. . .

روان شناسی مدل زندگی بچه درس خوان ها

تالار روانشناسی کودکان
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

سبک زندگی بچه درس خوان ها

برخی از افراد جامعه به خصوص جوانان سبک زندگی جدیدی را در پیش گرفته اند که مولود پیشرفت فناوری و صنعت دانش در دنیای ماشینی امروز است . به این سبک زندگی ، سبک زندگی بچه درس خوان ها می گویند. این افراد در زندگی خود نیازهای پایه ای زیست محیطی مثل آب، غذا، هوا، امنیت، تعامل اجتماعی، بهداشت و سلامت و... را در حد نیاز رفع می کنند و به نوعی بی اهمیت می دانند اما چیزهای دیگری که یا اصلا در چند سال اخیر وجود نداشته اند یا در آینده به وجود خواهند آمد مانند پدیده های فانتزی، خیال، کتاب های مصور، فیلم های ابرقهرمانی و برگرفته از کتاب های مصور، هر نوع گردهمایی و مراسم و جشنواره مرتبط با فانتزی و خیال برایشان اهمیت پیدا می کند. برای درک زندگی این افراد لازم است با سبک زندگی بچه درس خوان ها آشنا شوید .


ویژگی بچه درس خوان ها​

در زندگی بچه درس خوان ها همانطور که گفتیم اولین نیازهای زندگی بی اهمیت است اما خرید نسخه های چاپ شده یک سری کتاب مصور یا دریافت لوازم و وسایل و اسباب بازی های عجیب و غریب ساخته شده بر مبنای این کتاب ها و فیلم های فانتزی در اولویت قرار دارد تا جایی که آنها در دورهمی های خود به تجزیه و تحلیل ریزترین پیچیدگی های شخصیتی آراگورن در سه گانه «ارباب حلقه ها» صحبت می کنند و حتی کارشان را تعطیل می کنند تا نسخه جدید فیلم مورد علاقه شان را تماشا کنند.

این افراد به شدت از اجتماع گریزانند و اغلب گوشه گیر هستند و به آداب و رسوم و موازین رسمی زندگی واقعی بی اعتنا هستند و در بین مردم محبوب نیستند به همین خاطر زندگی آنها کمی شبیه آدم های درس خوان و اهل علم و دانش و با ضریب هوشی بالا است .

در زبان انگلیسی برای حالت های مختلف این سبک زندگی سه کلمه geek، nerd و dork وجود دارد که در زبان فارسی به بچه درس خوان ترجمه می شود. کسانی که در این سه گروه قرار دارند باهم متفاوتند و خصوصیاتشان فرق می کند.

سبک زندگی ماشینی


سه گروه بچه درس خوان ها و ویژگی آنها​

Geek...

گیک ها افرادی هستند که علاقه بیش از حد و وسواس گونه به یک شاخه خاص مانند برنامه نویسی کامپیوتر ، وسیله خاص موسیقی یا سبک سینمایی خاص دارند. به علت اینکه در این گروه علاقه افراطی وجود دارد و در دانشجویان درس خوان و شاگرد اول ها روحیه علاقه افراطی به یک چیز وجود دارد ، به این افراد بچه درس خوان می گویند.

یک گیک با ورود به جمع مشخص می کند طرفدار چیست و صحبت درباره چه موضوعی را دوست دارد زیرا او هنگام صحبت فقط در مورد علایقش با شما حرف می زند و حتی گاهی صحبت را به علایق خود می کشاند . ظاهر او نیز مشخص می کند طرفدار چه کسی است چرا که سعی می کند لباس هایی مانند شخصیت محبوبش بپوشد.

در برخورد با این افراد احتیاط کنید زیرا ممکن است آنها چندین ساعت وقت شما را بگیرند و موضوع صحبت را با مهارت عجیبی به سمت موضوع مورد علاقه خودشان بکشانند یا حتی حرف شما را قطع کرده و صحبت طولانی درباره علایقشان نمایند.

Nerd...

نردها افرادی هستند که در برقراری رابطه با دیگران مشکل دارند و همیشه حواسشان پرت است و در ساده ترین پیچیدگی های کلامی در می مانند زیرا فکر این اشخاص بیشتر درگیر حل مسائل بسیار غامض و پیچیده علمی است وشما ، آنها را اغلب در فضاهای دانشگاهی و آکادمیک می بینید.

این افراد از سیاست با خبر نیستند و ابرقهرمان ها ی فیلم ها و کتاب های مصور خیالی را بهتر می شناسند . این دسته متخصص ارتقا دادن فانتزی مورد علاقه خودشان به سطوح بالای فلسفی و علمی می باشند.

بسیاری از این افراد حقایق پیچیده و عمیق فلسفی برای اثبات حقانیت خودشان استفاده می کنند و علاقه مندی هایشان را با این مسائل علمی تفسیر می کنند .

فناوری


Dork...

این افراد شبیه گیک ها هستند، بدین معنی که در آنها علاقه مندی بیش از حد و وسواس گونه وجود دارد اما این علاقه مندی مربوط به مسائلی عجیب و غیرعادی می شود. یک دورک مانند یک گیک عمل نمی کند و فقط نسبت به مسائل خاص علاقه وسواسی نشان نمی دهد، بلکه او تمام پول خود و وقت خود را صرف می کند تا بتواند آن کار را انجام دهد.

مثلا ممکن است یک دورک برای حضور در یک کمیک کان با لباس های عجیب و مسخره یک شخصیت فانتزی که به تن دارد ، از شهر خودش با اتوبوس راه بیفتد و بدون توجه اطرافیان کتاب های مصور آن شخصیت را ورق بزند .

کمیک استورهای ایرانی

این سبک زندگی به جامعه ما وارد شده و در جامعه به دلیل گسترش ارتباطات و توسعه روزافزون شبکه های اجتماعی می توانیم اشخاصی با این خصوصیات که از جوانان اروپایی و آمریکایی تقلید می کنند ، ببینیم . در آینده نیز ممکن است ما در کشورمان جوان هایی با لباس های عجیب و غریب که به اطراف خود بی اهمیت هستند و در حال تماشای کتاب های مصور و محصولات مرتبط با این کتاب ها هستند ببینیم .

یا کمیک استورهایی در شهر راه بیفتد که محصولات فانتزی روز دنیا را به علاقه مندان عرضه کند. راه اندازی کمیک استورهای ایرانی با تغییر سبک زندگی جوانان، یک راه کسب و کار پر سود است . حتی ممکن است در کشور ما نیز تولید کتاب های مصور و فانتزی بر مبنای شخصیت ها و داستان های اصیل ایرانی اتفاق افتد مثلا کتاب هایی که نشان دهد که جلال الدین خوارزم یک ابرقهرمان خوش تیپ و ورزیده در حال جنگ با مغول ها است یا قهرمانان شاهنامه با اندامی ورزیده در حال اجرای قانون باشند !
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین