. . .

پزشکی مشکلات موی‌ سر

تالار پوست و مو

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
مشکلات پوست چیست؟

مشکلات پوست سر شامل هر نوع بیماری در پوست سر، صورت و گردن است که دلایل گسترده ای پشت آن قرار دارد. در اغلب موارد بعلت استفاده از محصولات بهداشتی مو مثل شامپوها و رنگ کردن موها است. که در این موارد اغلب درمانها شامل توصیه به استفاده از محصولات بهداشتی استاندارد و کم کردن مصرف محصولات شیمیایی است.

علائم مشکلات پوست سر:

اول باید گفت وقتی از کلمه پوست سر استفاده می کنیم منظور ناحیه سر، گردن و صورت است که دارای مو می باشد.

علائم بیماری پوستی شامل خارش پوست سر، نازک شدگی و دردناک شدن پوست، جوش، تاول و ریزش مو است. این علائم محدود به سن و جنسیت خاصی نیست. جالب است بدانید همه مشکلات پوست سر در نهایت منجر به ریزش مو می شود.

بهداشت پوست سر:

پوست سر نیز مانند هر جای دیگر بدن نیاز به شستشو دارد چون پوست سر نیز به واسطه در معرض آلودگی بودن . چربی خود موها بسیار نیاز به شستشو دارد چون می تواند موجب عفونت سر شود.

استفاده زیاد از محصولات بهداشتی مثل روغن و ژل مو اگر بخوبی شستشو نشود می تواند موجب مشکلات پوستی شود.

شوره سر:

شوره سر، پوست های خشکی روی سر است که به دلایلی مانند بهداشت ضعیف سر، محصولات بهداشتی، خشکی پوست سر، عفونتهای قارچی و اگزما بوجود بیاید.

خشکی پوست سر:

خشکی پوست سر یکی از مشکلات رایج پوستی است که با بالا رفتن سن، آب و هوای خشک و شستشوی زیاد مو، می تواند ایجاد شود. برخی از افراد نیز بصورت ژنتیکی مستعد خشکی پوست سر هستند. خشکی پوست سر باعث خارش و عفونت می شود.

عفونت های سر:

عفونت تارهای مو بوسیله باکتری ایجاد می شود و در ابتدا بصورت نقاط کوچک سفید متمایل به زرد روی پوست سر ظاهر می شود.

پسوزیاریس پوست سر:

پسوزیاریس، شرایطی است که سلولها سریع رشد می کند و باعث زبری پوست سر می شود البته در هرجای بدن می تواند رخ دهد.هرچند دلیل پسوزیاریس هنوز مشخص نیست، اما محققان معتقدند به دلیل حمله سلولهای سیستم ایمنی به پوست است.

عفونتهای قارچی پوست سر:

نوعی عفونت قارچی است که بصورت حلقه های جوش مانند روس پوست سر ایجاد می شود.

درمان مشکلات پوستی سر:

برای درمان مشکلات پوستی سر، ابتدا باید متخصص پوست، نوع مشکل و بیماری پوست سر را تشخیص بدهد و سپس درمان پیشنهاد شود. اما بطور کلی در بیماریهای پوستی سر پزشکان پیشنهاد می دهند موهای سر را هر روز یا حداقل هر 2 روز یکبار شستشو یدهید.

همچنین متخصصین پوست و مو پیشنهاد می دهند از شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه بیشتر استفاده کنیم و از از استفاده زیاد از محصولات شیمیایی مثل رنگ مو اجتناب کنیم.
 
نام موضوع : مشکلات موی‌ سر دسته : پوست و مو

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین