. . .

پزشکی مشکلات پوستی و این نکات مهم

تالار پوست و مو

FAZA-F

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
2613
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-10
آخرین بازدید
موضوعات
244
نوشته‌ها
381
پسندها
1,285
امتیازها
373
سن
17
محل سکونت
HEYRAN

  • #1
قبل از این که به مطب متخصص پوست و مو مراجعه کنید بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازید چون مهمترین سوالاتی که باید بیماران درباره پوستشان از این پزشکان بپرسند را آورده ایم.

آخرین باری که وسط متخصص پوست ویزیت شدید کی بود؟ پزشکان توصیه می کنند سالی یک بار توسط متخصص پوست ویزیت شوید ( حتی بیشتر اگر چیزی مشکوک روی پوست خود دیدید ) پس بهتر است با چند سوال کلیدی خود را برای این ویزیت آماده کنید تا این ملاقات به دردتان بخورد، مخصوصا اگر شرایط پوستتان به گونه ایست که نیاز به مراقبت دارد.

1- این ضایعه / جوش / برآمدگی که از بین نمی رود چیست؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، با اینکه ممکن است ویزیت متخصص پوست به خاطر هر ضایعه، جوش یا برآمدگی او را خسته کند اما اگر این موارد بیش از یک ماه روی پوستتان جا خشک کرده بودند باید حتما معاینه شوند. جای گزش حشرات و جوش معولا در کمتر از یک ماه از بین می رود، در حالی که حالات جدی تر چنین نیستند.
مشکل پوستی که از بین نرود و به مرور بدتر هم بشود به عنوان یک بیماری پوستی در نظر گرفته می شود و نیازمند درمان است. برخی مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و هیدرادنیت ساپوراتیوا علاج پذیر نیستند، با این حال درمان های دارویی و تغییر سبک زندگی می تواند به کاهششان کمک کند.

2- روتین زیبایی که استفاده می کنم روی پوستم جواب می دهد؟
اگر از محصولات زیبایی پوست مانند انواع سرم و کرم استفاده می کنید، متخصص پوست باید نگاهی دقیق به تاثیر آنها روی پوست شما بیاندازد. از پیری پوست تا روزاسه، خشکی پوست تا آکنه، متخصص پوست می تواند کمکتان کند تا محصولاتی انتخاب کنید که بهتر روی پوستتان جواب می دهند. شاید بعضی محصولاتی که استفاده می کنید را منع کند و به جایش مواردی دیگر را توصیه کند. پوست ها با یکدیگر متفاوتند و نمی توان برای همه پوست ها از یک راه حل استفاده کرد.
محصولات اضافی که در کنار مرطوب کننده و شستشو دهنده استفاده می کنید شاید تاثیراتی برای پوستتان داشته باشد که اصلا خوشتان نیاید. یک روش مراقبت از پوست ساده می تواند روی پوستتان معجزه کند در حالی که یک روش پیچیده اما اشتباه می تواند همه چیز را خراب کند. پس توصیه می شود محصولات زیبایی که استفاده می کنید با خود ببرید تا متخصص پوست آنها را ببیند و متوجه شود چه موادی به صورتتان می مالید.

3- هیچکدام از خال های من مشکوک نیستند؟
خال ها هم می توانند چیزی ساده باشند و هم بسیار خطرناک، به همین دلیل مهم است که توسط متخصص پوست به صورت کلی بررسی شوند، تا ببینید آیا هیچکدام از خال ها مشکل دارند یا خیر. همه باید به اندازه کافی درباره ملانوم بدانند. از نشانه های نگران کننده این است که خال نامتقارن باشد، لبه های نا هماهنگ داشته باشد، رنگ های مختلف داشته باشد، قطر بزرگی داشته باشد، تکامل داشته باشد و در طول زمان تغییر کند. به عنوان یک قانون کلی، اگر خالتان کوچک و یک شکل باشد و تغییر نکند، پس جای نگرانی ندارد. اما اگرخال هایی با نشانه های گفته شده در بدن خود پیدا کردید حتما درباره آنها به متخصص خود بگویید.

4- چه جاهایی از پوستم نشانه های آسیب نور خورشید می بینید؟
با اینکه خودتان برخی از این نقاط را که قبلا دچار آسیب دیدگی شده اند می شناسید، اما یک متخصص پوست می تواند جاهایی را تشخیص دهد که خودتان فکرش را نمی کنید و یا نمیتوانید به آسانی متوجهشان شوید. پوست سر، گوش ها، پاها، و پشت گردن، تمام نقاطی هستند که از آسیب نور خورشید در امان نیستند، بعلاوه نشانه های سرطان پوست گاهی خود را در جاهایی نشان می دهد که از نور خورشید به دور هستند مانند %%%% و کشاله ران، متخصص پوست این نقاط بدن را نیز چک می کند.

5- کدام درمان می تواند برای پوست من مناسب باشد؟
متخصصان پوست زیاد با این مورد مواجه هستند، یکی از بیماران می آید و از درمان جدیدی که دوست یا مادرش ( یا هر شخص دیگر ) انجام داده می گوید و می خواهد خود نیز شروعش کند. اما پوست هر شخص متفاوت است، یک درمان ممکن است برای مادر، خواهر، برادر و یا دوستتان خوب کار کند اما شاید درمانی دیگر برای پوست شما مناسب باشد.
پس به جای اینکه روی درمان های مختلف تمرکز کنید، درست به متخصص تغذیه اوضاع پوست خود را شرح دهید و نگرانی های خود را با او در میان بگذارید تا بتواند بهترین روش درمان را به شما معرفی کند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین