصمیم دارد نسل بشر و تمدن پیشرفته‌ی سابق را دوباره احیا کند اما با بازگرداندن قدرتمندترین پسر دبیرستانی به‌اسم سوکاسا درواقع یک دشمن بزرگ برای خود پیدا می‌کند چراکه سوکاسا برخلاف سنکو فقط به بازگرداندن نسلی منتخب و از بین بردن تمام پیکرهای سنگی راس قدرت دنیای ناپاک سابق تمایل دارد. سنکو هم تصمیم می‌گیرد قلمرو پادشاهی علم را گسترش دهد.
سنکو و تایجو Dr. Stone
 

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #2
دکتر استون از آن دست مجموعه‌هایی است که درواقع قرار است مخاطب را به حیطه‌ی اصلی مورد اشاره‌ی داستان خود علاقمند کند. ازبین آثاری با این رویکرد، انیمه‌های ورزشی همیشه حرف اول را می‌زنند و با نمایش مسابقه‌های مهیج و توضیح قوانین یک ورزش، هم به معرفی آن رشته می‌پردازند و هم تبدیل‌به راهنمای خوبی برای جذب استعدادهای گسترده در بین مخاطب خود می‌شوند. اما غیراز انیمه‌های متعدد ورزشی همیشه آثار آموزشی دیگری با ورود به زندگی روزمره یا ایجاد بستر رقابتی به مسایلی مثل کشاورزی، رانندگی، آشپزی و حتی خود موضوع روند تولید مانگا و انیمه می‌پردازند.
اولین ویژگی Dr. Stone هم ایجاد جذابیت برای جوانانی است که شاید از طریق آموزش آکادمیک به ریشه‌های علمی جهان اطراف توجهی نکنند و نتوانند به علاقه و استعداد ذاتی خود پی ببرند. با تمرکز بر خصوصیاتی که این مانگا و انیمه‌ی علمی-تخیلی را بیشتر از هر چیز به یک کلاس آموزشی علمی شبیه می‌کند، به‌طوری‌که حتی اگر مخاطبش را شیفته‌ی ورود واقعی به فضای جذاب علم نکند درپایان با حجم قابل‌توجهی از اطلاعات و دانستنی‌های علمی، که شاید تابه‌حال با این جزئیات به کشف و اختراع آن‌ها توجه نکرده است، رها می‌کند.https://cdn.zoomg.ir/2020/6/b6cef3eb-88de-478e-88e4-b97753f58b90.jpg
درواقع مخاطب با وقوع یک اتفاق تخیلی و غیرواقعی (سنگ شدن و بازیابی مجدد) همراه با قهرمان اصلی وارد یک ماجراجویی مهیج برای بازگرداندن علم و شکوه تمدن چندهزارساله‌ی بشر می‌شود. دراین بین شباهت‌هایی هم با سبک ایسکای حس می‌شود، با این تفاوت که ماجرا وارد یک دنیای موازی نمی‌شود و ابزارهای جادویی فانتزی در آن به‌چشم نمی‌خورد بلکه ابعاد پساآخرالزمانی آن به لزوم پیشرفت‌های علمی و پرسش‌هایی درگیرکننده‌تر ختم می‌شود. داستان با یک شروع جذاب و طرح این سوال که اگر ناگهان انسان‌ها از حرکت بایستند، بعداز یک قیامت سنگی ادامه‌ی حیات زمین چطور می‌شود و تمدن در شروع مجدد خود بعد از ۳۷۰۰ سال با اشراف بر دانسته‌های علمی پیشین چگونه خواهد بود؟ البته به‌خاطر ورود به فضای متفاوت و زمینه‌سازی سریال برای ماجراهای بعدی در شروع باید کمی حوصله به خرج داد.

تقابل سنکو و سوکاسا Dr. Stone


انیمه Dr. Stone با استفاده از نمایش چگونگی پیشرفت عصر حجر در صورت دانستن اکتشافات و نوآوری‌های بزرگ تاریخ حال و هوای متضاد و جالبی دارد. در این شرایط دیگر خبری از داستان‌سرایی‌های حماسی و برداشت عینی نادرست بشر برای استدلال وقوع حوادث محیط پیرامون نیست و هیچ تخیل اشتباهی قرار نیست اینقدر گسترده شود که در برابر قدرت علم مقاومت کند. دیدگاه‌های فلسفی مختلفی که از ذهن پرسشگر بشر در طول تاریخ سرچشمه گرفته بود حالا قرار است با برتری قابل‌اتکا و مستحکم علم در نقطه‌ی صفر مطلق از مسیری شگفت‌انگیز و مستند بازیابی شود.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
270
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
177
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
179
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
243
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
139
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
134
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
134
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
330
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
350

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین